Even het omgekeerde van een ander topic hier
Ik eet al minstens 15 jaar geen vlees meer. Moet er ook niet aan denken om weer vlees te gaan eten.
Mijn vriend is met de warme maaltijden vleesloos mee gaan eten. Op zijn brood eet hij nog wel vlees. Zo hebben we op het moment kookworst, grillworst en smeerworst in huis.
Dat was altijd zijn afdeling. Hij maakte zijn eigen boterhammen klaar en ik vraag hem vriendelijk om dat niet onder mijn neus op te eten. In ieder geval niet binnen geurbereik
Maar nu beginnen de kinderen (2 en 5 jaar) het ook te eten. En moet ik dus ook boterhammen met vlees klaar gaan maken. En ik doe het wel. Maar ik sta er soms letterlijk bij te kokhalzen.
Ik heb niet de intentie om mijn kinderen 100% vleesloos op te voeden. Als hun vader vlees ¨mag¨ eten, mogen zij het ook. En ik kan moeilijk mijn man verbieden om vlees te eten. Bij het avondeten hebben we wel altijd vleesloze maaltijden. Mijn kinderen kennen vlees alleen maar in de trant van worst of ander vleesbeleg op hun brood.
Vanochtend wilde zoon van 5 kookworst op zijn brood. Ik hang dan maar de goede moeder uit. Zonder eten in mijn maag sta ik de kookworst te snijden en het brood er mee te beleggen. Dat lukt me niet zonder de worst aan te raken. Ik probeer namelijk zo veel mogelijk alles in plastic te houden en het alleen met bestek aan te raken. Ik heb mijn handen direct goed gewassen. Maar die geur krijg ik er niet helemaal af. Eet dan dus mijn eigen ontbijr maar met bestek om mijn handen zo ver mogelijk van mijn neus af te houden.
Ik moet dan hevig mijn best te doen mijn eigen eten naar binnen te werken.
Maar het smaakt me dan niet meer. Mijn keel zit dan bijna op slot :
Is dit herkenbaar? En zo ja, welke oplossing hebben jullie hier voor gevonden?