Ik maak zelf ook af en toe 'Duitse' aardappelsalade van blokjes gekookte aardappel en augurk, vermengd met (Turkse) yoghurt, een scheut azijn, peper en zout. Doodsimpel en erg lekker. Zelfgemaakte selleriesalade doet het ook erg goed.
Heee is selleriesalade zo eenvoudig? Dan ga ik dat wel doen! Lijkt dat wel engiszins op die uit de supermarkt? Anders herkennen ze 't straks niet en voor je 't weet eet ik dan de rest van de week selleriesalade... Valt me op dat daar geen mayonaise in gaat, ik dacht altijd dat dat met mayo was. Maar ik ben er blij om, want kwark vind ik persoonlijk lekkerder en is makkelijk biologisch te verkrijgen
Als je toch van alles aan de k&k-champignonsoep toe wilt voegen, waarom maak je hem dan niet helemaal zelf? Zo moeilijk of tijdrovend is dat niet.
Hihi ja, dat is natuurlijk helemaal waar. Ik zat gister te denken dat een maissoep ook wel leuk is, misschien. Ik maak geregeld zelf soep, dus waarom nu ook niet. Veel werk hoeft 't niet te zijn. Ik zat kan-en-klaar te denken, omdat m'n neefje die ene dus graag lust, en m'n nichtje lust juist die weer niet. (déjà vu! Heb ik dit al eerder gezegd?
) Anderzijds, als ze 't niet hoeven, hoef ik de rest van de week niet te koken
Ik vind dat ik wel in elk geval 1 soep kan maken (ik bedoel, kom op!) maar missch dat ik er dan voor de zekerheid nog een soep uit zak bijkoop voor 't geval dat. Voel ik me iig relaxter en da's ook wat waard.
Afbakbroodjes zijn op zich niet slecht (wij ontbijten er regelmatig mee), maar echt feestelijk vind ik het ook niet. Je kunt natuurlijk ook wat volkorenafbakbroodjes of spul met pitjes e.d. er op erbij doen, dan ziet het er wat leuker uit. Of gewoon bij de bakker goed stokbrood en/of ciabatta kopen - broodmes erbij, klaar.
Ja, ik zat te denken om lekkere afbakbroodjes bij de bakker te halen. Daar vind ik niks mee mis: ciabatta's, donker meergranen, desempistoletjes wit/ bruin...
Zelfgemaakte kruidenboter is trouwens véél lekkerder dan k&k en in een mum van tijd gemaakt: boter kort in de magnetron op lage stand verwarmen (of, nu het nog redelijk warm is, lang genoeg uit de koelkast houden). Teentje knoflook persen, pepertje snipperen, theelepeltje mosterd en verse of gedroogde bieslook, snufje zout en dit alles met een vork goed vermengen. Terug in de koelkast en klaar is Kees. Steevast razend enthousiaste reacties.
Ja! Als ik 't heb, dan maak ik het eigenlijk altijd zelf. Ik las nu terug hoe ik 't had opgeschreven, en ik zie nu idd dat het er staat alsof ik dat ook wilde gaan kopen. Dat wilde ik niet. Sowieso wil ik m'n boter bio, en dan kan ik wel gaan zoeken bij de eco-winkel naar kruidenboter, maar 't is een stuk tijd- en kostenbesparender als ik 't zelf doe, want het is natuurlijk zo gepiept.