Vegatopia Forum

Broodje smeren voor je werk

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline Dot

  • *****
  • 2.630
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #80 Gepost op: 14 december 2009, 17:08:53 »
Ik maak vanavond hummus, dat en een halfje volkoren mee naar ut werk en ik kan weer vooruit deze week.
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #81 Gepost op: 19 december 2009, 17:48:07 »
Zag wel een interessante link naar iets dat Choba heet. Eens kijken waar we die smeerprut kunnen vinden (dat vertellen ze natuurlijk weer niet op de site). Onovertroffen, benoemt onze Claire het. Dat schept hoge verwachtingen. En grote verwachtingen.
En Chobaaaaaaaaaaaaaaaaaa! :D :D :D Ja! Dat aten wij vroeger ook graag! Opa en Oma B. hadden dat altijd in huis, hoezee! Een paar jaar terug heeft m'n zus het nog eens gekocht en als verrassing meegebracht toen we bij m'n ouders thuis waren allemaal. Het spul is nog vegan ook, had ik niet verwacht. Heb het sindsdien niet meer gegeten. :( Overigens heeft de Dirk wel een soort chocopasta die relatief Chobaächtige kwaliteiten bezit.

Choba in een kuipje bij de Dirk gescoord :D
Jammer genoeg is de textuur idd anders en hebben ze nu ook lactose toegevoegd. Koud op beschuit is het een duidelijk verschil, maar op een warm geroosterde boterham valt het best mee.
Mijn collega herkende het in eerste instantie als Ukkie, chocospul (pasta?) van de Natuurwinkel. Is dat een aanrader?
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.230
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #82 Gepost op: 20 december 2009, 15:02:08 »
Choba in een kuipje bij de Dirk gescoord :D
Jammer genoeg is de textuur idd anders en hebben ze nu ook lactose toegevoegd. Koud op beschuit is het een duidelijk verschil, maar op een warm geroosterde boterham valt het best mee.
Mijn collega herkende het in eerste instantie als Ukkie, chocospul (pasta?) van de Natuurwinkel. Is dat een aanrader?

Wat goed! Ik vond deze week bij de Dirk speculoospasta; ik had dat bij LL een keer geprobeerd en nu blijken ze het bij ons in de stad ook te verkopen, jeej! :)
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #83 Gepost op: 20 december 2009, 15:08:57 »
Dat lijkt me zo smerig!
Ik liep van de week al langs een stelling met allemaal 'tubes' voor op brood, zag er verschrikkelijk uit.
Mijn eerste gedachte was wel; als klein kind had ik om het hardst geschreeuwd om het te mogen hebben.
Goeie marketing blijkbaar.

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #84 Gepost op: 20 december 2009, 18:18:00 »
Speculoospasta wilde ik laatst wel meenemen, maar heb het niet gedaan. Boterhammen eet ik niet zoveel en ik had nog niets verzonnen waar ik het wel voor kon gebruiken.
@Calimero, is het echt speculaasachtig of lekker in de categorie chemisch?
Sin chile, no tiene chiste!

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.319
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #85 Gepost op: 20 december 2009, 18:35:04 »
Er is een draadje over.

Mijn pot is laatst kapot gevallen. Heel erg vind ik het niet, maar als Calimero weer komt, zal ik wel een pot halen.

Offline Muppet

  • ****
  • 805
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #86 Gepost op: 21 december 2009, 14:27:25 »
vind de koekjes lekkerder dan de pasta.. koekjes kun je ook op boterham doen  :)
A penis has a sad life, his hair is a mess, his family is nuts, his neighbour is an asshole and his best friend is a pussy.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #87 Gepost op: 21 december 2009, 15:44:38 »
ja idd maar dan wel pas op mijn brood als je gaat eten, anders worden ze te zompig, ieeh!
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Veer666

Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #88 Gepost op: 17 maart 2010, 09:44:59 »
Vroeger was Choba inderdaad lekker maar las je 't nu weer eet...... Bah! Net zoiets als een koetjesreep, de herinneringen zijn heel veel beter dan de smaak.

Ja koetjesreep! Vroeger kreeg ik die altijd van mn opa en oma...dat was een echte traktatie...Laatst nog eens een hapje gehad, gewoon voor het jeugdsentiment...maar nee vies zoet spul. Als kind zijnde was dat natuurlijk een feestje;)

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #89 Gepost op: 17 maart 2010, 12:24:37 »
vandaag een minestronesoepje van gisteren met een pistoletje..
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Djooiss

  • *****
  • 1.843
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #90 Gepost op: 19 maart 2010, 00:06:50 »
Vroeger was Choba inderdaad lekker maar las je 't nu weer eet...... Bah! Net zoiets als een koetjesreep, de herinneringen zijn heel veel beter dan de smaak.

Ja koetjesreep! Vroeger kreeg ik die altijd van mn opa en oma...dat was een echte traktatie...Laatst nog eens een hapje gehad, gewoon voor het jeugdsentiment...maar nee vies zoet spul. Als kind zijnde was dat natuurlijk een feestje;)

Hahaha wat kunnen smaken toch verschillen. Ik ben alles behalve een zoetekauw maar als ik ergens een zak koetjesrepen zie liggen ( wat zeldzaam is, ik vind ze enkel bij het Kruidvat tegenwoordig) schaf ik die aan en eet ik die meestal in een ruk leeg. Ik vind het alleen heel jammer dat ze niet meer in de oude, vertrouwde verpakking zitten ( al jaren). Overigens koopt mijn oma nog steeds speciaal koetjesrepen voor mij  :)
Life isn´t about waiting for the storm to pass..
it´s about getting out there and dancing in the rain

Kiwi

Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #91 Gepost op: 19 maart 2010, 09:12:58 »
Ik vond ze vroeger ook super lekker, blijer dan met een Koetjesreep kon je me niet maken. Maar nu... bah! Er heeft misschien ooit een keer een cacaoboon overheen gevlogen, maar dat is ook de enige associatie met chocolade die ik er bij krijg.

Veer666

Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #92 Gepost op: 19 maart 2010, 09:20:03 »

Hahaha wat kunnen smaken toch verschillen. Ik ben alles behalve een zoetekauw maar als ik ergens een zak koetjesrepen zie liggen ( wat zeldzaam is, ik vind ze enkel bij het Kruidvat tegenwoordig) schaf ik die aan en eet ik die meestal in een ruk leeg. Ik vind het alleen heel jammer dat ze niet meer in de oude, vertrouwde verpakking zitten ( al jaren). Overigens koopt mijn oma nog steeds speciaal koetjesrepen voor mij  :)

Inderdaad typisch hoe smaken kunnen verschillen. Ik vond ze vroeger echt super lekker, daar kon je me snachts voor wakker maken!
Helaas nu niet meer. Je mag de rest van de zak koetjes repen wel hebben hoor! Ze zijn inmiddels voor de helft op...er waren er meer die ivm jeugdsentiment het toch nog eens wilden proeven ;)

Offline Chantal

  • ***
  • 127
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #93 Gepost op: 22 maart 2010, 13:17:50 »
Met name de collega's op kantoor zijn stomverbaasd om te zien wat er op een dag zoal in gaat en zeker de dames storen zich eraan. Zij dieeten en fitnessen erop los, terwijl ik in hun ogen alles wat los en vast zit op vreet en er wel een goed figuur op na houdt terwijl ik niet een vaste sportactiviteit heb in hun ogen. Klanten snappen het ook niet, eentje kijkt me weleens vuil aan als het dieet-technish weer eens tegenzit en roept dan "You should be fat!". Ik weet het, maar mijn lijf gelooft gewoon niet in calorieen volgens mij.

Ik denk dat mensen (voornamelijk vrouwen) tegenwoordig een heel fout idee hebben van wat ze per dag moeten/mogen eten. Als je hele normale porties eet, denken ze dat je veel eet en dan noemen ze (vriendelijk) vreetzak. Ik zie het overal om me heen, van die vrouwen die muizenhapjes eten, daar kan ik echt niet op leven hoor! Dan krijg ik aan het einde van de dag trek in de meest afgrijselijke caloriebommen en ga ik daarna dus helemaal over de schreef. Ik denk dat ik niet de enige ben en dat mensen meestal hierdoor falen met hun dieet. Je kunt mij niet wijs maken dat mensen die 's ochtends weinig tot niets ontbijten en bij de lunch 2 boterhammen eten, en die zich 's avonds dan ook inhouden, niet afvallen. Dat bestaat gewoon niet (en ik ken een paar diëet experts / professionals die het met mij eens zijn).

Ik neem nu lekker elke dag 4 boterhammen mee, yoghurt of liga en een banaan voor tussendoor. Ik ontbijt stevig en ik eet ook goed 's avonds en ik val toch af. Ik maak mijn brood zelf, zodat ik niet in de verleiding kom en zodat ik niet alleen maar dure broodjes kaas hoef te eten. Lekker met vegetarisch broodbeleg voor de afwisseling. Ik vind speculaas op brood ook heel erg lekker. Ik denk er eigenlijk niet over na of het eentonig is of niet, elke dag ongeveer hetzelfde eten. Ik eet niet omdat ik het lekker vind, ik eet om in leven te blijven...

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #94 Gepost op: 22 maart 2010, 17:51:30 »
Oh maar ik ben ook echt een vreetzak hoor, die eet omdat het nodig is, maar vooral ook omdat het zo lekker kan zijn ;) Maar het zijn voornamelijk de vrouwen die jaloers zijn. De mannen hebben eerder respect voor de hoeveelheid haha.
Sin chile, no tiene chiste!

Aiko

Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #95 Gepost op: 22 maart 2010, 18:16:22 »
Zolang je dagelijks je dosis lichaamsbeweging krijgt, en bijbehorende energieverbranding, hoef je eigenlijk niet groots te letten op wat je binnenpropt. Nouja, zolang het niet allen ijs en frituursel is, natuurlijk... Gewoon 'normaal' en dan kun je een hoop eten in hoeveelheid en compenseren met bewegen.

Offline Chantal

  • ***
  • 127
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #96 Gepost op: 25 maart 2010, 13:14:57 »
Zolang je dagelijks je dosis lichaamsbeweging krijgt, en bijbehorende energieverbranding, hoef je eigenlijk niet groots te letten op wat je binnenpropt. Nouja, zolang het niet allen ijs en frituursel is, natuurlijk... Gewoon 'normaal' en dan kun je een hoop eten in hoeveelheid en compenseren met bewegen.

Klopt ja. Bewegen is ook gezond, en ik loop en fiets wanneer ik kan. Maar andersom beredeneerd, als ik ga sporten gaat mijn lichaam ook om meer calorieën vragen. Dus om af te vallen kan ik het wel tegen elkaar wegstrepen. Als ik een dag niet genoeg eet, gaat het lichamelijk namelijk heel slecht met me. Dus als ik ook nog b.v. zou sporten, zou ik meer moeten eten om op de been te blijven. Dan bespaar ik me liever die 40 euro per maand. Ik heb door een diëtiste laten berekenen hoeveel ik per dag zou moeten eten om op gewicht te blijven en mijn maag is niet groot genoeg. Gelukkig wil ik afvallen, dus ik hoef mezelf niet elke 2 uur van voedsel te voorzien om aan mijn dagelijkse hoeveelheid calorieën te komen.

Fatima

Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #97 Gepost op: 01 april 2010, 15:56:29 »


Toen ik begon met afvallen moest ik eerst leren meer te eten :o
echt veel meer dan ik normaal at.

een auto verbrand niks wanneer je er geen bezine in giet.





Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #98 Gepost op: 06 april 2010, 00:36:27 »
Ik hoopte eigenlijk ergens een leuke bentobox te vinden, want ben weer met allemaal ideetjes bezig en binnenkort krijg ik veel dagdiensten.
Maar kan de doosjes zelf nergens vinden.
Iemand anders misschien een idee waar je hele kleine afsluitbare doosjes kan kopen voor in een bestaande lunchbox? (voor sauzjes of kleine stukjes fruit bijvoorbeeld).

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #99 Gepost op: 06 april 2010, 00:50:53 »