Een normale man kan, als hij niet bloed en zo, 8 jaar verder met zijn ijzerreserves. De kans dat je dus een groot tekort ontwikkelt door vegetariër te worden alléén op een half jaar is erg klein, denk ik.
Maar misschien at hij al langer weinig vlees en had al amper een reserve?
Het kan ook zijn dat er een opnamestoornis is die verergert wordt door toeval, of doordat je of geen vlees meer eet, of van andere dingen juist meer eet.
Ben je alleen op je HB getest of ook op je B12 en alle andere dingen? Het lijkt me dat een uitgebreid bloedonderzoek hier op z'n plaats is.
Een HB van 8,3 is niet extreem laag, maar misschien dat het voor jou niet de optimale waarde is.
Hega, kun je eens enkele dagen bijhouden wat je zoal eet en dat hier opschrijven? Wie weet kunnen we daar iets aan tweaken.
Verder moet je idd kijken of er andere aanleidingen kunnen zijn voor je vermoeidheid. Misschien is het iets om te beginnen met sporten? Langzaam opbouwen en als je klachten erger worden, meteen stoppen! Probeer ook niet overdag te slapen, maar houdt een vast ritme aan. Van teveel en te vaak slapen wordt je alleen maar meer moe. Val je zomaar in slaap achter je bureau terwijl je werkt, of voel je het aankomen?
Als je weer een paar weken vlees zou gaan eten, kun je kijken of je ervan opknapt.
Helpt dat allemaal niet, dat raad ik aan een ECG, EEG, thoraxfoto en de hele reutemeteut te laten maken en je dus uitgebreid te laten testen.