Met name de collega's op kantoor zijn stomverbaasd om te zien wat er op een dag zoal in gaat en zeker de dames storen zich eraan. Zij dieeten en fitnessen erop los, terwijl ik in hun ogen alles wat los en vast zit op vreet en er wel een goed figuur op na houdt terwijl ik niet een vaste sportactiviteit heb in hun ogen. Klanten snappen het ook niet, eentje kijkt me weleens vuil aan als het dieet-technish weer eens tegenzit en roept dan "You should be fat!". Ik weet het, maar mijn lijf gelooft gewoon niet in calorieen volgens mij.
Ik denk dat mensen (voornamelijk vrouwen) tegenwoordig een heel fout idee hebben van wat ze per dag moeten/mogen eten. Als je hele normale porties eet, denken ze dat je veel eet en dan noemen ze (vriendelijk) vreetzak. Ik zie het overal om me heen, van die vrouwen die muizenhapjes eten, daar kan ik echt niet op leven hoor! Dan krijg ik aan het einde van de dag trek in de meest afgrijselijke caloriebommen en ga ik daarna dus helemaal over de schreef. Ik denk dat ik niet de enige ben en dat mensen meestal hierdoor falen met hun dieet. Je kunt mij niet wijs maken dat mensen die 's ochtends weinig tot niets ontbijten en bij de lunch 2 boterhammen eten, en die zich 's avonds dan ook inhouden, niet afvallen. Dat bestaat gewoon niet (en ik ken een paar diëet experts / professionals die het met mij eens zijn).
Ik neem nu lekker elke dag 4 boterhammen mee, yoghurt of liga en een banaan voor tussendoor. Ik ontbijt stevig en ik eet ook goed 's avonds en ik val toch af. Ik maak mijn brood zelf, zodat ik niet in de verleiding kom en zodat ik niet alleen maar dure broodjes kaas hoef te eten. Lekker met vegetarisch broodbeleg voor de afwisseling. Ik vind speculaas op brood ook heel erg lekker. Ik denk er eigenlijk niet over na of het eentonig is of niet, elke dag ongeveer hetzelfde eten. Ik eet niet omdat ik het lekker vind, ik eet om in leven te blijven...