Vegatopia Forum

Broodje smeren voor je werk

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.557
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #40 Gepost op: 16 november 2009, 21:05:11 »
Neem een lekker bruin zuurdesempje met een wat oudere kaas en mosterd (broodje Eelco :heehee:).
:kwijl:  ;)

En ja, het begint inderdaad met lekker brood. Gelukkig hebben we een ouderwetsche Duitse bakker om de hoek, die heerlijke soorten volkorenbrood met rogge en fijne granen bakt. En daarnaast heb ik ook een hobbybakker in huis, die onlangs een fantastische 'Roggenbrot' met anijs-, karwij en korianderzaad heeft gebakken. Ik varieer ook graag met beleg, hoewel de basis vrijwel altijd iets kazigs is (belegen, komijn, brie, camembert, smeerkaas). En dan krijg je dus iets als brie met bieslook en gemalen peper, belegen kaas met paprika en mosterd of pesto, smeerkaas met karwijzaad, komijnkaas met rucola of ijsbergsla, camembert met olijven, pepertje en peterselie. Wel op het werk - indien mogelijk - in de koelkast bewaren. Met tomaat heb ik slechte ervaringen, die maken het brood nogal zompig na verloop van tijd (om dezelfde reden ook niet teveel condimentjes).
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #41 Gepost op: 16 november 2009, 21:49:26 »
Omdat ik niet genoeg afwissel. Ik kwam niet verder dan kaas, zoet of tartex. Kaas is saai, zoet is slecht en tartex is ook maar een hoopje gist, dat lijkt me ook niet al te gezond.
(Maar wel heel lekker).

Nou volgens mij is tartex echt niet zo ongezond en zoet ook niet. Zolang je maar 2 boterhammen met 1x beleg besmeert. En afwisselen dat is idd ook belangrijk. Maar hoe komt het dan dat je niet genoeg afwisselt of ga je nu met deze tips wel afwisselen :-)
,,,,فلافل

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #42 Gepost op: 16 november 2009, 21:56:58 »
Oh ja en werd deze http://veganlunchbox.blogspot.com/ link al ergens genoemd? Geeft wellicht ook inspiratie
,,,,فلافل

Offline Muppet

  • ****
  • 805
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #43 Gepost op: 16 november 2009, 22:21:23 »
Ohh die zien er wel leuk uit allemaal! Dan is de mijnes maar saai  :-\
Wil wel uitgebreider meenemen maar weet nooit van te voren waar ik eet.. In de auto, in een filiaal..
Surprise surprise  :hungry:
A penis has a sad life, his hair is a mess, his family is nuts, his neighbour is an asshole and his best friend is a pussy.

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #44 Gepost op: 16 november 2009, 23:05:39 »
Maar hoe komt het dan dat je niet genoeg afwisselt of ga je nu met deze tips wel afwisselen :-)

Dat is wel wat ik hoop.

De quiche is helaas opgegaan, dus geen overgebleven restje voor morgen. Was wel leuk geweest.
Morgen neem ik dus brood uit de vriezer (voor de leuk thuis alvast schuin doorgesneden ;) ), kerstomaatjes uit de groentela thuis, van die smul paprika's uit de bedrijfsfruitschaal en van dat groene sprieterige spul mee.
Ben de naam van het groene sprieterige spul even kwijt maar het is heel gezond en leukt elke boterham op. De kaas moet nog steeds bij de ToGo gekocht worden.
Morgenmiddag ga ik actief richting supermarkt met deze draad in gedachten en zorg ik voor iets leuks voor overmorgen.

Offline Djooiss

  • *****
  • 1.843
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #45 Gepost op: 17 november 2009, 07:48:36 »
Oh ja en werd deze http://veganlunchbox.blogspot.com/ link al ergens genoemd? Geeft wellicht ook inspiratie


Dit is echt een geweldig leuke site! Heb er ook regelmatig gebruik van gemaakt toen ik nog werkte :)

Ik nam ook regelmatig salades/rauwkost mee, los beleg en een beker sojayoghurt ofzo. Wraps doen het ook prima, die kun je de avond van de voren al klaarmaken.
Life isn´t about waiting for the storm to pass..
it´s about getting out there and dancing in the rain

Arthur

Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #46 Gepost op: 17 november 2009, 11:51:26 »
Aangezien ik vrijwel geen koolhydraten eet neem ik steevast groente of salade mee naar het werk. Nu werk ik vanuit huis als gezinstherapeut en dan is een af te sluiten saladeschaal erg handig. Ik heb er één met een vork en een apart vak voor dressing in de uitsparing van het deksel. Bijenkorf volgens mij.

En op fotoshoots zijn altijd enorme verantwoorde lunches met veel groente en fruit.

Groenten en fruit bevatten toch aardig wat koolhydraten.

Uiteraard bedoel ik de geraffineerde zoals alle witte koolhydraten. Brood eet ik sporadisch en dan enkel de meest zware soort vol granen. Nu bakken we zelf ons brood dus lichter dan donkerbruin is er bij ons niet te vinden. Daarnaast eet ik veel rauw.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #47 Gepost op: 17 november 2009, 13:30:18 »
zelf bruchetta maken  ;D ook een aanrader!
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Dot

  • *****
  • 2.630
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #48 Gepost op: 17 november 2009, 18:13:11 »
Oh ja en werd deze http://veganlunchbox.blogspot.com/ link al ergens genoemd? Geeft wellicht ook inspiratie


Dit is echt een geweldig leuke site! Heb er ook regelmatig gebruik van gemaakt toen ik nog werkte :)

Hele leuke site, ga ik later nog eens een beter kijkje nemen.
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #49 Gepost op: 17 november 2009, 20:53:15 »
Morgenmiddag ga ik actief richting supermarkt met deze draad in gedachten en zorg ik voor iets leuks voor overmorgen.
Waarom doe je niet voor de hele week boodschappen voor je lunch (en de rest)?

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #50 Gepost op: 17 november 2009, 22:31:38 »
Dat zou zoveel beter zijn, maar ik ken mezelf te goed. Heb er de discipline niet voor om werelijk mijn boontjes op te eten als ik opeens toch trek heb in witlof. Ik kan nu eenmaal niet van te voren bedenken wat ik wil eten, want dat wil op de een of andere manier niet. En de ervaring leert dat als ik trek heb in boontjes én witlof en ik heb beiden in huis dat ik dan die dag twee maaltijden eet omdat ik het niet uit mn hoofd krijg.
Ja, ik ben een rare. Maar ik tracht het steeds wel een beetje meer te doen.
Supermarkt heb ik overgeslagen vandaag overigens. Doodmoe. Zou nu ook allang in bedje moeten liggen, eigenlijk.

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #51 Gepost op: 18 november 2009, 10:44:02 »
Er zijn bij allerlei huishoud- en kookwinkels kleine bakvormpjes te vinden. Gewoon een paar van kopen en deegje maken (zorg dat je standaard bloem en een ei in huis hebt voor het deeg). Als vulling kan je allerlei kanten uit; restjes bv, maar ook kan je de hoeveelheid voor een grote quiche maken en dan verdelen over meer kleine quiches. Dan afbakken en af laten koelen en ze 1 voor 1 invriezen. Dan allemaal los in een zak in de vriezer, of eventueel labelen. Als je dan moet arbeiden, kan je een losse quiche er makkelijk uithalen en meenemen.
Het is handig op de dagen dat je vrij bent alvast veel voorbereidingswerk te doen. Inkopen zodat je een goede voorraad hebt, maar ook alvast deeg maken, quiches bakken, pesto maken en ook eventueel wat brood bakken.

Alfalfa (ik neem aan dat je dat groene spul bedoelt) kan je ook makkelijk zelf kweken, is ook te doen voor mensen die geen groene vingers hebben. Tuinkers is hetzelfde principe.

Als je een toaster-oven op de arbeid hebt, kan je eventueel daar ook nog wel iets in bakken. Plakje bladerdeeg in een klein ijzeren taartvormpje (wel invetten, kan ook met bakspray), plakje beetje bevochtigen met water of insmeren met ei, in de holte wat dingetjes zoals een tomaatje in plakken, schijfje courgette, beetje geraspte kaas er op, beetje zout, peper en kruiden, etc. Even bakken in het geval, af laten koelen en dan opeten. Je zult erg populair worden bij je collega's.
Als variatie kan je ook eens iets met champignons, hele dunne plakjes aubergine, paprika's, artisjokharten uit blik of pot doen.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #52 Gepost op: 18 november 2009, 20:36:03 »
Tuinkers! dat was het. Vraag me soms af of ik me zorgen moet maken over dat gatenkaas geheugen van me, tuinkers is toch een heel normaal woord?

Ik word wel heel blij van je ideeen koekje, en da's ook fijn voor middagdienste.
Realiseerde me opeens waarom dit plots een issue was, maar had voor het eerst in maanden weer eens 7 vroege diensten op een rij. Morgen lekker thuis ontbijten gelukkig, misschien meteen wat ideetjes voor proberen.

Offline Lona

  • ****
  • 812
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #53 Gepost op: 19 november 2009, 13:53:25 »
HA!

Kaiserbroodjes met ijsbergsla, geitenkaas-brie en advocado! :hungry: Ik heb de lunchtips in de praktijk gebracht!!

Zo direct is er taart. Kan ik vast toch weer niet eten: gelatine.
"It does not do to dwell on dreams and forget to live". Dumbledore. :witch2:

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #54 Gepost op: 24 november 2009, 11:25:05 »
Aangezien er hier niks meer van mij ligt.. (oh jawel een pot blauwe bessen jam) zo toch maar even aan de lunch inkopen..
maar nu heb ik zin in allerlei dingen die ik eigenlijk gisteren al had moeten maken  :-\ Ik ga toch echt een lijstje maken met dingen die ik moet doen voor ik naar bed ga savonds  ;) op nr. 1 lekkere lunch verzorgen!
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #55 Gepost op: 24 november 2009, 12:19:00 »
Aangezien er hier niks meer van mij ligt.. (oh jawel een pot blauwe bessen jam) zo toch maar even aan de lunch inkopen..
maar nu heb ik zin in allerlei dingen die ik eigenlijk gisteren al had moeten maken  :-\ Ik ga toch echt een lijstje maken met dingen die ik moet doen voor ik naar bed ga savonds  ;) op nr. 1 lekkere lunch verzorgen!
Dat lijstje ligt bij mij al. Er stond alleen niet op eerst de keuken schoonmaken, dus werd er ook weinig lunch gemaakt aangezien ik om 11uur nog de afwas stond weg te werken.
dus vandaag 3 rijstwafels, 2 plakjes ontbijtkoek en een fruitkwarkje mee. Is ook al erg lekker.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #56 Gepost op: 24 november 2009, 12:20:08 »
op mijn lijstje stonden al: tas inpakken, kleren en schoenen klaarleggen en zooi opruimen.. wordt wel een lang naar bed gaan ritueel zo  ;) ik ga boodschappen doen denk ik  ;D

werden wraps met kaas en sla :) ketchup geleend van een collega die er toch niet is  ;)
« Laatst bewerkt op: 24 november 2009, 12:54:35 door lijntje »
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Lona

  • ****
  • 812
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #57 Gepost op: 25 november 2009, 09:47:44 »
Vandaag saaie boterhammen met pindakaas, appelstroop en anijshagel.
Op geen lekker brood.

Morgen weer salaris. ::)
"It does not do to dwell on dreams and forget to live". Dumbledore. :witch2:

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #58 Gepost op: 25 november 2009, 13:10:21 »
mijn collega vindt me raar  ::) omdat ik 2 potjes uit mijn tas haalde naast de broodjes :D peppertjes en hummus  ;D lekker  ;D
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #59 Gepost op: 25 november 2009, 17:07:16 »
Ik ga zo een pasta salade maken voor morgen. had vandaag (ontbijt én lunch) een fruitkwarkje, twee zonnatura rijstwafels en vier boterhammen slankie met tomaat en mini paprika erop gesneden.
Werd hier al vrolijk van, laat staan van mijn pasta salade morgen.
Nu nog even een leuk recept googlen.