Vegatopia Forum

Baconnaise, vegetarische baconsmaak, gezien bij Oprah

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Offline blingda

  • ***
  • 149
  • Geslacht: Vrouw
Baconnaise, vegetarische baconsmaak, gezien bij Oprah
« Gepost op: 05 juli 2009, 14:08:28 »
Op oprah was laatst een man op tv die vond dat alles naar bacon moest smaken,
hij heeft een vegetarische baconnaise gemaakt, die tevens kosher is. Er is ook een bacon lipbalm, wat ik persoonlijk best walgelijk vond :)
Ben erg benieuwd, het is tot nu toe alleen in amerika te verkrijgen op www.baconnaise.com
In de show konden ze niet echt geloven dat het vegetarisch was.

hebben jullie hier iets al over gelezen/gehoord? Wordt het opgepikt in europa?
If so, dan zou het erg leuk zijn als het ook hier te verkrijgen is!



Edit: titel thread iets aangepast @ Hiziki
« Laatst bewerkt op: 05 juli 2009, 14:34:45 door Hizikigrrrl »

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Baconnaise Oprah vegetarisch
« Reactie #1 Gepost op: 05 juli 2009, 14:10:17 »
Wat grappig, nog nooit van gehoord!


Schanulleke

Re:Baconnaise Oprah vegetarisch
« Reactie #2 Gepost op: 05 juli 2009, 14:13:41 »
Die aflevering heb ik ook gezien! Dat lijkt mij dus ook helemaal niet lekker. En ik was ook verbaasd over dat vegetarisch-en-koosjer verhaal. Of het in Europa op de markt komt, weet ik niet, maar wat mij betreft mogen ze het bij Amerika houden. Ik zal het niet missen.

Offline blingda

  • ***
  • 149
  • Geslacht: Vrouw
Re:Baconnaise Oprah vegetarisch
« Reactie #3 Gepost op: 05 juli 2009, 14:20:04 »
omdat ik ooit vleeseter was, en ik de smaak van bacon ken en lekker vond, vind ik het erg leuk dat er iets is wat deze smaak nabootst,
ze hebben er dus baconnaise (combinatie met mayonaise en bacon smaak, met minder calorieen) en baconzout en andere producten van,
er is een light en een gewone variant. Vooral lekker op broodjes en op een ei denk ik.
Ik ben toch erg nieuwsgierig geworden, dus ik heb de light en gewone variant besteld, samen met de shipping costs was dit ongeveer 30 dollar (ongeveer
20 euro denk ik) Best jammer altijd die hoge verzendkosten,
maar zodra ik ze binnen heb ga ik testen en dan zet ik hier mijn ervaringen!

Offline blingda

  • ***
  • 149
  • Geslacht: Vrouw
Re:Baconnaise Oprah vegetarisch
« Reactie #4 Gepost op: 05 juli 2009, 14:21:53 »
Die aflevering heb ik ook gezien! Dat lijkt mij dus ook helemaal niet lekker. En ik was ook verbaasd over dat vegetarisch-en-koosjer verhaal. Of het in Europa op de markt komt, weet ik niet, maar wat mij betreft mogen ze het bij Amerika houden. Ik zal het niet missen.

ik denk dat ze het nabootsen met een hickory rooksmaak. Je hebt al van die bacon-bits in de markt die je ergens doorheen kan doen en die zijn ook vegetarisch.

Schanulleke

Re:Baconnaise Oprah vegetarisch
« Reactie #5 Gepost op: 05 juli 2009, 14:31:49 »
Waar koop je zoiets? Lijkt me wel lekker als hartige smaakmaker door een salade. (In mijn eerdere post doelde ik op meer op dingen als bacon lippenbalsem. De hele dag met bacon smaak op je lippen lopen lijkt me iets teveel van het goede...)

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Baconnaise Oprah vegetarisch
« Reactie #6 Gepost op: 05 juli 2009, 21:00:18 »
Waar koop je zoiets? Lijkt me wel lekker als hartige smaakmaker door een salade. (In mijn eerdere post doelde ik op meer op dingen als bacon lippenbalsem. De hele dag met bacon smaak op je lippen lopen lijkt me iets teveel van het goede...)

bedoel je de mayo of rooksmaak?
Rooksmaak kun je online bestellen en in A'dam kopen bij oh de Peperbol op de Albert Cuyp.
Je kunt ook klooien met gerookt paprikapoeder (voorzichtig mee zijn want gauw te overheersend), da's Spaans, dus bij Spaanse en andere deli winkeltjes in een busje.
,,,,فلافل

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Baconnaise Oprah vegetarisch
« Reactie #7 Gepost op: 08 juli 2009, 18:02:56 »
Die aflevering heb ik ook gezien! Dat lijkt mij dus ook helemaal niet lekker. En ik was ook verbaasd over dat vegetarisch-en-koosjer verhaal. Of het in Europa op de markt komt, weet ik niet, maar wat mij betreft mogen ze het bij Amerika houden. Ik zal het niet missen.

Mogelijk willen ze Joodse mensen ook bacon laten proeven.

Ik hoef geen vleessmaak. Het stinkt.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Baconnaise, vegetarische baconsmaak, gezien bij Oprah
« Reactie #8 Gepost op: 08 juli 2009, 18:47:32 »
smaak en ruik zijn volgens mij 2 verschillende zintuigelijke waarnemingen   ;D

Maar ik wil t ook niet hoor.. zoals mijn natuurkunde docent ooit zei over poepjesspray: als het ruikt als, smaakt als en eruitziet als, dan kan het niet anders dan dat het stiekem toch wel is!
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Kieketok

Re:Baconnaise, vegetarische baconsmaak, gezien bij Oprah
« Reactie #9 Gepost op: 09 juli 2009, 14:48:57 »
smaak en ruik zijn volgens mij 2 verschillende zintuigelijke waarnemingen   ;D

Maar als het stinkt wekt dat toch niet echt de nieuwsgierigheid op om het te proeven he...

Er is ook een bacon lipbalm, wat ik persoonlijk best walgelijk vond :)
Ieuw ieuw ieuw  :bigeyes: laat dit niet aan m'n vriend weten, hij vindt het altijd vervelend als ik (heel gewone neutrale) lippenbalsem gebruik, dalijk gaat hij deze kopen als wraak  :P

Offline Traantje

  • **
  • 61
  • Geslacht: Vrouw
Re:Baconnaise, vegetarische baconsmaak, gezien bij Oprah
« Reactie #10 Gepost op: 10 juli 2009, 12:00:29 »
smaak en ruik zijn volgens mij 2 verschillende zintuigelijke waarnemingen   ;D
Wat je proeft wordt mede bepaald door de geur. Daarom proef je ook minder als je verkouden bent ;)

Offline Ligfietsertje

  • *****
  • 1.633
  • Geslacht: Man
Re:Baconnaise, vegetarische baconsmaak, gezien bij Oprah
« Reactie #11 Gepost op: 10 juli 2009, 19:54:08 »
smaak en ruik zijn volgens mij 2 verschillende zintuigelijke waarnemingen   ;D

Smaak en reuk zitten bijzonder dicht bij elkaar en zijn nauw verweven, niet enkel fysiologisch, maar ook psychisch.  Mensen die absoluut niets meer ruiken genieten meestal nog nauwelijks van hun eten - inderdaad een beetje te vergelijken met eten met een verstopte neus - een de geur is heel erg bepalend voor de smaakbeoordeling van voedsel, veel meer dan de meeste mensen denken.

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Baconnaise, vegetarische baconsmaak, gezien bij Oprah
« Reactie #12 Gepost op: 12 juli 2009, 17:55:43 »
Kleur ook trouwens.
Heb ooit zo'n proefje gezien dat mensen blauwe aardbeien en meer van zulks voorgeschoteld kregen. Allemaal behandeld met smaakloze kleurstoffen.
Niemand kreeg het met smaak naar binnen.

Offline Ligfietsertje

  • *****
  • 1.633
  • Geslacht: Man
Re:Baconnaise, vegetarische baconsmaak, gezien bij Oprah
« Reactie #13 Gepost op: 13 juli 2009, 01:56:09 »
Kleur ook trouwens.
Heb ooit zo'n proefje gezien dat mensen blauwe aardbeien en meer van zulks voorgeschoteld kregen. Allemaal behandeld met smaakloze kleurstoffen.
Niemand kreeg het met smaak naar binnen.

Psychologische speelt het inderdaad ook een rol, maar het is fysiologisch dan weer niet te vergelijken.  Blinde mensen zullen ook probleemloos van hun eten kunnen genieten.  Persoonlijk zou ik niet veel problemen hebben met blauwe aardbeien en enkele maanden geleden heb ik nog met veel smaak groene rijstpap gegeten en enkele jaren geleden blauwe spaghetti.

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Baconnaise, vegetarische baconsmaak, gezien bij Oprah
« Reactie #14 Gepost op: 13 juli 2009, 13:38:09 »
Tja, die paarse wortels uit de groentepakkettendraad zaden er ook wel lekker uit.
Maar blauwe aardbeien....

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Baconnaise Oprah vegetarisch
« Reactie #15 Gepost op: 13 juli 2009, 13:40:46 »
Waar koop je zoiets? Lijkt me wel lekker als hartige smaakmaker door een salade. (In mijn eerdere post doelde ik op meer op dingen als bacon lippenbalsem. De hele dag met bacon smaak op je lippen lopen lijkt me iets teveel van het goede...)

bedoel je de mayo of rooksmaak?
Rooksmaak kun je online bestellen en in A'dam kopen bij oh de Peperbol op de Albert Cuyp.
Je kunt ook klooien met gerookt paprikapoeder (voorzichtig mee zijn want gauw te overheersend), da's Spaans, dus bij Spaanse en andere deli winkeltjes in een busje.
Op de Albert Cuyp (of liever gezegd in een winkeltje dat ook naar achteren doorloopt) hebben ze ook gerookt paprikapoeder. Tegenwoordig verkopen ze het ook in de filialen van Dille en Kamille.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Gabs

  • ****
  • 796
  • Geslacht: Vrouw
Re:Baconnaise, vegetarische baconsmaak, gezien bij Oprah
« Reactie #16 Gepost op: 14 juli 2009, 21:30:01 »
lippenbalsam met baconsmaak???
iew, te ranzig

Offline blingda

  • ***
  • 149
  • Geslacht: Vrouw
Re:Baconnaise, vegetarische baconsmaak, gezien bij Oprah
« Reactie #17 Gepost op: 01 september 2009, 23:15:36 »
tja, heb het laatst uitgeprobeerd met een broodje ei, maar ben nog niet helemaal overtuigd. Het ruikt vaag naar bacon en smaakt ook vaag zo, maar het heeft toch een behoorlijk kunstmatig bijsmaakje. en afgaande op de reacties in de show (Oprah's oehh en aahh) had ik er toch meer van verwacht :)
Waarschijnlijk dikken ze die reacties ook flink aan, want dan heeft zo'n bedrijf gelijk een goede salesboost.
Misschien moet ik het ergens doorheen eens proberen, in een salade ofzo.

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Baconnaise, vegetarische baconsmaak, gezien bij Oprah
« Reactie #18 Gepost op: 02 september 2009, 00:29:52 »
Amerikanen oehen en aahen sowieso al heel gemakkelijk.
Waar had je het vandaan besteld Blingda?

Offline blingda

  • ***
  • 149
  • Geslacht: Vrouw
Re:Baconnaise, vegetarische baconsmaak, gezien bij Oprah
« Reactie #19 Gepost op: 22 november 2009, 14:28:13 »
van de website van het merk zelf: baconnaise.com
(sorry voor de erg late reactie, ik kom tot mijn spijt sporadisch op deze site)