Mee eens hausfrau, in veel gevallen is het zo dat als je jezelf houdt aan 8 of 10 uur slaap per dag (en daarna ook echt je bed uitkomt) in veel gevallen je daarna niet meer zoveel slaap nodig hebt.
Roosvicee ferro heeft een hoog afzetterij-gehalte; er zit maar bar weinig in als je het nagaat. De gezondheidswinkel heeft vaak spulletje staan (in een langwerpige glazen fles die in een rood/wit kartonnen doosje zit, staat meestal ergens op de bovenste plank, ben de naam even kwijt) dat een stuk sterker is, maar wat ik zou doen is gewoon even ijzertabletjes laten voorschrijven door je huisarts. De meeste huisartsen zijn wel voor een "ongevaarlijk experiment" te porren (zo ben ik aan heel wat, later zeer goed bevallen, medicijnen gekomen waaronder anti-schimmelmedicijnen, ijzertabletjes, ligt-het-gewoon-niet-aan-het-effect-van-krabben-lidocaïne, zwaardere typen pijnstillers waarvan gedacht werd dat die bij mijn klachten niet zouden werken...). Wellicht het proberen waard.
En het is absoluut niet m'n bedoeling om wéér reclame te gaan maken voor het niet eten van suiker, maar toch geeft geen suiker bij mij vermindering van vermoeidheidsklachten. Baat het niet, dan schaadt het ook niet...
Sporten helpt ook enorm met het stabiliseren van je energiehuishouding.
En precies wat Hega zegt: werken aan een depressie (je er bewust van zijn, herkennen op welke momenten je liever iets anders zou hebben gedacht, etc, óf eventueel als het helpt met hulpverleners gaan praten) kan ook enorm helpen tegen vermoeidheid.
Ik zit me net te bedenken: krijg je wel genoeg eiwitjes binnen?