Vegatopia Forum

Vegetarische chocolade geschenkverpakkingen

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

minime

Vegetarische chocolade geschenkverpakkingen
« Gepost op: 30 oktober 2009, 17:53:59 »
Zo nu naar de feestdagen toe, vroeg ik me af of er ook vegetarische chocolade geschenkverpakking zijn? Of een gewone doos met met bonbons? AH heeft nu ook biologische bonbons, maar dat wil natuurlijk niet gelijk zeggen dat het vegga is.

Ik hoop dat jullie een beetje begrijpen wat ik bedoel, alvast bedankt.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Vegetarische chocolade geschenkverpakkingen
« Reactie #1 Gepost op: 30 oktober 2009, 18:00:55 »
Bedoel je dat soms in chocola iets van 0,01% dierlijk stremsel zit?

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetarische chocolade geschenkverpakkingen
« Reactie #2 Gepost op: 30 oktober 2009, 18:21:04 »
Bedoel je dat soms in chocola iets van 0,01% dierlijk stremsel zit?
Misschien gelatine in bonbons met zoals mijn oudtante het noemde, vulling van 'zalf'?
Of rode kleurstof?
Meer kan ik ook niet bedenken.

Maar DE tip is wel de chocolade-kunst van de bonte koe, echt te mooi om op te eten, zie http://www.debontekoe.nl/
Bijvoorbeeld zo'n Kersttruffelbol of Kerstbonboniëre (3 ons) ...

En ik besluit nu meteen dat ik voor mezelf die schitterende kerstkransjes ga kopen. Zo mooi en ook nog lekker!  :kwijl:
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

minime

Re:Vegetarische chocolade geschenkverpakkingen
« Reactie #3 Gepost op: 30 oktober 2009, 18:26:32 »
Bedoel je dat soms in chocola iets van 0,01% dierlijk stremsel zit?
Misschien gelatine in bonbons met zoals mijn oudtante het noemde, vulling van 'zalf'?
Of rode kleurstof?
Meer kan ik ook niet bedenken.

Maar DE tip is wel de chocolade-kunst van de bonte koe, echt te mooi om op te eten, zie http://www.debontekoe.nl/
Bijvoorbeeld zo'n Kersttruffelbol of Kerstbonboniëre (3 ons) ...

En ik besluit nu meteen dat ik voor mezelf die schitterende kerstkransjes ga kopen. Zo mooi en ook nog lekker!  :kwijl:

Ja zonder gelatine enzo. Ik ga gelijk even kijken op die site. Ik weet wel wat chocolade repen, maar ik zoek eens wat anders en iets wat ook leuk is om weg te geven.

Arthur

Re:Vegetarische chocolade geschenkverpakkingen
« Reactie #4 Gepost op: 30 oktober 2009, 18:28:31 »
Bambi, wat een lekkernijen! Gewéldig!

Je hebt mij aangestoken! De Bonte Koe staat dus voor chocolade zonder dierlijke producten?

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetarische chocolade geschenkverpakkingen
« Reactie #5 Gepost op: 30 oktober 2009, 18:41:48 »
Bambi, wat een lekkernijen! Gewéldig!

Je hebt mij aangestoken! De Bonte Koe staat dus voor chocolade zonder dierlijke producten?

Zeg ik dat?
Het lijkt me wel, en dingen die van alleen maar chocolade zijn, zijn  vaak wel vego, maar iemand die echt geen dierlijke producten wil, maar dat maar even zelf gaan vragen.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

minime

Re:Vegetarische chocolade geschenkverpakkingen
« Reactie #6 Gepost op: 30 oktober 2009, 18:48:03 »
Weet iemand toevallig ofdat FERRERO ROCHER  vegetarisch is? http://www.indiafloristonline.com/images/chocolates/16fr.jpg

Arthur

Re:Vegetarische chocolade geschenkverpakkingen
« Reactie #7 Gepost op: 30 oktober 2009, 18:57:17 »
Bambi, wat een lekkernijen! Gewéldig!

Je hebt mij aangestoken! De Bonte Koe staat dus voor chocolade zonder dierlijke producten?

Zeg ik dat?

Nee, maar daar ging ik derhalve vanuit aangezien je reageert op de vraag of er vegetarische bonbons zijn, that´s all.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Vegetarische chocolade geschenkverpakkingen
« Reactie #8 Gepost op: 30 oktober 2009, 18:58:31 »
Weet iemand toevallig ofdat FERRERO ROCHER  vegetarisch is? http://www.indiafloristonline.com/images/chocolates/16fr.jpg

Schijnt van wel.

Er zijn trouwens wel meer chocoladewinkels en vermoedelijk weten ze daar wel wat gelatinevrij is.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Vegetarische chocolade geschenkverpakkingen
« Reactie #9 Gepost op: 30 oktober 2009, 19:01:06 »
Je zult ook nog op de glanslaag moeten letten, die is ook in heel sommige gevallen (ik weet het alleen van enkele ritter sport chocolades) niet veggie. Ik zou even bij Austrian of in de natuurwinkel (ook Australian maar ook bon bon marianne) kijken dat is volgens mij wel oke en ook eetbaar, ook belangrijk.
Maar op bv die AH bonbons daar staat toch gewoon een ingredientenlijst op?
,,,,فلافل

minime

Re:Vegetarische chocolade geschenkverpakkingen
« Reactie #10 Gepost op: 30 oktober 2009, 19:14:31 »
Bedankt voor de tips. Leuk forum dit, ik ben bijna 10 jaar vegetarisch, maar je bent nooit te oud om te leren  ;)

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetarische chocolade geschenkverpakkingen
« Reactie #11 Gepost op: 30 oktober 2009, 19:17:02 »
Je zult ook nog op de glanslaag moeten letten, die is ook in heel sommige gevallen (ik weet het alleen van enkele ritter sport chocolades) niet veggie. Ik zou even bij Austrian of in de natuurwinkel (ook Australian maar ook bon bon marianne) kijken dat is volgens mij wel oke en ook eetbaar, ook belangrijk.
Maar op bv die AH bonbons daar staat toch gewoon een ingredientenlijst op?

De chocolade van de bonte koe heeft iig geen glanslaag: het gaat om de temperatuur van smelten, en dan genoeg kristallen hebben, daar glanst het van.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re:Vegetarische chocolade geschenkverpakkingen
« Reactie #12 Gepost op: 31 oktober 2009, 07:10:20 »
Hagelslag en koffieboontjes hebben vaak een glanslaag, is dat niet gewoon suiker? Bij gewone ambachtelijke bonbons heb ik dat nog nooit gezien. Ik zou ook niet weten waar gelatine voor gebruikt wordt bij bonbons, maar room wordt wel gebruikt. Als je geen veganist bent is dat dus geen probleem. Soms worden ook kleurstoffen gebruikt (roze), dat zou je even na moeten vragen of dat wel vegetarisch is.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Vegetarische chocolade geschenkverpakkingen
« Reactie #13 Gepost op: 31 oktober 2009, 10:14:05 »
Hagelslag en koffieboontjes hebben vaak een glanslaag, is dat niet gewoon suiker? Bij gewone ambachtelijke bonbons heb ik dat nog nooit gezien.

In sommige gevallen (maar dan is dat dus eerder bij fabrieksproducten zoals sommige van die ritter chocolades en niet dat de ambachtelijke bakker daar mee gaat klooien) wordt schellak als glanslaag gebruikt. Ben in hagelslag en koffieboontjes nog nooit schellak als ingredient tegengekomen dus zeker niet alle glans is verkeerd.
,,,,فلافل

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.230
Re:Vegetarische chocolade geschenkverpakkingen
« Reactie #14 Gepost op: 31 oktober 2009, 11:09:39 »
Ik zou ook niet weten waar gelatine voor gebruikt wordt bij bonbons, maar room wordt wel gebruikt.

Ik ook niet, maar de Hema-bonbons in die hip uitziende vierkante doosjes bevatten wel gelatine.
Ik wil vega bananenschuimpjes.