Vegatopia Forum

Broodje smeren voor je werk

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Carla

  • ***
  • 259
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #60 Gepost op: 29 november 2009, 21:58:46 »
Als je een soepmens bent kan je ook een goede thermosfles kopen (type Stanley) en daarin lekker een portie soep in meenemen voor de lunch. Dit doe ik nu al een tijdje en ik vind het altijd heerlijk. Broodje erbij, eventueel een stukje kaas en klaar !
Bovendien kun je als je een vriezer hebt altijd soep in voorraad hebben, gewoon ééns in de zoveel tijd een flinke pan koken en in porties invriezen.

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #61 Gepost op: 29 november 2009, 23:17:01 »
Soep is ook lekker, heb een volledige keuken op mn werk dus thermos is niet echt nodig.
Het invriezen is wel een goed idee maar meestal is de pan aan het eind van de dag pardoes leeg   ;)

Ben de hele week al helemaal blij geweest met al mijn lekkere lunchjes!

Offline Lona

  • ****
  • 812
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #62 Gepost op: 30 november 2009, 13:38:32 »
Maar hoe doen jullie dat, als je zulke dingen meeneemt? Wat ik neem meestal om 9 uur een boterheam, om 11 uur, 0m 13.00 twee, en dan rond 3 de laatste twee...
"It does not do to dwell on dreams and forget to live". Dumbledore. :witch2:

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #63 Gepost op: 30 november 2009, 13:44:47 »
of het is om half 11 idd al opgesnoept en ik ga alsnog broodjes halen, of er liggen nog crakers op mijn werk  :P
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Lona

  • ****
  • 812
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #64 Gepost op: 30 november 2009, 13:57:58 »
Vandaag heb ik zelfgebakken brood mee, en net een lekker schaaltje kwark met peer gehad.

Ik denk dat ik bij ander eten dan boterhammen toch nog teveel associaties met warm eten heb ofzo.

"It does not do to dwell on dreams and forget to live". Dumbledore. :witch2:

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #65 Gepost op: 30 november 2009, 15:48:25 »
Vandaag heb ik zelfgebakken brood mee, en net een lekker schaaltje kwark met peer gehad.

Ik denk dat ik bij ander eten dan boterhammen toch nog teveel associaties met warm eten heb ofzo.

Die associaties zijn bij mij zeer welkom, Lona. Eet liever drie keer per dag warm dan brood.
Op het werk moet ik me ook verschrikkelijk inhouden anders is mijn hele lunch om half negen al opgesnoept. (begin om 630)
Vandaar dat meerdere kleine porties me zo bevalt.

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #66 Gepost op: 09 december 2009, 01:35:24 »
Heuuj ik sta op de voorpagina! Klik.

Aiko

Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #67 Gepost op: 09 december 2009, 01:40:17 »
Heuuj ik sta op de voorpagina! Klik.

Ik zie jou niet!

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #68 Gepost op: 09 december 2009, 01:43:21 »
Heb m uitgeprint en ben er op gaan staan.
Lekker he vakantie, kan je zo lekker lang opblijven:)

Aiko

Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #69 Gepost op: 09 december 2009, 01:46:54 »
Heb m uitgeprint en ben er op gaan staan.

Vroeger vaak de Eppo of het Donald Duck-weekblad gelezen, toevallig?

Zag wel een interessante link naar iets dat Choba heet. Eens kijken waar we die smeerprut kunnen vinden (dat vertellen ze natuurlijk weer niet op de site). Onovertroffen, benoemt onze Claire het. Dat schept hoge verwachtingen. En grote verwachtingen.

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #70 Gepost op: 09 december 2009, 05:34:17 »
Ik ken Choba nog uit een ver verleden dat het nog als roomboter verpakt zat, werkelijk verrukelijk. heb het later wel eens in kuipje gekocht en vond er niks meer aan.
Misschien was dat echter van een ander merk?

En ik heb vroeger idd vaak de Eppo en de DD gelezen. Alhoewel ik de link niet snap, maar heb er weinig herinneringen aan. Bij DD denk ik tegenwoordig toch alleen maar aan Harrie Jekkers, veel leuker.

Offline Muppet

  • ****
  • 805
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #71 Gepost op: 09 december 2009, 07:02:31 »
Vergeet de Bobo, Okkie en Taptoe niet!
A penis has a sad life, his hair is a mess, his family is nuts, his neighbour is an asshole and his best friend is a pussy.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #72 Gepost op: 09 december 2009, 08:13:08 »
Zag wel een interessante link naar iets dat Choba heet. Eens kijken waar we die smeerprut kunnen vinden (dat vertellen ze natuurlijk weer niet op de site). Onovertroffen, benoemt onze Claire het. Dat schept hoge verwachtingen. En grote verwachtingen.

weet dat ze het bij de Bas (of heet ie bij jullie al dirk) het iig hebben.
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #73 Gepost op: 09 december 2009, 10:27:27 »
Vergeet de Bobo, Okkie en Taptoe niet!

Je vergeet de Jippo.

“it's strange how life makes sense in time...”

Aiko

Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #74 Gepost op: 09 december 2009, 12:39:27 »
En ik heb vroeger idd vaak de Eppo en de DD gelezen. Alhoewel ik de link niet snap, maar heb er weinig herinneringen aan. Bij DD denk ik tegenwoordig toch alleen maar aan Harrie Jekkers, veel leuker.

Brieven van lezers, die zeggen "ik zit al zus en zoveel jaar op de Donald Duck". Waarna een grap volgt van een puppeke die bovenop Donald Duck staat. Heerlijk hergekauwd, en zelfs nog eens als grap de Sigmund heeft gehaald.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.912
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #75 Gepost op: 09 december 2009, 12:54:05 »
Bij DD denk ik tegenwoordig toch alleen maar aan Harrie Jekkers, veel leuker.

Hoeveel abonnees heeft Harrie Jekkers? En hoeveel de Donald Duck? Dus!

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.230
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #76 Gepost op: 10 december 2009, 00:06:49 »
Heb m uitgeprint en ben er op gaan staan.

Vroeger vaak de Eppo of het Donald Duck-weekblad gelezen, toevallig?

Zag wel een interessante link naar iets dat Choba heet. Eens kijken waar we die smeerprut kunnen vinden (dat vertellen ze natuurlijk weer niet op de site). Onovertroffen, benoemt onze Claire het. Dat schept hoge verwachtingen. En grote verwachtingen.

Vreemd genoeg heb ik het afgelopen week ook nog met iemand over die op-de-DD-zit-grap gehad. (Voor het eerst sinds, euhm, twintig jaar ofzo.)

En Chobaaaaaaaaaaaaaaaaaa! :D :D :D Ja! Dat aten wij vroeger ook graag! Opa en Oma B. hadden dat altijd in huis, hoezee! Een paar jaar terug heeft m'n zus het nog eens gekocht en als verrassing meegebracht toen we bij m'n ouders thuis waren allemaal. Het spul is nog vegan ook, had ik niet verwacht. Heb het sindsdien niet meer gegeten. :( Overigens heeft de Dirk wel een soort chocopasta die relatief Chobaächtige kwaliteiten bezit.

Mijn favo broodje voor als ik tijd genoeg heb, is overigens de laatste tijd een broodje met avocado en een beetje tomatenchutney. Als er ooit nog eens iemand zou willen stellen dat vegan broodbeleg niet heeeeul erg lekker kan zijn... da's dus klinkklare onzin!
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #77 Gepost op: 10 december 2009, 09:55:28 »
heb t van de week nog bij de dirk zien liggen... t ligt alleen bij de boter en niet bij de chocopasta ;)
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Lona

  • ****
  • 812
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #78 Gepost op: 10 december 2009, 14:56:06 »
Vandaag had ik een lunchpakketje, gemaakt door mn vriend, allemaal lekkere broodjes+ idem beleg  :-*
"It does not do to dwell on dreams and forget to live". Dumbledore. :witch2:

Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #79 Gepost op: 11 december 2009, 12:20:42 »
Vroeger was Choba inderdaad lekker maar las je 't nu weer eet...... Bah! Net zoiets als een koetjesreep, de herinneringen zijn heel veel beter dan de smaak.