Nee, als je iets mist of nodig hebt, dàn hecht je er belang aan.
Iets leuk vinden kan verder geheel betekenisloos zijn. Zo vond ik het leuk toen gisteren een pratend groepje op het station per ongeluk met de voorwiel tegen een geparkeerde scooter stootte, en er een felklinkend alarm af ging waarvan ze schrokten. Maar om nu te zeggen dat ik het belangrijk vond. Of het belangrijk genoeg vond om het eens ten sprake te brengen in een willekeurig gesprek...
Het gegeven dat je ergens belang aan hecht betekent niet dat je het belangrijk (van groot belang) vindt. Ook jij hecht duidelijk enig belang aan het gebeuren van gisteren, hoewel je het niet belangrijk vindt. Net zoals Lelle duidelijk wel belang hecht aan wat er in haar horoscoop staat en wat het bloedgroepdieet over haar zegt.
Als de inhoud van een horoscoop mee bepalend is voor het gevoel dat die persoon heeft voor een sollicitatiegesprek dan kan men toch moeilijk beweren dat deze persoon er geen belang aan hecht. Ik denk niet dat ik (te) ver ga door te zeggen dat Lelle belang hecht aan horoscopen en er zelf enig geloof aan hecht gezien het mee bepalend is voor haar gevoel. Blijkbaar raak ik enkele gevoelige tenen door dat te suggereren, maar dan lijkt het me meer aangewezen dat deze personen even nadenken over het mogelijke waarheidsgehalte van mijn uitspraak dan onmiddellijk te reageren alsof mijn reactie totaal van de pot gerukt is.