Kenmerk van migraine is wel dat het na een aanval meestal wel over is, het blijft niet dagen natrekken, wat andere hoofdpijn wel kan doen. Ik zou als het niet overgaat maandag wel naar de huisarts gaan. Wat ik ook zou doen als het vaker voorkomt is een hoofdpijn dagboek bijhouden. Wat voor hoofdpijn, hoe lang duurt het, wat heb je gegeten en gedaan de dag ervoor en de dag zelf, lichamelijke dingen zoals ongesteldheid ook noteren. Als je dat een maand of drie doet krijg je een goed beeld van je hoofdpijn.
Hier ook last van migraine, maar ik heb geen migraine medicijnen (meer) omdat ik het gevoel heb dat die de aanval onderdrukken, en hij dan toch (en zwaarder) terugkomt op een later tijdstip. Ook wordt de pijn wel onderdrukt, maar de andere aspecten van de migraineaanval niet, zoals het ongecoordineerde gevoel (ik voel me echt ontoerekeningsvatbaar), de misselijkheid, moeilijk praten etc. Ik kan ook met Imigran nog steeds niet werken, en ik voel me alsof mijn hoofd een beetje "dood" is als ik het gebruik. Sinds ik gestopt ben met de pil heb ik nog maar 1 keer in de 2, 3 maanden een aanval, in plaats van elke maand, en ik laat het maar gewoon uitwoeden met een hoop ibuprofen+codeine en heel, heel, heel veel slapen.