Vegatopia Forum

Wat als je niet-vegetariers op visite krijgt?

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat als je niet-vegetariers op visite krijgt?
« Reactie #20 Gepost op: 06 oktober 2009, 12:01:15 »
dat vind ik echt zo aso.. dat als ze weten dat je vega bent ze gewoon vlees op je bord plempen!!
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Merijn

  • *
  • 8
  • Geslacht: Man
    • Vegachef
Re:Wat als je niet-vegetariers op visite krijgt?
« Reactie #21 Gepost op: 27 oktober 2009, 15:52:04 »
Ik kook thuis (bijna) altijd en als er mensen bij ons komen eten dan moet ik meestal ook koken. Mijn vriendin houdt niet zo van koken en al helemaal niet voor meerdere mensen... gelukkig voor haar is koken een beetje een hobby voor me. Maaaaaaar, dan eten de mensen wel vega als ze bij ons komen, want ik ga niet vlees EN vega koken voor meer dan 2 mensen.... zoveel plek hebben we nou ook weer niet in ons appartement ;)

Gelukkig is het nog nooit iemand tegengevallen en komen ze met genoegen terug  ;D

En het uitleggen dat ik vega ben, tja, dat verhaal gaat er bij mij gewoon vloeiend uit en zolang mensen geinteresseerd zijn waarom ik het ben vertel ik het graag 20 keer op een avond... als ze me alleen maar onderuit willen halen dan hebben ze aan mij een moeilijke, want ik ben niet makkelijk uit de tent te lokken. Ik ga dus echt niet anders koken of andere dingen halen alleen maar omdat er vleeseters op bezoek komen :)

Om eerlijk te zijn is het bij mij meer een uitzondering dat we vega's te eten krijgen... bijna nooit eigenlijk :(

Offline Eline

  • ***
  • 243
Re:Wat als je niet-vegetariers op visite krijgt?
« Reactie #22 Gepost op: 27 oktober 2009, 17:25:08 »
meeste mensen eten nooit zo lekker thuis.... dus lijkt me sowieso geen probleem
 ;D

Offline Muppet

  • ****
  • 805
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat als je niet-vegetariers op visite krijgt?
« Reactie #23 Gepost op: 27 oktober 2009, 17:34:34 »
Als ze vlees willen eten, eten ze maar thuis. Het komt m'n appartement niet in en ga het ook niet klaar maken voor iemand. Weet ook niet hoe ik het klaar moet maken dus das makkelijk  ;D
Heb een keer met kerst een vlees pan kado gekregen..(m'n moeder" je weet maar nooit, voor je toekomstige vriend?" JA Dan heb IK er toch nog niks aan??) Denk dat ik er kruiden in ga planten op m'n balkon..
A penis has a sad life, his hair is a mess, his family is nuts, his neighbour is an asshole and his best friend is a pussy.

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat als je niet-vegetariers op visite krijgt?
« Reactie #24 Gepost op: 27 oktober 2009, 19:53:05 »
Wat een ondoordacht cadeau. Geef dan geld, als je toch geen moeite voor iemand wil doen.

Ik haal overigens best een kuipje filet americain of ander spul in huis als ik een brunch hou.
Ik ben zelf altijd de enige vega en de rest hoeft niet mee te lijden. Maar ik raak het niet aan en bereid het niet. Met kerst een aantal jaren terug had mn moeder zelf een pan met vlees meegenomen, en had ik de rest bereidt.

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.230
Re:Wat als je niet-vegetariers op visite krijgt?
« Reactie #25 Gepost op: 27 oktober 2009, 20:03:30 »
Zie jij vegetarisch eten als lijden dan, Lelle? Als je zorgt dat wát je aanbiedt lekker is, lijkt me dat er weinig mis mee is om mensen vega hapjes voor te schotelen.

Als ze vlees willen eten, eten ze maar thuis. Het komt m'n appartement niet in en ga het ook niet klaar maken voor iemand. Weet ook niet hoe ik het klaar moet maken dus das makkelijk  ;D
Heb een keer met kerst een vlees pan kado gekregen..(m'n moeder" je weet maar nooit, voor je toekomstige vriend?" JA Dan heb IK er toch nog niks aan??) Denk dat ik er kruiden in ga planten op m'n balkon..

Zo ben ik ook een beetje. Alleen toen m'n ouders hier hielpen met klussen hadden ze aldoor zelf thuis broodjes gesmeerd, ook met vlees etc. En toen we een keertje bij de Chinees gingen afhalen na het klussen, hebben ze ook vleesdingen gekocht, sja dat was op hun kosten geloof ik, maar wel op mijn borden en met mijn bestek. Ik ben er nog niet over uit of ik te veel toegeef of te veel zeik.

Wat betreft de vleespan die je hebt gekregen, is dat zo'n braadpan ofzo? Ik kan niet zo gauw een soort pan bedenken die je niet ook zou kunnen gebruiken voor groenten / rijst / aardappelen / wha'evz. In een braadpan kan je misschien nog wel soep maken ofzo.
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat als je niet-vegetariers op visite krijgt?
« Reactie #26 Gepost op: 27 oktober 2009, 20:06:29 »
Ik zie het niet als lijden, maar de mannelijke leden van mn familie wel hoor. en anders wordt het een punt van discussie dat al zo verschrikkelijk oud en uitgekauwd is.
(En ik ben inderdaad niet zo'n topkok, maar als ik mensen uitnodig zijn ze toch wel erg te spreken over alles.)

Heb ook carnivriendjes gehad. Die mochten zelf vlees bakken in mijn pannetjes en die dan zelf afwassen, met de hand! Waarna ze standaard nog een keer meegingen in de vaatwasser.

Offline Muppet

  • ****
  • 805
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat als je niet-vegetariers op visite krijgt?
« Reactie #27 Gepost op: 27 oktober 2009, 20:21:21 »
Is zo'n zware zwarte pan van BK, kan wel dat braadpan is.. Gebruik het iig nooit.. Volgens mij is hij nou ook niet meer zwart maar grijs van het stof..
A penis has a sad life, his hair is a mess, his family is nuts, his neighbour is an asshole and his best friend is a pussy.

Aiko

Re:Wat als je niet-vegetariers op visite krijgt?
« Reactie #28 Gepost op: 27 oktober 2009, 20:23:41 »
Is zo'n zware zwarte pan van BK, kan wel dat braadpan is.. Gebruik het iig nooit.. Volgens mij is hij nou ook niet meer zwart maar grijs van het stof..

Da's dan gewoon toch een ideale pofmaispan...! (of zit er geen deksel op?)

Offline Muppet

  • ****
  • 805
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat als je niet-vegetariers op visite krijgt?
« Reactie #29 Gepost op: 27 oktober 2009, 20:25:09 »
 :worshippy: Dat kan natuurlijk ook! Zit idd een deksel bij.
Maar denk dat hij op mn balkon met kruiden erin ook wel leuk staat.. 
A penis has a sad life, his hair is a mess, his family is nuts, his neighbour is an asshole and his best friend is a pussy.

Offline Dot

  • *****
  • 2.630
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat als je niet-vegetariers op visite krijgt?
« Reactie #30 Gepost op: 27 oktober 2009, 20:26:09 »
Of voor stoofpotjes?!
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.230
Re:Wat als je niet-vegetariers op visite krijgt?
« Reactie #31 Gepost op: 27 oktober 2009, 20:39:51 »
Ik zie het niet als lijden, maar de mannelijke leden van mn familie wel hoor.

Wat een mietjes zeg. :P

Het gebeurt me niet vaak dat mensen tegen me zeggen dat ze alleen maar niet-vega eten lusten. (Janee, ik zie wel dat jij niet zegt dat jouw familie dat doet ofzo hoor.) Maar ik denk dus wel dat als iemand dat een keer tegen me zou zeggen, dat ik me dan zó zou moeten inhouden om geen runderbouillon door de koffie te gooien of vleesjus over de gebakjes ofzo. Gelukkig voor die mensen, die tot op heden dus niet bestaan, heb ik geen runderbouillon of vleesjus in huis. Dus hoef ik me eigenlijk ook niet echt in te houden. Dusnoujalaatmaar.
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Schanulleke

Re:Wat als je niet-vegetariers op visite krijgt?
« Reactie #32 Gepost op: 27 oktober 2009, 22:06:57 »
... dat mensen tegen me zeggen dat ze alleen maar niet-vega eten lusten.

Ik vind het idioot als iemand dat als argument tegen een vegetarische maaltijd zou aanvoeren! Dan lusten die mensen dus ook geen fruitsmoothies, boterhammen met jam, cornflakes met melk, patat met appelmoes enz. enz. enz. ..... "want er zit geen vlees bij en ik lust geen vega-eten". Dat vind ik echt een stront-argument! :bigeyes:

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat als je niet-vegetariers op visite krijgt?
« Reactie #33 Gepost op: 27 oktober 2009, 23:50:57 »
Ik zie het niet als lijden, maar de mannelijke leden van mn familie wel hoor.

Wat een mietjes zeg. :P

Het gebeurt me niet vaak dat mensen tegen me zeggen dat ze alleen maar niet-vega eten lusten. (Janee, ik zie wel dat jij niet zegt dat jouw familie dat doet ofzo hoor.) Maar ik denk dus wel dat als iemand dat een keer tegen me zou zeggen, dat ik me dan zó zou moeten inhouden om geen runderbouillon door de koffie te gooien of vleesjus over de gebakjes ofzo. Gelukkig voor die mensen, die tot op heden dus niet bestaan, heb ik geen runderbouillon of vleesjus in huis. Dus hoef ik me eigenlijk ook niet echt in te houden. Dusnoujalaatmaar.
:worshippy:

Offline Eline

  • ***
  • 243
Re:Wat als je niet-vegetariers op visite krijgt?
« Reactie #34 Gepost op: 28 oktober 2009, 00:10:37 »
Wat een ondoordacht cadeau. Geef dan geld, als je toch geen moeite voor iemand wil doen.

Ik haal overigens best een kuipje filet americain of ander spul in huis als ik een brunch hou.
Ik ben zelf altijd de enige vega en de rest hoeft niet mee te lijden. Maar ik raak het niet aan en bereid het niet. Met kerst een aantal jaren terug had mn moeder zelf een pan met vlees meegenomen, en had ik de rest bereidt.


ik zou erg beledigd zijn.... ,mijn kookunst hoeft niet in twijfel getrokken te worden.  en als ze toch twijfelen moeten ze gewoon proeven, stel het is echt niet te eten zonder vlees.... tjah dan is dat zo....
als 1 dagje zonder vlees al lijden is?
wil trouwens niemand op de tenen trappen ofzo... maar zo denk ik erover

Offline Eline

  • ***
  • 243
Re:Wat als je niet-vegetariers op visite krijgt?
« Reactie #35 Gepost op: 28 oktober 2009, 00:12:25 »
Zie jij vegetarisch eten als lijden dan, Lelle? Als je zorgt dat wát je aanbiedt lekker is, lijkt me dat er weinig mis mee is om mensen vega hapjes voor te schotelen.

Als ze vlees willen eten, eten ze maar thuis. Het komt m'n appartement niet in en ga het ook niet klaar maken voor iemand. Weet ook niet hoe ik het klaar moet maken dus das makkelijk  ;D
Heb een keer met kerst een vlees pan kado gekregen..(m'n moeder" je weet maar nooit, voor je toekomstige vriend?" JA Dan heb IK er toch nog niks aan??) Denk dat ik er kruiden in ga planten op m'n balkon..

Zo ben ik ook een beetje. Alleen toen m'n ouders hier hielpen met klussen hadden ze aldoor zelf thuis broodjes gesmeerd, ook met vlees etc. En toen we een keertje bij de Chinees gingen afhalen na het klussen, hebben ze ook vleesdingen gekocht, sja dat was op hun kosten geloof ik, maar wel op mijn borden en met mijn bestek. Ik ben er nog niet over uit of ik te veel toegeef of te veel zeik.

Wat betreft de vleespan die je hebt gekregen, is dat zo'n braadpan ofzo? Ik kan niet zo gauw een soort pan bedenken die je niet ook zou kunnen gebruiken voor groenten / rijst / aardappelen / wha'evz. In een braadpan kan je misschien nog wel soep maken ofzo.

daar doe ik niet moeilijk over, of ze het nu bij jou eten of ergens anders.... eten doen ze het toch, hoeft het ook niet stiekem voor mij

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat als je niet-vegetariers op visite krijgt?
« Reactie #36 Gepost op: 28 oktober 2009, 00:16:56 »
Beledigd voelen was niet aan de orde hoor dit was de afspraak, ze stonden niet zomaar met een pan vleeseten voor de deur, want dan hadden ze dat thuis op kunnen eten. Zelf hadden ze het idee dat het er met kerst bij hoorde, daar kan ik wel bij inkomen. Anders doen ze dat niet hoor.

En voor het allemaal uit zn verband wordt gerukt, ik wilde alleen maar aangeven er niet echt krampachtig mee om te gaan. Zolang ik niks hoef aan te raken of te bereiden.
(O, en vis is een absolute NONO, want dan ga ik zitten kokken aan tafel. Ook geen fijn idee.)

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Wat als je niet-vegetariers op visite krijgt?
« Reactie #37 Gepost op: 28 oktober 2009, 00:23:46 »

Ik zie het niet als lijden, maar de mannelijke leden van mn familie wel hoor.

Wat een mietjes zeg. :P

Het gebeurt me niet vaak dat mensen tegen me zeggen dat ze alleen maar niet-vega eten lusten. (Janee, ik zie wel dat jij niet zegt dat jouw familie dat doet ofzo hoor.) Maar ik denk dus wel dat als iemand dat een keer tegen me zou zeggen, dat ik me dan zó zou moeten inhouden om geen runderbouillon door de koffie te gooien of vleesjus over de gebakjes ofzo. Gelukkig voor die mensen, die tot op heden dus niet bestaan, heb ik geen runderbouillon of vleesjus in huis. Dus hoef ik me eigenlijk ook niet echt in te houden. Dusnoujalaatmaar.
Die moet ik onthouden  ;D

Offline Eline

  • ***
  • 243
Re:Wat als je niet-vegetariers op visite krijgt?
« Reactie #38 Gepost op: 28 oktober 2009, 01:44:43 »
Beledigd voelen was niet aan de orde hoor dit was de afspraak, ze stonden niet zomaar met een pan vleeseten voor de deur, want dan hadden ze dat thuis op kunnen eten. Zelf hadden ze het idee dat het er met kerst bij hoorde, daar kan ik wel bij inkomen. Anders doen ze dat niet hoor.

En voor het allemaal uit zn verband wordt gerukt, ik wilde alleen maar aangeven er niet echt krampachtig mee om te gaan. Zolang ik niks hoef aan te raken of te bereiden.
(O, en vis is een absolute NONO, want dan ga ik zitten kokken aan tafel. Ook geen fijn idee.)
'traditioneel dus..klinkt plots minder erg. ik probeer zelf ook niemand te bekeren  :)
ik dacht dat je bedoelde dat ze een pan vlees meenamen omdat ze anders een keer vegetarisch moesten eten
mijn excuses :o

wat vis betreft....hangt er een beetje van af welke vis... zeetong meuniere vind ik bv niet vies ruiken... maar dat ligt aan de enorme hoeveelheid gesmolten roomboter over een niet sterk geurende vis gegoten
maar die halfrottende (of zo ruikende) karkassen wil ik zeker niet in m'n buurt bwherk  :-X

Offline trashydiva

  • **
  • 78
  • Geslacht: Vrouw
    • FAIRyFAIR natuurlijke verzorging & fairtrade woondecoraties
Re:Wat als je niet-vegetariers op visite krijgt?
« Reactie #39 Gepost op: 26 november 2009, 09:59:39 »

wat vis betreft....hangt er een beetje van af welke vis... zeetong meuniere vind ik bv niet vies ruiken... maar dat ligt aan de enorme hoeveelheid gesmolten roomboter over een niet sterk geurende vis gegoten
maar die halfrottende (of zo ruikende) karkassen wil ik zeker niet in m'n buurt bwherk  :-X
:-\ Vis vind ik juist echt verschrikkelijk ruiken. Komt er bij mij thuis niet in, tenzij voor de kat heel af en toe.

Wij maken gewoon met feestjes/etentjes alles vega en ze hebben het maar te accepteren. We hebben nog nooit klachten gehoord, onze ouders zijn altijd fan van wat we klaarmaken, hoewel ze zelf nog steeds vlees blijven eten  :'( .
Al onze vrienden weten ook dat alles vega is en vinden het altijd leuk en lekker, en dat is het uiteraard ook  ;) dus ik zou niet weten waarom ze iets zouden moeten missen.

Ik was wel afgelopen jaar een week met mijn vader op vakantie en toen heeft hij wel 2x vlees gegeten, netjes in aparte pan klaargemaakt. Dat vind ik niet erg, zolang het maar niet in mijn huis is.