Je haar zo min mogelijk wassen en als je het wel wast, alleen het bovenste stuk (wat dus echt op je hoofd ligt) en niet helemaal totaan je hoofdhuid inmasseren. In de punten hoeft geen shampoo, alleen extra veel crèmespoeling.
Als je op je rug slaapt, leg je haar dan opzij of gebruik eventueel een haarnetje.
Lang haar wordt sowieso dunner en brozer en breekbaarder. Ik heb van mezelf enorm en dik en stug en redelijk onhandelbaar haar. Aan de onderkant is het wel uitgedund, maar het is wel redelijk slap voor mijn doen en pluizig en aan de bovenkant steil. Vanaf dat het langer is dan 50-60 cm, valt het bij mij zo. Scheer ik het weer af, dan heb ik binnen 2 maanden weer een afro. Ik heb nu een metertje haar.
Voedingsgewoonten kunnen wel zn weerslag op je haar en de conditie ervan hebben, maar ik denk dat het ergens ook lichaamseigen is. Ik eet niet altijd even geweldig en neem niet alle voedingsstoffen even goed op. Desondanks is mijn haar in best goede conditie en heb ijzersterke nagels. Ook zijn niet alle soorten haar even geschikt om heel lang te dragen. Mn zus bv heeft het haar van mn moeder en dat is erg dun en futloos en vanaf dat het langer dan haar ellebogen wordt, erg dood aan de onderkant. Ik heb meer het varkenshaar van mn vader en de krul van oma.
Mss dat het helpt om rijke en vette voedingssoorten te eten. Avocado's (kan je wellicht ook een masker van maken), sesam en -producten, etc.
Ik zat te denken dat je mss een haarmasker met ei kunt maken, maar je bent vegan. En toen las ik dat je ook wel eens een masker van honing maakt, dus mss vind je ei in je haar minder 'erg' dan in je lijf.