Vegatopia Forum

P&O cruise

Offline Chantal

• 127
  • Geslacht: Vrouw
P&O cruise
« Gepost op: 29 juni 2009, 11:47:10 »
Ik ga deze zomer een paar daagjes op een cruiseschip van P&O Ferries vertoeven (Pride of Rotterdam, Rotterdam-Hull). Ze hebben daar een paar restaurants aan boord. Ik heb maar niet vooraf maaltijd vouchers besteld, omdat ik geen idee heb wat ze allemaal serveren. De website heeft het alleen maar over "heerlijke" vleesgerechten zus en zo. Heeft een van jullie al eens zo'n cruise gedaan en hoe is het voor vegetariërs om daar te eten? Zal ik van te voren nog even een verzoek doen of ze de tofu willen ontdooien?

Re:P&O cruise
« Reactie #1 Gepost op: 29 juni 2009, 11:51:47 »
Ik heb maar niet vooraf maaltijd vouchers besteld, omdat ik geen idee heb wat ze allemaal serveren.

Sowieso verstandig als je gevoelig bent voor zeeziekte.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Schanulleke

« Reactie #2 Gepost op: 29 juni 2009, 16:48:46 »
Ik ben vorig jaar met die ferry van Rotterdam naar Hull gevaren en weer terug. Er waren idd diverse eetgelegenheden aan boord, maar ik heb er geen gebruik van gemaakt. Hartstikke druk en duur. Ik heb het vega-aanbod dan ook niet aandachtig bekeken, maar reken er maar niet op dat je veel keus hebt. Ik heb zelf veel etenswaren meegenomen aan boord (voor de avond en de ochtend): zelfgesmeerde broodjes, fruit, flesjes drinken, zakken chips ( ;D) enz. Als je echt iets warms wilt eten 's avonds dan is het idd beter om even een belletje te plegen, zodat ze er rekening mee kunnen houden.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #3 Gepost op: 07 juli 2009, 13:48:08 »
Ik heb het een aantal keer gedaan en ben voor het buffet gegaan. Ze hebben best veel salades zonder vlees, een ruim kaasplateau, en op verzoek wokken ze een warme maaltijd met noedels of rijst voor je. Ze bedienen de engelse markt dus er zijn vegetarische opties. Ook een ruime hoeveelheid toetjes. Het is wel aardig aan de prijs, dat wel. Ik vond de drukte heel erg meevallen, heb nog niet meegemaakt dat het schip vol is. Ik zit er meestal wel een uur of drie (schaam) omdat er verder toch geen ruk te doen is op zo'n schip en met een biertje erbij en uitzicht op zee de tijd op die manier best lekker voorbij kabbelt. Zelf iets meenemen kan natuurlijk ook, scheelt heel veel geld!
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Kieketok

« Reactie #4 Gepost op: 09 juli 2009, 15:00:52 »
Als je van te voren ff belt kunnen ze in ieder geval niet zeggen dat ze het niet wisten. In tegenstelling tot die gewone ferry zit jij er een paar dagen op begrijp ik? Dan zul je toch iets warms willen eten, en op zo'n boot ga je niet zo gemakkelijk ff ergens anders heen...

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #5 Gepost op: 09 juli 2009, 15:12:35 »
Als je van te voren ff belt kunnen ze in ieder geval niet zeggen dat ze het niet wisten. In tegenstelling tot die gewone ferry zit jij er een paar dagen op begrijp ik? Dan zul je toch iets warms willen eten, en op zo'n boot ga je niet zo gemakkelijk ff ergens anders heen...

Nee, precies. Ik heb tijdens een ferry-overtocht wel eens alleen maar boterhammen met pindakaas en eigen meegebracht bier gedronken. Hoewel dat meer was om de kosten te drukken, lijkt me dat niet het doel van een cruise van een paar dagen.
« Laatst bewerkt op: 09 juli 2009, 15:20:18 door LL de Ling »

Offline Chantal

• 127
« Reactie #6 Gepost op: 10 juli 2009, 10:15:23 »
Bellen is idd een goed idee, ga ik doen. Ik moet sowieso nog busvervoer regelen naar de haven. Aangezien de minicruise een cadeautje is voor mijn nichtje die voor haar eindexamen is geslaagd, ga ik aan boord niet beknibbelen op eetkosten. Het moet wel een beetje feestelijk worden :)

Offline trashydiva

• **
  • 78
    • FAIRyFAIR natuurlijke verzorging & fairtrade woondecoraties
« Reactie #7 Gepost op: 08 september 2009, 14:37:15 »
Ik ben al een aantal keer met d eboot van P&O naar Hull gegaan en van Portsmouth naar Bilbao (2 nachten op de boot) en afgezien van het feit dat we op de heenweg in een storm terecht kwamen en ik iedereen inclusief kapitein heb zien overgeven  ???, was het eten verder best ok (wat ik heb binnengekregen).

Ze hadden vega soep en toetjes en witte bonen in tomatensaus uiteraard. Je zult er niet verhongeren, al is het geen super voedsel.

Een paar jaar geleden hadden ze nog een echt buffet (niet dat beperkte wat ze nu hebben), waarbij je alles mocht pakken wat je wilde. Dat was beter.

Verder moet je gewoon veel bier drinken, want je wilt die Engelsen echt niet nuchter meemaken.  ;)