Vegatopia Forum

Broodje smeren voor je werk

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #20 Gepost op: 16 november 2009, 08:32:42 »
voor de harige trek
;D

Citaat
En een lunchtrommel aanschaffen, dat scheelt ook veel.

Ik vind het niet meevallen om een beetje handige trommel te vinden. Meestal gewoon van die stomme curverbakjes, maar handige lunchtrommels met bakjes en bestek zoals deze vind je hier niet. Misschien toch maar bij Amazon kopen, zo duur is het verzenden niet. En dan bestel ik denk ik gelijk dit boekje ook mee. (Als ik ooit weer geld te besteden heb  :-\)

collegaatje van me heeft van die ikea bakjes die in elkaar passen... is dat niks? kan je ook meerder combi's mee maken afhankelijk van wat je wilt meenemen
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #21 Gepost op: 16 november 2009, 09:52:18 »
Ikea bakjes zal ik een tsjekken, die ken ik niet.

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #22 Gepost op: 16 november 2009, 09:56:36 »
Ik ga straks lang ikea, misschien kom ik ze wel tegen. Leuk idee, wel  :)

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #23 Gepost op: 16 november 2009, 09:58:58 »
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Dot

  • *****
  • 2.630
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #24 Gepost op: 16 november 2009, 12:28:50 »
Salades klinken lekker, Dot. Dat koop ik normaal ook altijd bij de AH. Nog recepten?

Sorry, nee. Ik gooi meestal maar wat bijelkaar van wat ik nog heb liggen...
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline Lona

  • ****
  • 812
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #25 Gepost op: 16 november 2009, 12:59:19 »
Ik smeer 's ochtends altijd brood. Vaak 2 met hagelslag, 2 met pindakaas, 2 met kaas of sandwichspread ofzo. En dan met een kruidenbouillon erbij opeten.
Saai he.

Ik kan beter 's avonds lunch klaarmaken voor de volgende dag! Broodje ei, of iets met advocado (wordt dat niet bruin als je dat meeneemt??) Ook koude wraps is een goed idee. Maar voor mijn gevoel ben ik dan al een avondmaaltijd aan het eten, is dat niet juist slechter dan zoet brood beleg?
"It does not do to dwell on dreams and forget to live". Dumbledore. :witch2:

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #26 Gepost op: 16 november 2009, 13:47:08 »
Aangezien ik vrijwel geen koolhydraten eet neem ik steevast groente of salade mee naar het werk. Nu werk ik vanuit huis als gezinstherapeut en dan is een af te sluiten saladeschaal erg handig. Ik heb er één met een vork en een apart vak voor dressing in de uitsparing van het deksel. Bijenkorf volgens mij.

En op fotoshoots zijn altijd enorme verantwoorde lunches met veel groente en fruit.

Groenten en fruit bevatten toch aardig wat koolhydraten.
“it's strange how life makes sense in time...”

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #27 Gepost op: 16 november 2009, 14:19:37 »
Ben geen grote broodeter, al heeft mijn mams met grote moeite het wel geprobeerd voor elkaar te krijgen met de taartjes bouwen techniek. Zij leukte al haar boterhammen op. Lekker kliederen met tube ketchup enzo (al moet ik echt niets meer hebben van die zoete Zaanse tomatenketchup haha).
Voor de gezondheidsfactor neem je volkorenbrood. Meergranen zegt alleen maar dat er meer granen inzitten, niet over de hoeveelheden of hoeveel van de korrel gebruikt is. De kleur wordt tegenwoordig ook vaak genept door granen te branden, dus dat is ook niet de beste indicatie.
Ga naar een leuk bakkertje en vergeet dat goedkope zoetige en niet zo lekker vullende supermarktbrood. De 'saaie" boterham met kaas kun je eindeloos varieren. Neem een lekker bruin zuurdesempje met een wat oudere kaas en mosterd (broodje Eelco :heehee:). Of neem een plakje Pecorino met wat rinse appelstroop. Of haal eens een stuk harde kruidenkaas. Knoflook-fenegriekkaas is heerlijk met avocado en geroosterde pijnboompitjes. Of een wat jongere kaas in de broodje gezond opstelling of met een beetje ketchup en zilveruitjes. Neem een potje aardige mayonaise als basis voor een sausje. Beetje selderij of koriander erdoor bij tomaat, bieslook bij ei. Beetje citroen maakt het lekker fris, of maak het wat pittiger met mosterd of wat drupjes tabasco. Wat fijn gesneden ringetjes lente ui maken het wat knapperiger. Echt, je kan het zo gek maken als je zelf wil, leg gewoon een voorraadje aan in je koelkast met ingelegde augurk, geroosterde paprika, artisjokken, etc. Dan voel je je hopelijk ook verplicht om het te gebruiken en kun je zelf experimenteren wat je lekker vindt.
Zelf ben ik een condimentsmeisje, dus ik ga los met sausjes en smeerseltjes bij elke gelegenheid indien mogelijk. Ook omdat ik niet van boter op brood (ja, kruiden- of knoflookboter of de onovertroffen Choba :D, maar gewone echt niet) en margarine vind ik echt naar.
Maak op je vrije dag een bakje pesto en zet die onder een laagje olie in de koelkast. Niet alleen kun je er een pasta pesto mee maken of een pesto salade. Je kan er ook een broodje mee maken met mozzarella en tomaat, koud of tussen de grill. Verder kun je er een aardappelpuree met opfleuren. Variatie? Vervang de basilicum door rucola. Lekker als tosti met een wat hardere kaas en plakjes tomaat. Of maak tomatenpesto. Lekker met een smeltkaasje als taleggio tussen de grill of met zwarte olijfringetjes en paprikablokjes met een stevige pasta soort als salade. Een lepeltje door de soep is ook leuk. Kun je het niet verwarmen in de magnetron, dan kun je misschien een ingedikte smurrie maken en die met de waterkoker tot leven brengen op je werk.
Het kost, net zoals een bentobox, enige voorbereiding, maar met een beetje planning valt het reuze mee en maakt het resultaat het ruim goed. En qua prijs eet je lekker en gezonder dan wat je collega's to go weg knagen. Mocht je last hebben van een suf vega imago, dan is dit je redding ;D

Arthur, waarom eet je geen koolhydraten als ik vragen mag? En hoe zit dat met ketose eigenlijk?
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Lona

  • ****
  • 812
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #28 Gepost op: 16 november 2009, 14:32:56 »
Klinkt goed Bast, en met brood van de bakker heb je een punt  ;)
Zal daar zaterdag eens heen gaan. Supermarktbrood is puur uit gemak...
"It does not do to dwell on dreams and forget to live". Dumbledore. :witch2:

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #29 Gepost op: 16 november 2009, 14:41:29 »
Zelf ben ik een condimentsmeisje

Wat mooi. Ik ook! Die term mag in mijn CV.

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #30 Gepost op: 16 november 2009, 14:46:07 »
Je kan natuurlijk ook kleine groentetaartjes of quiches bakken. Invriezen en dan los meenemen naar de arbeid. Quiche kan je ook goed koud eten.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #31 Gepost op: 16 november 2009, 14:47:08 »
Dank je Lona, ik ben gewoon food-obsessed ben ik bang :heehee:
Avocado kun je het beste snel na aansnijden opeten. Met een beetje citroen kun je het bruin worden voorkomen of je kan de pit erbij laten. Heb zaterdagochtend nog een restje avocadosushi naar binnen gewerkt en ondanks dat het esthetisch niet je van het was, smaakte het best (ok, niet volledig nuchter ook, maar toch).
Ook lekker is om een avocado open te snijden, beetje kruidenolie, peper en zout erover en leeg lepelen maar. Simpel en doeltreffend...

Om nog even terug te komen op bakjes. Ik heb een handig dingetje uit de US meegenomen, inclusief handig vakje voor het plastic bestekje. Beetje klein formaat alleen, maar ik eet nu eenmaal veel. Als ik het weer tegenkom (mijn huisraad staat nog verspreid over 2 locaties in dozen en ik weet niet zo denderend wat waar is), zal ik het merk eens checken.
Ik wil alleen nog wel een leuke en handige bentobox. Nu heb ik wel een mooie, maar die is niet handig. Online kopen vind ik stiekem nog een beetje eng en ik houd graag dingen in mijn handen voor ik het mee naar huis neem ook...
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Lona

  • ****
  • 812
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #32 Gepost op: 16 november 2009, 14:49:50 »
Maar als je altijd zo lunched he, worden we dan niet hartstikke dik? Ik schuif nu toch met gemak 6 boterhammen naar binnen, verdeeld over 3 momenten van de dag...

Moet zowiezo 's ochtends ook eens de tijd gaan nemen fatsoelijk te gaan ontbijten ipv alleen een kommetje muesli.
"It does not do to dwell on dreams and forget to live". Dumbledore. :witch2:

Offline IneN

  • ****
  • 873
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #33 Gepost op: 16 november 2009, 15:02:54 »


En op fotoshoots zijn altijd enorme verantwoorde lunches met veel groente en fruit.

Dat heb ik precies nog niet vaak meegemaakt. ???

(ik bedoel de enorme lunches)
« Laatst bewerkt op: 16 november 2009, 17:04:02 door IneN »

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #34 Gepost op: 16 november 2009, 15:20:49 »
Het afgelopen jaar is mijn eetlust wat moeilijk geweest, maar doorgaans eet ik kennelijk echt absurd veel voor mijn tegenwoordige vrij ranke frame. Aankomen doe ik eigenlijk alleen bij mijn buik als ik dingen eet waar ik niet zo goed tegen kan. Als ik twee weken lang iedere dag brood eet ('s ochtends en 's middags kom ik zeker op 6 tot 8 boterhammen uit), lijk ik een beginnend zwangerschapje te hebben, maar verder niet. Met name de collega's op kantoor zijn stomverbaasd om te zien wat er op een dag zoal in gaat en zeker de dames storen zich eraan. Zij dieeten en fitnessen erop los, terwijl ik in hun ogen alles wat los en vast zit op vreet en er wel een goed figuur op na houdt terwijl ik niet een vaste sportactiviteit heb in hun ogen. Klanten snappen het ook niet, eentje kijkt me weleens vuil aan als het dieet-technish weer eens tegenzit en roept dan "You should be fat!". Ik weet het, maar mijn lijf gelooft gewoon niet in calorieen volgens mij.
Ach, wie weet hoe ik eruit zou zien als die voorbewerkte e-nummermeuk dagelijks zou eten, die de meeste mensen gedachtenloos wegwerken. Ik eet veel en soms niet al te gezonde dingen, maar ik eet in andere hoeveelheden en combinaties dan de mensen om me heen. Denk ook dat je instelling er ook mee te maken heeft en ieder lichaam is natuurlijk ook weer anders.

Muesli vind ik 's ochtends wat koud. Te koud voor in de winter iig.

Arthur zat vast in vast in de fashion ;D

Heb een keer iets met chocolade moeten doen. De ganache was niet helemaal goed gegaan en te vloeibaar. Toen kwam iemand op het lumineuze idee dat ik het er maar sexy met een soeplepel in moest gieten. Wordt niet snel misselijk, maar dat was wel even doorzetten zeg...
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #35 Gepost op: 16 november 2009, 15:24:30 »
Zelf ben ik een condimentsmeisje

Wat mooi. Ik ook! Die term mag in mijn CV.

Ik ben dól op Condiments!
,,,,فلافل

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #36 Gepost op: 16 november 2009, 17:46:50 »
Oeh! Ik als avocado fan heb aanhagers gevonden denk ik. Lekkere ideeen hier.
Met het fruit zit het trouwens wel goed,  we hebben nog steeds bedrijfsfruit. Heb vandaag een banaan, een appel en een peer van de baas weggewerkt. Jammer dat de kiwi's altijd keihard zijn, anders zat ik helemaal goed.

Ik heb toevallig net alles in huis gehaald voor een quiche en het restje gaat morgen mee naar mn werk, strak plan!

En nu online shoppen naar lunchboxjes. Dat bento gebeuren snap ik nog niet helemaal, ik zie alleen maar eten in de vorm van stripfiguurtjes?

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #37 Gepost op: 16 november 2009, 18:31:08 »
Ik heb vrij eentonig broodbeleg.

Zes (3 x 2) boterhammen met marmite en pindakaas, of marmite en appelstroop.

En ik eet deze vrijwel altijd om 09:00, 12:00 en 15:00 uur op.
Ik weet niet of dit de tip is die ervoor gaat zorgen dat Lelle niet meer naar de AH gaat tussen de middag.

@arno; val jij niet om van verveling dan, elke dag hetzelfde? Ik kan dat niet hoor.

Tja, eenvoudig doch voedzaam al eeuwen op Allinson Meergranen (speciaal besteld bij Appie).

Als ik kook, druipt de saaiheid er ook van af.
Alleen als mijn dochter kookt, worden alle pannetjes en schaaltjes gebruikt.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline IneN

  • ****
  • 873
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #38 Gepost op: 16 november 2009, 18:39:58 »
Ik heb vrij eentonig broodbeleg.

Zes (3 x 2) boterhammen met marmite en pindakaas, of marmite en appelstroop.

En ik eet deze vrijwel altijd om 09:00, 12:00 en 15:00 uur op.
Ik weet niet of dit de tip is die ervoor gaat zorgen dat Lelle niet meer naar de AH gaat tussen de middag.

@arno; val jij niet om van verveling dan, elke dag hetzelfde? Ik kan dat niet hoor.


Alleen als mijn dochter kookt, worden alle pannetjes en schaaltjes gebruikt.

Daarom mocht ik vroeger nooit (helpen met) koken  ;D Véél te veel afwas.

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #39 Gepost op: 16 november 2009, 18:54:10 »
Ik neem tegenwoordig wel vaak salades of noodles mee omdat ik 'gewoon brood' ook een beetje zat was. Afgelopen zomer had het Kruidvat handige lunch boxes, zie hier. Ik heb de lunch break en salad break, en helaas 'breakt'  ;) de vork wel snel maar ben verder heel tevreden (ze kostten meen ik €2,50 per stuk dus ach ja). Het vegan lunchbox boekje heb ik ook, maar er nog niks uit gemaakt. In de BBC vegetarian Good Food staan ook wel regelmatig handige lunch recepten.