Vegatopia Forum

Inmiddels gesloten: De Imme - Tilburg

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Inmiddels gesloten: De Imme - Tilburg
« Gepost op: 06 januari 2006, 09:20:15 »
Eindelijk eens een keer in De Imme in Tilburg geweest. Aanrader!

Gegeten: JAPANSE PADDESTOELENSCHOTEL
Diverse in sesamolie gebakken paddestoelen (o.a. oesterzwam en shii-take) en taugé, geserveerd met witte rijst en knapperige wokgroenten.
Erbij: shii-take-tofuballetjes en een lekkere Japanse dipsaus.
« Laatst bewerkt op: 15 december 2012, 10:29:59 door Selly »
“it's strange how life makes sense in time...”

w8jij17

Re:De Imme - Tilburg
« Reactie #1 Gepost op: 10 september 2009, 08:24:12 »
Afgelopen zondag heb ik met mijn overwegend niet-vegetarische familie gegeten bij restaurant de Imme in Tilburg en dit was voor ons allemaal een hele positieve ervaring. We hebben gebrunched, wat een nevenactiviteit van het restaurant is, maar we kregen wel een hoogstaand culinair buffet. Voor 7 personen waren we incl. dranken 200,- euro kwijt! Wat neerkomt op 28,- euro per persoon, maar dat is incl. dranken natuurlijk echt niet duur. ZEKER niet voor een fairtrade, vegetarische maaltijd, waar de prijzen over het algemeen hoger van zijn.

http://puuruiteten.nl/component/resource/article/1-restaurants/21-imme-de

Mijn reactie staat al onderaan op die site. Echt een dikke aanrader!
« Laatst bewerkt op: 10 september 2009, 09:45:08 door Sander »

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:De Imme - Tilburg
« Reactie #2 Gepost op: 06 oktober 2010, 11:20:42 »
Gisteren weer 'ns bij De Imme (inmiddels 100% vegetarisch en bijna geheel biologisch) geweest. De keukenploeg had de nieuwe kaart helaas nog niet onder de knie, daarom de weekschotel gegeten en die was echt voortreffelijk! Vooral de tahoe-truffel-kroket sprong er uit. En dat voor nog geen 12 euro!
“it's strange how life makes sense in time...”

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:De Imme - Tilburg
« Reactie #3 Gepost op: 06 oktober 2010, 15:51:19 »
Gisteren weer 'ns bij De Imme (inmiddels 100% vegetarisch en bijna geheel biologisch) geweest. De keukenploeg had de nieuwe kaart helaas nog niet onder de knie, daarom de weekschotel gegeten en die was echt voortreffelijk! Vooral de tahoe-truffel-kroket sprong er uit. En dat voor nog geen 12 euro!

Aha. Ik dacht altijd dat dat een wat stoffige tent was, maar dat valt wel mee? Wat zat er nog meer in de weekschotel, die kroket klinkt lekker.
,,,,فلافل

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:De Imme - Tilburg
« Reactie #4 Gepost op: 06 oktober 2010, 16:20:39 »
Het is absoluut geen stoffige tent, al komen er wel veel stoffige tiepjes, van de levende anti-reclames voor het vegetarisme die je ook zo vaak in reformwinkels ziet.

De Imme is overigens wel een beetje 'anders', want er werken (in de keuken) voornamelijk mensen die zeg maar een beetje zijn vastgelopen in deze maatschappij. Wat ikzelf dan weer iets heel positiefs vind. Dat ze weer een kans krijgen dan hè.

Ook de gerechten zijn totaal niet stoffig (en zeker niet voor Tilburgse begrippen): http://www.immetilburg.nl/kaart

Wat ik nog meer had: salade apart erbij, 2 gestapelde timbaaltjes risotto, geroerbakte chinese kool met andere groentes, roerbakprutje met voornamelijk rode paprika, en nog een groentemixje waarvan ik me alleen maar kan herinneren dat het net zo lekker was als de andere groentes.





“it's strange how life makes sense in time...”