Vegatopia Forum

Venlo

Offline greet

• 2.671
Venlo
« Gepost op: 11 augustus 2009, 15:30:27 »
Wat o wat is er daar te doen/zien? Binnenkort een weekendje met de 'schoonfamilie' weg. Eten 'savonds is al wel geregeld, maar nog niet wat we daar gaan doen in de dag.
Dus: leuke uitstapjes, leuke lunchdingen (niet enkel vegetarisch, niet krijg ik ze met geen stokken binnen) en eventueel iets voor de jeugd 'savonds.

Op hun officieële site staan al 2 musea. Zijn die de moeite waard? Iemand nog tips?
Bedankt  :)

Offline karl

• 6.377
  • Geslacht: Man
Re:Venlo
« Reactie #1 Gepost op: 14 augustus 2009, 09:45:16 »
Venlo zelf vond ik vooral prettig om een wandeling in de binnenstad te maken, waar nog een middeleeuws stratenplan is. Het is ook een centrum voor de regio en het nabijliggende Duitsland, dus shopping-mogelijkheden. In de oorlog is er wel veel verwoest door bombardementen. Er is een bijzonder stadhuis, musea die erg apart waren herinner ik me niet. Een bezoek waard zijn zeker de kasteeltuinen van Arcen, ten noorden van Venlo.

Offline greet

• 2.671
« Reactie #2 Gepost op: 14 augustus 2009, 11:11:18 »
Kan je er fietsen in de buurt? Dat is zo'n beetje traditie bij die bende...
Die kasteeltuinen, is dat niet een beetje woessie (zeker voor 16 euro voor 1 persoontje)?

Offline Brent

• 600
« Reactie #3 Gepost op: 14 augustus 2009, 21:01:43 »
Maar we hebben toch een niet zo actieve vegatopiaan daar. Ik zal hem eens mailen om te vragen wat er te doen is. ;)
Ik ben er zelf al eens gaan fietsen, het is een mooie omgeving met de Maas daar. Als ik me goed herinner heb je er ook een veerpont waar je met de fiets op kan.
Op weg naar Venlo kom je voorbij Roermond outlet, dus als je toch wanhopig op zoek bent naar shoppingmogelijkheden..

Offline greet

• 2.671
« Reactie #4 Gepost op: 17 augustus 2009, 10:26:12 »
Als ik mijn onderbroeken vergeten ben kan ik me daar bevoorraden dus  :). Bedankt in elk geval voor de reactie!

Offline Brent

• 600
« Reactie #5 Gepost op: 17 augustus 2009, 15:57:00 »
Hé Greet,

Ik kreeg dit nog door:

je kunt erg goed fietsen in venlo en omgeving want er zijn veel knooppunten-routes, het mooiste is in de buurt van de maas te blijven

als je naar het zuiden fietst is de westoever het mooiste, naar het noorden zijn beide zijden van de maas de moeite waard

het limburgs museum is de zeker moeite waard, hun vaste exposities over de geschiedenis van de streek is mooi en ook heel geschikt voor kinderen

erg leuk is ook hun vaste expositie over de geschiedenis van de keuken en het koken!

op dit moment is er tevens (t/m 6 sept) een item over 40 jaar pinkpop

als je van moderne kunst houdt is het bommel-van-dam museum ook een bezoek waard

erg lekker eten kun je bij het indiase restaurant Sittar vlakbij de kerk.

Hopelijk ben je er iets mee.

Offline greet

• 2.671
« Reactie #6 Gepost op: 19 augustus 2009, 10:53:57 »
Ja, hoor, vooral welke fietsroutes het mooiste zijn, das cool!
Kan ik op die site van fietsknooppunten eens iets uitstippelen, en voorstellen aan de rest.
Indiaas eten zit er spijtig genoeg niet in, vrees ik. De grootvader wordt al allergisch als hij nog maar aan rijst dénkt. (of pasta of ander exotisch voedsel)

Offline Marcello

• 165
    • EVA
« Reactie #7 Gepost op: 21 augustus 2009, 10:44:09 »
Nog ff een ander idee voor de lunch (van die niet zo actieve vtp-er ;)):
http://www.hapasbar.nl/
Heel goede tapas-zaak vlakbij het stadhuis.

Kiwi

« Reactie #8 Gepost op: 21 augustus 2009, 11:01:26 »
Heee, da's lang geleden! :D :-*

Offline Marcello

• 165
    • EVA
« Reactie #9 Gepost op: 21 augustus 2009, 11:13:27 »
:P mag niet exotisch zijn?!
pannekoeken e.d. wel goed?

waarom niet fietstocht en lunch combineren?
er vaart op de Maas een grote catamaran, de Maashopper, zie:
http://www.maashopper.nl/  (zie fietspendeldienst en dienstregeling)
op deze fiets-pendel-boot is een luchbuffet en er zijn pannekoeken te krijgen (maar weet niet of ze die de hele dag hebben/serveren)
let goed op de dienstregeling en kijk of e.e.a. een beetje leuk (of moet ik zeggen plezant ;)) is in te passen in jullie plannen. met een grote groep wellicht wel beter om te reserveren.

je hoeft niet heen en terug met de boot, maar kunt ook gewoon een enkele reis nemen en alleen heen of juist terug fietsen. vrijwel alle opstapplaatsen sluiten vrij goed aan op het fietsroutenetwerk.

een opstapplaatst/haven voor de boot is precies aan de overkant van de Maas waar ik woon, kunnen jullie zwaaien  ;D

Offline Brent

• 600
« Reactie #10 Gepost op: 21 augustus 2009, 19:25:01 »
let goed op de dienstregeling en kijk of e.e.a. een beetje leuk (of moet ik zeggen plezant ;)) is in te passen in jullie plannen. met een grote groep wellicht wel beter om te reserveren.

Actiegroep Fons Wuyts is u dankbaar !  ;D

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.583110

Offline greet

• 2.671
« Reactie #11 Gepost op: 25 augustus 2009, 12:27:50 »

Actiegroep Fons Wuyts is u dankbaar !  ;D

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.583110

Waar sommige mensen zich toch mee bezig houden... ::)

Eventjes een verslagje moesten er nog mensen zich naar Venlo willen begeven.
We kwamen pas laat aan, en aten in ons hotel. Bilderberg de bovenste Molen. Er was op tijd gezegd dat er een vegetariër bij was, dus dat was geen probleem.
Het waren allemaal kleine hoeveelheden voor een naar ik vermoed niet goedkope prijs. Ook allemaal niet echt bijzonder.
Gelukkig kregen we veel gangen, en het is het gezelschap dat het belangrijkste is.

De volgende dag gingen we naar Bistro Schell, en dat was wel veel beter. En reusachtige hoeveelheden, maar vooral ook best lekker van smaak.
Groentsels, allemaal gevuld met iets anders (paprika met preiroomsaus, tomaat met mozarelle en olijf, courgette met mais en erwtjes en spinazie) en gorgonzolachampionpasta.
Maar ik zat al vol met champions met (veel te veel) olie en look van ervoor.

We hebben zaterdag vooral uitgeslapen en wat in het centrum rondgelopen en gewinkeld en niks gedaan :) Zondag een paar dorpjes op de terugweg bekeken.

Offline karl

• 6.377
« Reactie #12 Gepost op: 25 augustus 2009, 21:36:06 »

en aten in ons hotel.
Gelukkig kregen we veel gangen, en het is het gezelschap dat het belangrijkste is.

De volgende dag gingen we naar Bistro Schell, en dat was wel veel beter. En reusachtige hoeveelheden, maar vooral ook best lekker van smaak.
Maar ik zat al vol met champions met (veel te veel) olie en look van ervoor.

We hebben zaterdag vooral uitgeslapen  en niks gedaan :)

En iedereen hier maar fietstochten, boottochten en musea aanraden.

Offline greet

• 2.671
« Reactie #13 Gepost op: 25 augustus 2009, 23:46:40 »
Als je met een grote groep bent... ::) Heb wel over de boottocht verteld, maar kwam niet helemaal uit met planning enzo. De vrouwen gingen graag winkelen (zij die niet mij waren, ik ben niet zo'n winkelgriet. Al heb ik wel een t-shirt en een paar sandalen gekocht)
Ach ja, dan staat het erop voor moest iemand anders eens zo gek zijn om naar daar te reizen, zeker?

Offline Marcello

• 165
    • EVA
« Reactie #14 Gepost op: 26 augustus 2009, 15:43:03 »
...We kwamen pas laat aan, en aten in ons hotel. Bilderberg de bovenste Molen...
Toe maar! Mooi zeg. Er zijn twee eurotops geweest in dat hotel; één van de sjiekste hotels in de omgeving.

Offline lieve lijn

• 4.047
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #15 Gepost op: 26 augustus 2009, 20:39:52 »
toevallig nog wezen stappen? de mannen van de camping afgelopen weekend zeiden dat het er heel tof was.. ??? maar kan me er stiekem weinig bij voorstellen  ;D
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Brent

• 600
« Reactie #16 Gepost op: 28 augustus 2009, 15:15:30 »
...We kwamen pas laat aan, en aten in ons hotel. Bilderberg de bovenste Molen...
Toe maar! Mooi zeg. Er zijn twee eurotops geweest in dat hotel; één van de sjiekste hotels in de omgeving.

Wel wel, heb ik Marcello toch weer even mooi naar Vegatopia kunnen lokken. Het eerste berichtje in drie jaar, het werd weer eens tijd.  :laugh:

Offline greet

• 2.671
« Reactie #17 Gepost op: 28 augustus 2009, 15:30:14 »

Het was me toch een raar hotel, hoor.
De bar was niet gezellig en ook niet open, maar dat was niet erg, want het café wel. Maar ze hadden weinig dingen. Zo kon je bv. de coctail van het huis niet meer krijgen wegens ontbrekende ingrediënten.
Het deed ook wat veroudert aan, maar wel heel netjes en proper en werkend, das al iets voor een hotel.