Ik heb samengewoond, zelfs drie maanden lang op een kamer samengewoond en daarna ongeveer een jaar in een appartement. Wegens omstandigheden wonen we nu apart, maar dat is niet omdat het niet goed ging samen. Mijn vriend is vrij rustig en ik heb er nooit een probleem mee gehad om met hem samen te zijn. Overigens is dat wel voor het eerst dat ik dat met iemand heb. Normaalgesproken kan ik helemaal niet lang met mensen samen zijn - ik ging zelfs alleen op vakantie, omdat eerdere vakanties al twee vriendschappen en een relatie gekost hadden, omdat ik mensen na drie dagen gewoon spuugzat ben en ruzie ga lopen zoeken of iemand gewoon wegstuur (letterlijk, als in: 'weet je nog waar de bushalte is? ja? ok, nou dan zie ik je vanavond wel weer' - heel bot, maar op dat moment ben ik echt in staat om je hoofd in te slaan). Maar goed, met m'n vriend heb ik al twee weekendjes weg en een week vakantie overleefd ook. Dus het kan blijkbaar, als je de juiste persoon maar vindt.
Aan de andere kant, nu LAT-ten we en hoewel dat heel erg wennen is en je elkaar soms erg mist, heb ik nu wel echt honderd keer meer rust in m'n hoofd en veel meer het gevoel dat ik mezelf ben en de dingen kan doen die ik echt altijd al wilde. Want voor ik samenwoonde, woonde ik thuis (en botste ik constant met mijn nogal drukke vader....), dus dit is voor het eerst dat ik hele dagen alleen ben.
In gezelschap ben ik ook druk, ik ben iemand die alle gesprekken tegelijk probeert te volgen en overal tegelijk op reageert, ik praat mezelf helemaal gek en aan het eind van de avond heb ik barstende koppijn =/ Zodra je me in een groep zet, kan ik m'n klep geen minuut houden. Ik ben zo iemand die altijd door de groep praat, tijdens colleges als enige terugpraatte tegen de docent of gastspreker, etc. Heel vermoeiend (voor mezelf, maar ook voor anderen vermoed ik zo...
).
Maar zolang ik in een rustige omgeving ben heb ik er geen last van. In de bibliotheek of tijdens een yogales heb je ook mensen om je heen, maar daar heb ik dan geen last van omdat ze gewoon stil zijn. Evenementen vind ik echter een hel, dus daar ga ik nooit heen (festivals, concerten, mij niet gezien) en met kerst ga ik gewoon niet meer winkelen. Dat doe ik uiterlijk zo half november en dan zie ik de stad in januari wel weer =P