Vegatopia Forum

Chinezen in Nederland

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Chinezen in Nederland
« Gepost op: 20 juli 2009, 19:16:29 »
De chinees bij ons in t dorp vond altijd dat het ongezond was dat ik vega was. Verdenk hem ervan bewust telkens een verkeerde (met vlees dus) loempia te hebben meegegeven.
Maar sinds ik de smaakpolitie heb gezien is Chinees volledig van mijn etenskeuze lijstje geschrapt.
« Laatst bewerkt op: 21 juli 2009, 16:04:53 door Sander »

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Afhaalchinees
« Reactie #1 Gepost op: 20 juli 2009, 20:24:02 »
ik heb afhaal chinees gewoon afgezworen! te vaak per ongeluk... kip in mijn vega tomatensoep etc.
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Xiara

  • ***
  • 457
  • Geslacht: Vrouw
    • http://2.bp.blogspot.com/_rL_1BM7gbio/SYcSEez_SgI/AAAAAAAAAAM/1DIH_MZOQZs/s320/3267.gif
Re:Afhaalchinees
« Reactie #2 Gepost op: 20 juli 2009, 22:39:55 »
Nu hier dus ook hoor. Ik at het al zelden omdat ik het wat fantasieloos vind, maar nu ben ik er zo klaar mee.
Maar in een groep is dat soms wel wat lastig
Als niemand je begrijpt ben je in elk geval niet simpel

Kieketok

Re:Afhaalchinees
« Reactie #3 Gepost op: 21 juli 2009, 08:42:11 »
Bij 'onze' chinees is het wel altijd vega, maar veel keus is er niet dus het is altijd vega nasi goreng en van dat roerei met groente (hebben ze ook niet-vega varianten van, maar nooit vlees in gevonden). Saaaai. En dat terwijl chinees of eigenlijk indonesisch vaak zo makkelijk zelf te maken is. Zoals gado-gado (heeft onze chinees niet).

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Afhaalchinees
« Reactie #4 Gepost op: 21 juli 2009, 11:58:47 »
de alleen afhaal chinees waar ik in rotterdam kwam was wel prima hoor.. maar idd weinig creatief. In utrecht heb ik eens een x bij een chinees gegeten waar ik wel heeeeeeeeeeeel blij van werd!! was de enige vega in t gezelschap en kreeg gewoon een hele aparte rijsttafel met allerlei heerlijke dingetjes!
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Lona

  • ****
  • 812
  • Geslacht: Vrouw
Re:Afhaalchinees
« Reactie #5 Gepost op: 21 juli 2009, 12:37:42 »
De chinees bij ons in t dorp vond altijd dat het ongezond was dat ik vega was. Verdenk hem ervan bewust telkens een verkeerde (met vlees dus) loempia te hebben meegegeven.
Maar sinds ik de smaakpolitie heb gezien is Chinees volledig van mijn etenskeuze lijstje geschrapt.


Was het zo erg dan? Nu ben ik benieuwd!

Ik vind zo'n gerecht met mais en veschillende paddestoelen altijd wel lekker. geen idee hoe het heet....
Laats compleet fantasieloze mihoen gehad. Jammer.
"It does not do to dwell on dreams and forget to live". Dumbledore. :witch2:

Offline Eefje1976

  • ***
  • 225
  • Geslacht: Vrouw
Re:Afhaalchinees
« Reactie #6 Gepost op: 21 juli 2009, 20:30:09 »
Bij "onze" chinees (nu voel ik me net een soort Frans Bauer) Kun je bijna alles vega krijgen.
Nog nooit een foutje gehad (wel dankzij een foute bestelling van manlief..)
Af en toe best lekker, vooral de casavekroepoek!!

Kiwi

Re:Afhaalchinees
« Reactie #7 Gepost op: 21 juli 2009, 21:11:03 »
Wij gaan tegenwoordig alleen nog maar naar De Oude Plek als we Chinees eten willen afhalen. Ideaal! :D

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Afhaalchinees
« Reactie #8 Gepost op: 21 juli 2009, 22:11:40 »
Bij "onze" chinees (nu voel ik me net een soort Frans Bauer)

 :heehee:
,,,,فلافل

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Afhaalchinees
« Reactie #9 Gepost op: 21 juli 2009, 22:38:38 »
Maar kijkt dan niemand smaakpolitie?
En ziet dan niemand dat Chinezen die gast pertinent de deur wijzen?
En áls hij dan een keertje binnenkomt...... owhh bah.
En dat is dus het restaurant dat denkt 'awh, bij ons valt het wel mee, kom ik laat hem binnen', hoe moet de rest dan zijn, vraag ik me keer op keer af.
Nee Lelle doet niet meer aan Chinees.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Afhaalchinees
« Reactie #10 Gepost op: 21 juli 2009, 22:43:21 »
Maar ook Chinese restaurants worden bezocht door de keuringsdienst van waren? En die kunnen ze niet weigeren.

Offline Eefje1976

  • ***
  • 225
  • Geslacht: Vrouw
Re:Afhaalchinees
« Reactie #11 Gepost op: 22 juli 2009, 21:13:54 »
Ik heb een sterke maag.... ;D

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Afhaalchinees
« Reactie #12 Gepost op: 22 juli 2009, 21:57:17 »
Maar ook Chinese restaurants worden bezocht door de keuringsdienst van waren? En die kunnen ze niet weigeren.
Dat vraag ik me dus ook iedere keer af. Al die wantoestantden die je ziet, hoe dat dan daarmee zit.
Maar ja, je weet dus niet hoeveel boetes of dat die gasten krijgen.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Afhaalchinees
« Reactie #13 Gepost op: 22 juli 2009, 21:59:52 »
Maar ja, je weet dus niet hoeveel boetes of dat die gasten krijgen.
Het geven van boetes houdt ook een keer op. En reken er maar op dat als je eenmaal gepakt bent je nog snel wel eens gecontroleerd wordt. Als er dan niet snel wat verandert gaat de keet dicht, al was het omdat de boetes steeds verder oplopen.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Afhaalchinees
« Reactie #14 Gepost op: 22 juli 2009, 22:03:14 »
Tja, en als elke Chinees altijd boetes kreeg, dan zou er wel meer over bekend zijn natuurlijk.
Maar ik zie telkens die beelden voor me van al dat vlees dat werkelijk overal lag (verklaart een deel van mijn walging) en die vieze koelkasten. Krijg t niet uit mn hoofd, en adn kauwt ook niet smakelijk natuurlijk.

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.230
Re:Afhaalchinees
« Reactie #15 Gepost op: 24 juli 2009, 01:00:05 »
De chinees bij ons in t dorp vond altijd dat het ongezond was dat ik vega was. Verdenk hem ervan bewust telkens een verkeerde (met vlees dus) loempia te hebben meegegeven.
Maar sinds ik de smaakpolitie heb gezien is Chinees volledig van mijn etenskeuze lijstje geschrapt.

1. Welke Chinees is dat? (Ik heb HHW-connecties...)
2. Wat zei de smaakpolitie dan? Heb inmiddels de rest v/d draad ook gelezen. ;)
« Laatst bewerkt op: 24 juli 2009, 01:02:18 door calˇmero »
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Afhaalchinees
« Reactie #16 Gepost op: 24 juli 2009, 11:28:43 »
Geen idee hoe die heet, maar hij zit aan de middenweg.
Heb er altijd heel goed gegeten hoor, maar bij het afhalen wilde hij me altijd kroepoek laten eten en vroeg hij of ik echt echt geen vlees wilde. Het was allemaal heel lief bedoelt, hij dacht echt dat het heel ongezond ws om geen vlees te eten.
Maar bij af te halen loempia's kreeg ik altijd meestal een vlees loempia mee. Vond ik verdacht.

Offline oceana

  • **
  • 35
  • Geslacht: Vrouw
Re:Afhaalchinees
« Reactie #17 Gepost op: 30 juli 2009, 12:28:58 »
Wij gaan tegenwoordig alleen nog maar naar De Oude Plek als we Chinees eten willen afhalen. Ideaal! :D

Ik ook! De rest vertrouw ik voor geen meter  :o

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:Afhaalchinees
« Reactie #18 Gepost op: 30 juli 2009, 12:38:22 »
Wij gaan tegenwoordig alleen nog maar naar De Oude Plek als we Chinees eten willen afhalen. Ideaal! :D

Ik ook! De rest vertrouw ik voor geen meter  :o

Zou ik ook wel willen maar is een beetje ver. Hmm misschien kan ik halen als ik bij m'n ouders ben en het thuis invriezen... Of zou het dan z'n doel voorbij schieten?

Re:Afhaalchinees
« Reactie #19 Gepost op: 31 juli 2009, 10:55:19 »

Zou je kunnen doen maar dan zou ik bijv. wel de Kow Lo Yuk (hoe spel je dat eigenlijk) en Pang Gang achterwege laten (terwijl die nou net zo lekker) want dan gaat het krokante korstje eraf (en dat is heerlijk).