Vegatopia Forum

Jij vegetariër, je kinderen niet?

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re:Jij vegetariër, je kinderen niet?
« Reactie #20 Gepost op: 15 oktober 2009, 11:54:41 »
Wij ook, maar dat schijnt weer helemaal niet zo goed te zijn omdat je glazuur week is door de suikers in je eten, waardoor je  meer tanderosie krijgt. Water drinken en een uurtje wachten schijnt beter te zijn, of je tanden vooraf poetsen.

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Jij vegetariër, je kinderen niet?
« Reactie #21 Gepost op: 15 oktober 2009, 12:32:03 »
Eerst een gezonde boterham eten met bv. kaas of ei

Een boterham met kaas is niet gezond voor kinderen.

“it's strange how life makes sense in time...”

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Jij vegetariër, je kinderen niet?
« Reactie #22 Gepost op: 15 oktober 2009, 12:33:43 »
Is dit herkenbaar?

Yep!

Citaat
En zo ja, welke oplossing hebben jullie hier voor gevonden?

Mezelf niet zo aanstellen! ;D

Hoe je e.e.a. ervaart zit echt tussen je oren, en is met een beetje goede wil en oefening prima te veranderen. Ik bedoel, ik heb ook aan de intense stank van poepluiers kunnen wennen, ook al dacht ik dat dat nooit zou gaan lukken. Nu heb je qua poepluiers natuurlijk weinig keus, maar het gaat erom dat je wanneer je ergens last van hebt, je alleen jezelf aan kan passen, en niet de wereld om je heen.
« Laatst bewerkt op: 15 oktober 2009, 12:36:42 door Sander »
“it's strange how life makes sense in time...”

Re:Jij vegetariër, je kinderen niet?
« Reactie #23 Gepost op: 15 oktober 2009, 13:14:15 »
Wij ook, maar dat schijnt weer helemaal niet zo goed te zijn omdat je glazuur week is door de suikers in je eten, waardoor je  meer tanderosie krijgt. Water drinken en een uurtje wachten schijnt beter te zijn, of je tanden vooraf poetsen.

Nieuwlichterij. Ik stam nog van vóór die tijd. :P
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re:Jij vegetariër, je kinderen niet?
« Reactie #24 Gepost op: 15 oktober 2009, 13:48:39 »
Nieuwlichterij. Ik stam nog van vóór die tijd. :P

Ik ook.

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Jij vegetariër, je kinderen niet?
« Reactie #25 Gepost op: 15 oktober 2009, 14:48:23 »
Eerst een gezonde boterham eten met bv. kaas of ei

Een boterham met kaas is niet gezond voor kinderen.

Wat krijgen jouw kids op brood?

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re:Jij vegetariër, je kinderen niet?
« Reactie #26 Gepost op: 15 oktober 2009, 15:05:28 »
Eerst een gezonde boterham eten met bv. kaas of ei

Een boterham met kaas is niet gezond voor kinderen.

Toen nog wel.

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Jij vegetariër, je kinderen niet?
« Reactie #27 Gepost op: 15 oktober 2009, 15:10:42 »
Waarom toen wel en nu niet?

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Jij vegetariër, je kinderen niet?
« Reactie #28 Gepost op: 15 oktober 2009, 15:19:31 »
onze groene smurf bedoelt dat t bij de vleeswaren ligt  ;)

Hihi.  Go @rno!



Als ik bij uitzondering vleeseterbedriegers of vegetarische kaas moet kopen, dan moet ik ook altijd de kortste weg kiezen. Ik heb echt een hekel aan vleeswaren.
Mijn gezichtsuitdrukkingen zijn dan niet bevorderlijk voor de vleesverkoop.

 :duh:
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Jij vegetariër, je kinderen niet?
« Reactie #29 Gepost op: 15 oktober 2009, 17:31:03 »
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Jij vegetariër, je kinderen niet?
« Reactie #30 Gepost op: 15 oktober 2009, 17:41:52 »
Ik heb denk ik toch wel mijn eigen kijk op hoe je kinderen hun eten op kunt laten eten. Ik zat te denken hoe dat bij ons vroeger thuis ging en kwam tot de conclusie dat ik ALLES at, dus wij hebben hier nooit problemen mee gehad ;D Ik hoop echt dat ons kindje ook zo lekker makkelijk wordt. Met uitzondering van vlees dan, natuurlijk :-\
Iedereen zal wel zijn/haar eigen kijk op "gezond eten" hebben. Er kan in leverpastei wel vit.A en B12 zitten, er zit vast ook veel suiker, zout en conserveermiddel in. En in hagelslag zal wel suiker zitten, maar er bestaat ook hele pure chocolade en hagelslag zonder toegevoegd suiker, bij de reformwinkel. Elke dag hagelslag is natuurlijk niet goed! En dat bedoelde ik weer met dat je er als ouders voor moet zorgen dat er genoeg gevarieerde, verantwoorde keus is.
Voor het avondeten ben ik het wel weer eens met het met de pot meeschaften. Kinderen moeten verschillende smaken leren eten, dus dan moeten ze alle smaken een flink aantal keer hebben geproefd voordat ze het gaan lusten. Bovendien kunnen kinderen van een bepaalde leeftijd zelf nog niet een gevarieerd menu samenstellen (bv van 4 jaar).
In de supermarkt kun je kinderen wel mee laten beslissen over het avondeten (bv van 8 jaar). Op een leuke manier, dat ze bv 1 keer per week een eigen maaltijd mogen samenstellen volgens de richtlijnen van gezonde voeding. En dan lekker samen de keuken in. Wedden dat zo'n maaltijd er dan goed in gaat?

"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline IneN

  • ****
  • 873
  • Geslacht: Vrouw
Re:Jij vegetariër, je kinderen niet?
« Reactie #31 Gepost op: 15 oktober 2009, 18:11:36 »
Eerst een gezonde boterham eten met bv. kaas of ei

Een boterham met kaas is niet gezond voor kinderen.

Toen nog wel.

Wat is er mis met kaas op de boterham?

Offline Dame Noire

  • ***
  • 326
  • Geslacht: Vrouw
Re:Jij vegetariër, je kinderen niet?
« Reactie #32 Gepost op: 15 oktober 2009, 18:23:31 »
Ik houd er zelf niet zo van om voedingsmiddelen te bestempelen als 'goed' of 'slecht', mijn ouders deden dat vroeger (vooral met chocopasta en hagelslag enzo, dat mochten we nooit) en daar heb ik later last mee gekregen. In kaas bijvoorbeeld zit verzadigd vet en zout, maar ook dat heb je nodig en in beperkte mate is het niet slecht.
Wat betreft de kwestie 'vlees op brood' vind ik het eerlijk gezegd lastig me erin te verplaatsen, omdat ik zelf er geen problemen mee zou hebben. Maar ik kan me voorstellen dat je dat wel hebt, en dan zou ik toch je kinderen zelf hun brood klaar laten maken, zoals ook al eerder gesuggereerd. Vermijd in ieder geval dat het een twistpunt wordt, daar is het niet belangrijk genoeg voor! Veel kinderen vinden het ook juist leuk om zelf hun brood te mogen smeren.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Jij vegetariër, je kinderen niet?
« Reactie #33 Gepost op: 15 oktober 2009, 18:26:14 »
Wat is er mis met kaas op de boterham?

Sander heeft het niet zo op zuivel. Als je 'zuivel' invult in de zoekfunctie krijg je een indruk :)

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Jij vegetariër, je kinderen niet?
« Reactie #34 Gepost op: 15 oktober 2009, 19:31:19 »

Iedereen zal wel zijn/haar eigen kijk op "gezond eten" hebben. Er kan in leverpastei wel vit.A en B12 zitten, er zit vast ook veel suiker, zout en conserveermiddel in. En in hagelslag zal wel suiker zitten, maar er bestaat ook hele pure chocolade en hagelslag zonder toegevoegd suiker, bij de reformwinkel.

Leverpastei is nogal bewerkt (net als alle worsten en ook net als alle vegetarische vleeswaren en burgers trouwens), maar vaak schrikken mensen nogal van lever omdat het slecht zou zijn. Ik dacht dat je daarom er een wenkbrauw voor ophaalde.
Even gegoogled, maar suiker zit er niet in, conserveermiddelen wel (en die zitten ook in vegaworsten), maar dat hoeft niet meteen slecht te zijn.

Hagelslag zonder suiker lijkt me niet te bestaan, je krijgt dan toch gewoon cacaopoeder? Ik maak geen onderscheid tussen hagelslag met suiker of hs met reform-siropen of wat dan ook. Het blijven allemaal snelle suikers. Prima voor af en toe, maar niet te vaak.


Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Jij vegetariër, je kinderen niet?
« Reactie #35 Gepost op: 16 oktober 2009, 07:29:17 »
Ik eet elke dag hagelslag...

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Jij vegetariër, je kinderen niet?
« Reactie #36 Gepost op: 16 oktober 2009, 07:34:28 »
Tanden poetsen meteen na de maaltijd is zeer slecht voor je glazuur. Je kan beter een uurtje wachten.

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re:Jij vegetariër, je kinderen niet?
« Reactie #37 Gepost op: 16 oktober 2009, 09:35:36 »
Ik eet elke dag hagelslag...
Ik hoop dan dat het echte chocolade is en geen cacaofantasiehagelslag.

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Jij vegetariër, je kinderen niet?
« Reactie #38 Gepost op: 16 oktober 2009, 11:41:20 »
Wat is er mis met kaas op de boterham?

In kaas zitten allerlei dingen waar o.a. de darmpjes, het immuunsysteem en in sommige gevallen zelfs de hersentjes van slag van kunnen raken.

“it's strange how life makes sense in time...”

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Jij vegetariër, je kinderen niet?
« Reactie #39 Gepost op: 16 oktober 2009, 11:53:20 »
Wat is er mis met kaas op de boterham?

In kaas zitten allerlei dingen waar o.a. de darmpjes, het immuunsysteem en in sommige gevallen zelfs de hersentjes van slag van kunnen raken.

Is dat tegen alle zuivel of alleen kaas dat je zo tegen bent?