Heb je ook een magnetron? Dan kan je thuis ook soep maken en die meenemen en opwarmen. Ik heb zelf ook niet altijd zin in brood met wat voor beleg dan ook, zeker niet zo 2 van die bruine sneetjes met zweterige kaas.
Wat helpt:
- boterhammen schuin doorsnijden en sla en tomaat apart in een bakje mee. Ter plaatse tussen je schuine boterhammen doen. Echt waar schuine boterhammen zien er lekkerder uit
- kiemgroenten (alfalfa oid) tussen je brood met kaas. Je kunt vele soorten kopen en thuis binnen 5 dagen kweken, net als tuinkers
- zachte bolletjes halen. Dus varieer met je broodsoort. Wij hebben in de vriezer meestal 4 broden liggen, alle 4 wat anders en soms haal ik bolletjes.
- bruin bolletje met ei, tomaat en mayo en peper en zout.
- schuine boterham met cottagecheese, avocado en tomaat (of tapenade voor meer pit)
- pasta koken, kleine bolletjes mozarella er door, zwarte olijven, rucola, pijnboompitjes en kerstomaatjes. Dressen met olijfolie, balsamicoazijn en peper en zout (dressing meenemen in een apart bakje)
- couscous koken, mengen met munt, feta, verse peterselie, tomaatjes, komkommer en rozijnen. Evt. een yoghurtdressing erdoor.
- thuis groenten grillen (courgette, paprika, aubergine) en in een bakje met marinade leggen: olijfolie, balsamico, knoflook, italiaanse kruiden en peper en zout. Dit in de koelkast bewaren en meenemen naar je werk, daar tussen brood met kaas doen.
- plakjes tofu krokant bakken en marineren met sojasaus, kerrie, knoflook, sambal en peper en zout. Lekker op een broodje met gegrilde groenten
- wrap besmeren met (kruiden)roomkaas en bestrooien met ijsbergsla, reepjes (gegrilde) paprika en geraspte wortel en oprollen
Heb zelf ooit bij de witte boekhandel
dit boek gekocht en daar staan echt heel veel lekkere ideeën in. En anders kun je altijd nog voor de
Bentobox gaan!
(hè ik moet zelf ook weer lekkerder gaan lunchen!)