Ik heb denk ik toch wel mijn eigen kijk op hoe je kinderen hun eten op kunt laten eten. Ik zat te denken hoe dat bij ons vroeger thuis ging en kwam tot de conclusie dat ik ALLES at, dus wij hebben hier nooit problemen mee gehad
Ik hoop echt dat ons kindje ook zo lekker makkelijk wordt. Met uitzondering van vlees dan, natuurlijk
Iedereen zal wel zijn/haar eigen kijk op "gezond eten" hebben. Er kan in leverpastei wel vit.A en B12 zitten, er zit vast ook veel suiker, zout en conserveermiddel in. En in hagelslag zal wel suiker zitten, maar er bestaat ook hele pure chocolade en hagelslag zonder toegevoegd suiker, bij de reformwinkel. Elke dag hagelslag is natuurlijk niet goed! En dat bedoelde ik weer met dat je er als ouders voor moet zorgen dat er genoeg gevarieerde, verantwoorde keus is.
Voor het avondeten ben ik het wel weer eens met het met de pot meeschaften. Kinderen moeten verschillende smaken leren eten, dus dan moeten ze alle smaken een flink aantal keer hebben geproefd voordat ze het gaan lusten. Bovendien kunnen kinderen van een bepaalde leeftijd zelf nog niet een gevarieerd menu samenstellen (bv van 4 jaar).
In de supermarkt kun je kinderen wel mee laten beslissen over het avondeten (bv van 8 jaar). Op een leuke manier, dat ze bv 1 keer per week een eigen maaltijd mogen samenstellen volgens de richtlijnen van gezonde voeding. En dan lekker samen de keuken in. Wedden dat zo'n maaltijd er dan goed in gaat?