Vegatopia Forum

Chili zonder vlees van Struik: weet iemand waar je dat nog kan krijgen?

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tagine

Hoi,

Ik at eerst regelmatig Chili zonder vlees van Struik. Maar eerst ging die eruit bij mijn supermarkt. Vervolgens ook in de andere supermarkten in mijn stad. Vervolgens haalde ik een paar pakken in de stad waar ik werk. Maar ook daar lag ie uit de schappen. Vervolgens ben ik naar een AH XL in een andere stad gegaan. Daar hadden ze hem gelukkig. Heb gelijk 10 pakken gehaald. Toen ik na de vakantie hetzelfde wilde doen, lag ie ook daar uit de schappen. Iemand enig idee waar je dit nog kunt krijgen:

http://struik.nl/cms/images/yechillis_vegetarian.jpg

  
Een milde, kleurrijke en bovendien vegetarische chilli met kidneybonen, stukjes perzik, tomaten en rode en groene paprika.
   Tomaat (32%) , rode kidneybonen (19%), perzik (17%), rode en groene paprika (12%), ui (6,5%), wortel (5,5%), gemodificeerd maïszetmeel, suiker, zout, knoflook, plantaardige olie, kruiden en specerijen, azijn, voedingszuur: citroenzuur
« Laatst bewerkt op: 05 september 2009, 13:43:23 door Tagine »

Tagine

Re:Chili zonder vlees van Struik: weet iemand waar je dat nog kan krijgen?
« Reactie #1 Gepost op: 05 september 2009, 13:50:44 »
Ik heb zowel naar Struik of de AH gemaild. Maar ik vrees dat ze me niet kunnen helpen.

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re:Chili zonder vlees van Struik: weet iemand waar je dat nog kan krijgen?
« Reactie #2 Gepost op: 08 september 2009, 00:04:00 »
Het lijkt mij niet te knagen, maar is het geen optie om zelf zoiets from scratsh te maken? Bonenprut is meestal niet zo ingewikkeld.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline trashydiva

  • **
  • 78
  • Geslacht: Vrouw
    • FAIRyFAIR natuurlijke verzorging & fairtrade woondecoraties
Re:Chili zonder vlees van Struik: weet iemand waar je dat nog kan krijgen?
« Reactie #3 Gepost op: 08 september 2009, 11:14:47 »
Zelf maken is veel lekkerder! Helaas eet ik het niet vaak want mijn vriend houdt niet van chilli  ???

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.319
Re:Chili zonder vlees van Struik: weet iemand waar je dat nog kan krijgen?
« Reactie #4 Gepost op: 08 september 2009, 13:02:11 »
Zelf maken is veel lekkerder!

Ja inderdaad! Heb dit een keer gekocht omdat ik het idee wel interessant vond, maar dat vond ik wel genoeg.

Tagine

Re:Chili zonder vlees van Struik: weet iemand waar je dat nog kan krijgen?
« Reactie #5 Gepost op: 08 september 2009, 13:33:02 »
Ik weet dat je het zelf ook kunt maken. Maar dat was niet mijn vraag. :)

Soms heb ik een kant-en-klaar-maaltijd nodig om mee te nemen naar het werk. Door tijdgebrek heb ik niet elke dag de tijd om wat klaar te maken. Bovendien vond ik het best lekker.

Heb inmiddels antwoord van Struik: ze hebben het uit de productie gegooid.

Offline trashydiva

  • **
  • 78
  • Geslacht: Vrouw
    • FAIRyFAIR natuurlijke verzorging & fairtrade woondecoraties
Re:Chili zonder vlees van Struik: weet iemand waar je dat nog kan krijgen?
« Reactie #6 Gepost op: 08 september 2009, 14:09:41 »
Maar als je nou gewoon zelf het maakt en dan teveel, en dat vries je in, de avond voor je werk laat je het ontdooien en voila :)

Tagine

Re:Chili zonder vlees van Struik: weet iemand waar je dat nog kan krijgen?
« Reactie #7 Gepost op: 09 september 2009, 01:15:49 »
Ik lust geen ingevroren eten.

Bovendien ben ik geen huisvrouw die elke dag in de keuken staat, ik ben een working man. :)

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Chili zonder vlees van Struik: weet iemand waar je dat nog kan krijgen?
« Reactie #8 Gepost op: 09 september 2009, 01:18:22 »
Je lust geen eten wat in de vriezer is geweest, maar wel gemodificeerd maiszetmeel?
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Chili zonder vlees van Struik: weet iemand waar je dat nog kan krijgen?
« Reactie #9 Gepost op: 09 september 2009, 01:19:51 »
Ik lust geen ingevroren eten.

Bovendien ben ik geen huisvrouw die elke dag in de keuken staat, ik ben een working man. :)

Eerst ontdooien he, kauwt makkelijker.
Enne had je al aan het smoelenboek gedacht? Dan wisten we allemaal dat we met een manspersoon te maken hebben. (De naam verraadt voor mij niet veel).

Offline trashydiva

  • **
  • 78
  • Geslacht: Vrouw
    • FAIRyFAIR natuurlijke verzorging & fairtrade woondecoraties
Re:Chili zonder vlees van Struik: weet iemand waar je dat nog kan krijgen?
« Reactie #10 Gepost op: 09 september 2009, 10:50:02 »
Ik lust geen ingevroren eten.

Bovendien ben ik geen huisvrouw die elke dag in de keuken staat, ik ben een working man. :)

Tja die moeten ook eten toch  ???

En je moet het wel eerst laten ontdooien  ;)

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Chili zonder vlees van Struik: weet iemand waar je dat nog kan krijgen?
« Reactie #11 Gepost op: 09 september 2009, 11:19:43 »
Bovendien ben ik geen huisvrouw die elke dag in de keuken staat, ik ben een working man. :)

Pas op met wat je zegt hoor, dit forum zit vol vrouwen die de hele dag zitten te speuren naar aanleidingen om hardwerkende mannen als jij in hun kuiten te kunnen bijten. ;)

“it's strange how life makes sense in time...”

Tagine

Re:Chili zonder vlees van Struik: weet iemand waar je dat nog kan krijgen?
« Reactie #12 Gepost op: 09 september 2009, 13:28:14 »
Wat zijn jullie reacties toch handig zeg. Niet aan gedacht dat je ingevroren eten eerst moet ontdooien.  ::)

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Chili zonder vlees van Struik: weet iemand waar je dat nog kan krijgen?
« Reactie #13 Gepost op: 09 september 2009, 14:07:31 »
nou toch lief van ons dat we je eraan herinneren dan  ;) ;D
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re:Chili zonder vlees van Struik: weet iemand waar je dat nog kan krijgen?
« Reactie #14 Gepost op: 09 september 2009, 16:24:55 »
Wecken kan ook. Dat kan op zich ergens ook zonder weckketel, want die heb ik zelf als kuitenbijtende luie huisvrouw ook niet.
Neem een schone grote jampot en doe daar iets in wat kokend heet is. Gelijk deksel er op draaien en dan zuigt het deksel vacuum. Zo blijft het wel even goed in de voorraadkast.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Chili zonder vlees van Struik: weet iemand waar je dat nog kan krijgen?
« Reactie #15 Gepost op: 09 september 2009, 16:47:46 »
Hee, daar hadden Selly en ik het laatst over. Kan dat ook als de inhoud van de pot niet zuur of zout of zoet of anderszins een conserveermiddel heeft?
En komt dat dan door het vacuum? (Waarom adviseert mijn jam-boek dan om potten niet helemaal vol te doen?)
Of hoeft het niet helemaal vacuum te zijn, maar is een onderdruk (of hoe noem je het, als je zo'n plopje hoort als je de deksel open doet?) genoeg?
This is between me and the vegetable!

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Chili zonder vlees van Struik: weet iemand waar je dat nog kan krijgen?
« Reactie #16 Gepost op: 09 september 2009, 17:23:49 »
Wel, als je het goed doet, dan werkt het wel hoor. Mijn papa gaf mij zo vroeger zo soep en spaghettiesaus mee naar mijn kot, handig voor als ik geen tijd/zin had. Kokend en dan vacuüm trekken. Wel een werkje. En als je geen goede potten gebruikt (die die niet meer zo goed afsluiten) dan worden er slecht. Zoiezo werden er 1 op tien na enkele weken slecht, hoor.
Hoewel ik laatst op internet las dat je dat kan oplossen door microgolffolie tussen deksel en pot te doen, zijn we er mee gestopt, diepvries is toch iets handiger.

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re:Chili zonder vlees van Struik: weet iemand waar je dat nog kan krijgen?
« Reactie #17 Gepost op: 09 september 2009, 20:49:46 »
Ik doe dat zo met potten tomatensaus en in olie gelegde knoflooktenen met kruiderijtjes. Ik heb nog 1 pot knoflooktenen al een tijdje in de kast staan en er lijkt nog geen schimmel op te zitten en het deksel is nog ingedeukt beetje in het midden.
Ik heb een paar maanden geleden alweer een grote pan home made tomatensaus gemaakt en gekruid. Deze kokend in een grote jampot gegoten en na een weekje aan meneer koekje gegeven (hoefde hij er dan alleen nog maar beetje groen erbij te doen in de pan en pasta koken). Die pot heeft toch wel een paar maanden in zn kastje gestaan, voordat hij het heeft opgegeten. Lijkt mij dat als het niet meer goed was geweest, hij het niet zou hebben opgegeten.
Er zat wel iets van zuur (tomaten hebben ergens in de verte een zuurtje) en er zat ook wat zout in.
Ik denk dat een ploppend deksel meestal wel voldoende is. Ik gebruik meestal jampotten van dat Franse merk (Bonne Mamman?), want ik eet alleen dat soort jam. Ze hebben 2 maten potten; medium en large. Soms gebruik ik een potje van hak/huismerkgroente. Die deksels zijn ook dik genoeg om goed te poppen, maar wel makkelijk open te krijgen.

Mn moeder heeft een weckketel en die zal ze vast toch niet gebruiken. Ik zou hem graag hier willen hebben, maar dat ding is echt veel te groot. En ik heb geen echte weckpotten.

Als ik een grote pan of restjes soep heb, doe ik dat bij voorkeur in de vriezer. Geen duidelijk idee waarom, maar mss omdat het er afgekoeld snel onsmakelijk uitziet.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Chili zonder vlees van Struik: weet iemand waar je dat nog kan krijgen?
« Reactie #18 Gepost op: 09 september 2009, 23:33:51 »
Maar ook in potten is het natuurlijk niet oneindig houdbaar.
Ik zou het geen maandan laten staan, kan ook in de vriezer niet. Maar een paar weekjes moet vast lukken. Mits het potje nog plopt bij het openmaken inderdaad.

Offline Eefje1976

  • ***
  • 225
  • Geslacht: Vrouw
Re:Chili zonder vlees van Struik: weet iemand waar je dat nog kan krijgen?
« Reactie #19 Gepost op: 11 september 2009, 00:31:20 »
Jam en appelmoes bewaren wij ook zo..
Laatst een potje jam uit 2006 (!) Nog heerlijk!!
Met veel fruit uit de tuin is mijn vriezer veel te gauw vol.
Lekker koken, in potten, ff op de kop, terugdraaien en lekker gedurende de hele winter opeten!!

Ik las een keer een artikel in een krant over een weckpot van bijna 100 jaar oud, met konijn erin, die men opende en het bleek nog goed te zijn.. (in dit geval bedoel ik met goed: nog niet bedorven), heel bizar vond ik dat.
« Laatst bewerkt op: 11 september 2009, 00:33:33 door Eefje1976 »