Vegatopia Forum

Vegetarische zaakjes op treinstations

Offline Selly

• 30.783
Re:Vegetarische zaakjes op treinstations
« Reactie #40 Gepost op: 24 oktober 2009, 23:26:57 »
Oh ja, da's waar ook. Bij Smullers kom je ook niet verder dan die kaassouffle he?

Ja, maar vermoedelijk wel verkrijgbaar op een broodje als je erom vraagt, voor minder dan drie euro ;)

Is die magnetronfalafel al weer afgeschaft, die hadden ze ook een tijdje bij Smullers.
,,,,فلافل

Offline lieve lijn

• 4.047
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #41 Gepost op: 03 november 2009, 21:42:08 »
vandaag bij de tijd op utrecht cs..

quiche met gegrilde groenten en salade (8,75) je krijgt 2 puntjes quiches met voornamelijk zongedroogde tomaat en er was ook een paprika en een halve champignon doorheen gevlogen. de salade was een hoopje rauwkost salade uit zo'n zakje van de appie.. erg zonde. maar ach voor een snelle stationshap niet heel naar. wel vreemd dat we onze spa rood in een theeglas kregen  ::)

toetje zijn we maar bij de australian gaan halen  ;)
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Zoetekauw

« Reactie #42 Gepost op: 25 november 2009, 13:07:25 »
charlie chiu is erg goed en veel vega aanbod ;D

Offline Fynnya

• 432
« Reactie #43 Gepost op: 14 december 2009, 09:37:52 »
Oh ja, da's waar ook. Bij Smullers kom je ook niet verder dan die kaassouffle he? Dat aardappelroomkaasding is geloof ik helemaal verleden tijd...
Ze hebben ook een soort bamiblok, is dat niet vegetarisch?

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.928
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
« Reactie #44 Gepost op: 14 december 2009, 11:13:02 »
charlie chiu is erg goed en veel vega aanbod ;D

Ja, ik was er afgelopen zaterdag, en ze hebben maar liefst vier verschillende vegetarische snacks om uit de muur te trekken! Naast de broodje foe ook een vegetarische bami, samosa en eh, nog iets, springrollen!?

Ertegenover kun je de meest gezonde (minst ongezonde) patat van Nederland krijgen.

Offline Laura

• **
  • 81
« Reactie #45 Gepost op: 22 december 2009, 19:41:30 »
Voor een tussendoorhap is zo'n broodje foe best te pruimen, vind ik.

Bat

« Reactie #46 Gepost op: 14 januari 2010, 13:07:14 »
Ik moest - ondertussen lang geleden, vijf jaar of zo - ook regelmatig in de buurt van Utrecht Centraal iets te kanen krijgen. Op het station heb je de beroemdberuchte Charlie Chiu, inderdaad. Ik haalde meestal een take-away bij een Aziatisch georiënteerd afhaalding, net buiten het station. Voor relatief weinig geld een leuke hoeveelheid mie of rijst, met een lading groente er bovenop. Google Maps haalt in ieder geval goede herinneringen boven. Was het Mariaplaats? Het zou wel eens Konnichi Wa kunnen zijn geweest.

hmm Charlie's Wok...mis t.
Hebben ze geen tofu meer in het wok afhaal menu?

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #47 Gepost op: 10 april 2010, 19:47:21 »
Hier nu twee keer Julia's op het station geprobeerd. Viel me niet tegen. Minpuntje is dat de spekjes nog weleens op bezoek gaan bij de naast elkaar gelegen bakjes, maar daar staat wel weer tegenover dat ze wel iedere keer met een schone pan beginnen.
« Laatst bewerkt op: 24 september 2011, 12:10:32 door Selly »
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
« Reactie #48 Gepost op: 22 november 2011, 09:18:05 »
Bij Julia's, pasta op het station. Heel acceptabel, mits je enorme haast en niet al te grote honger hebt.
This is between me and the vegetable!

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.928
    • dimitri.org
« Reactie #49 Gepost op: 22 november 2011, 09:47:04 »
In de Spoor staat een kortingsbon (50%) voor een thuismaaltijd van Julia's. Ik wilde het zondagavond toen ik terugkwam van Duitsland proberen, maar helaas was de Ravioli Napolitana op en de rest was met vlees.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #50 Gepost op: 01 juli 2012, 11:55:55 »
De diverse vestigingen van Tiny Tokyo zijn inmiddels gesloten schijnt, omdat hun huurcontracten werden opgezegd.
Jammer, want ze hadden best lekkere vega sushi.
,,,,فلافل

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #51 Gepost op: 01 juli 2012, 12:07:43 »
Erg jammer ja. De NS wilde de contracten niet verlengen, en Tiny Tokio had ook wel locaties buiten de NS stations maar te weinig om op een beetje rendabele schaal te kunnen werken. Ik zal mijn bijna wekelijkse Otaru setje ernstig missen!
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

brenda_lelie

« Reactie #52 Gepost op: 01 juli 2012, 12:31:10 »
Ik heb gisteren nog een open Tiny Tokio op Den Haag centraal gezien!

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #53 Gepost op: 27 juli 2012, 11:21:29 »
http://tiny-tokyo.nl/ gaat binnenkort weer open in Den Haag, in het WTC dit keer, volgens de website. :cheer:
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Dennis23

• 228
« Reactie #54 Gepost op: 15 augustus 2012, 11:00:29 »
Alvast de patat en krulfrieten van Burger King is mogelijk niet vegetarisch. Ik had ooit aan medewerker gevraagd en diegene zei dat er eiwitten erin zaten en natuurlijk kon die persoon niet zeggen of het plantaardig of dierlijk was.

In de pasta van Julia's zit ei in verwerkt.

Weet iemand eigenlijk of er de kaas van Julia's vegetarisch is?

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #55 Gepost op: 15 augustus 2012, 11:14:23 »
Alvast de patat en krulfrieten van Burger King is mogelijk niet vegetarisch. Ik had ooit aan medewerker gevraagd en diegene zei dat er eiwitten erin zaten en natuurlijk kon die persoon niet zeggen of het plantaardig of dierlijk was.

Ik weet niet of je een medewerker bedoelt die daar achter de kassa staat of iemand van het hoofdkantoor, maar zoiets lijkt me in elk geval het handigst te vragen op hun hoofdkantoor (en dierlijk eiwit lijkt me sowieso raar in friet).
Of op hun site: daar staat gewoon wat wel en niet veggie is.
http://www.burgerking.nl//assets/files/CountryAllergy-NL-basic.pdf de friet dus wel.
De chili cheese nuggets ook, maar ik zal ze eens een mail sturen of die ook daadwerkelijk vegetarisch gestremd is.

Citaat

Nee, goeie vraag, is volgens mij nog niet voorbij gekomen. Ik ben er ook wel benieuwd naar, heb ze een mail gestuurd.
,,,,فلافل

Offline RvO

• 286
« Reactie #56 Gepost op: 15 augustus 2012, 12:41:05 »
... (en dierlijk eiwit lijkt me sowieso raar in friet). ...
Traditioneel werd friet in ossenwit gefrituurd.  :o
Edit: je schreef "eiwit", ik las "vet". Sorry, voortaan moet ik beter lezen.
« Laatst bewerkt op: 15 augustus 2012, 12:43:13 door RvO »

Offline Dennis23

• 228
« Reactie #57 Gepost op: 15 augustus 2012, 16:53:11 »

Ik weet niet of je een medewerker bedoelt die daar achter de kassa staat of iemand van het hoofdkantoor, maar zoiets lijkt me in elk geval het handigst te vragen op hun hoofdkantoor (en dierlijk eiwit lijkt me sowieso raar in friet).
Of op hun site: daar staat gewoon wat wel en niet veggie is.
http://www.burgerking.nl//assets/files/CountryAllergy-NL-basic.pdf de friet dus wel.
De chili cheese nuggets ook, maar ik zal ze eens een mail sturen of die ook daadwerkelijk vegetarisch gestremd is.

Citaat

Nee, goeie vraag, is volgens mij nog niet voorbij gekomen. Ik ben er ook wel benieuwd naar, heb ze een mail gestuurd.

ik had eerste instantie de medewerker gevraagd en daarna de manager van die vestiging. Ik weet alleen niet meer welke vestiging. Maar goed om te weten dat wel vega is. Ik ben ook echt voorzichtig. Maar ik ga niet altijd direct vertrouwen wat ik lees.

Ander voorbeeld: Niet alle melk is vegetarisch, waarom in sommige melken zitten dierlijke ingrediënten (die niet op de verpakking aanwezig is, vanwege dat het geen directe ingrediënt is van het product). Er is namelijk een proces aanwezig waarvoor dierlijke ingrediënten nodig is. Ik kan helaas geen precieze uitleg geven nu. Ik had ik ergens gelezen, zodra ik bron heb gevonden weer, stuur ik via hier weer

Het enige wat ook vervelend is of de brood vegetarisch is in eettentjes. (in sommige broden kunnen oa dierlijke vetten aanwezig zijn). Voor thuis gebruik eet ik wel vertrouwd vegetarische broden, misschien zelfs veganischtische broden.

Over de kaas hoop ik dat ze antwoord kunnen geven. Sommige medewerkers weten niet eens over de stremsel. Alvast bedankt

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #58 Gepost op: 15 oktober 2012, 20:58:32 »
Van de week at ik een broodje falafel bij Doner Company (020). Ik had dat een tijdje terug al eens eerder gedaan.
Ik kreeg er nu ook kaas op (werd wel gevraagd eerst of ik dat wilde), dat leek me eerst raar, maar de kaas smolt mooi. Erbij kwam koolsalade, iets met uitjes, gewone salade, jalapeno's en 2 sauzen (hete en knoflook) en dus falafel. Die sauzen en jalapeno's waren heet. Allemachtig, ik kan heel goed tegen scherp eten, en ik vond dit ook lekker, maar dit is wel voor de gevorderde scherp-eten-eter zeg. Hoewel je natuurlijk ook zonder hete saus of jalapeno kunt nemen. De salade, dat had nog wel wat meer mogen zijn, maar voor de 3 nog wat die ze vroegen eigenlijk wel prima. Ze pakten het goed in in alufolie zodat het nog even heet bleef.
Geen Maoz (ook goedkoper dan Maoz), maar wel prima.
,,,,فلافل

Offline Antje

• 701
    • Idril.nl
« Reactie #59 Gepost op: 15 oktober 2012, 21:07:20 »
Bij Julia's kun je ook gewoon je pasta zonder kaas laten maken. Dat doen wij regelmatig. ;)
Groetjes, Antje