Vegatopia Forum

Culinaire baaldraad, oftewel: dipreceptjes

Offline Sam

• 7.191
Re:Culinaire baaldraad, oftewel: dipreceptjes
« Reactie #20 Gepost op: 17 oktober 2009, 21:37:33 »
Het is trouwens wel degelijk een dip-recept, want je scheurt stukken van de touton af en doopt die in de stroop. Zo eet ik het tenminste. Wat me ook heel lekker lijkt: dopen in die gecondenseerde gezoete melk in blik van friesche vlag  :D
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #21 Gepost op: 19 oktober 2009, 16:03:03 »
Nog een hele lekkere vieze dip: Uitje snipperen en fruiten, jalapeno pepertjes uit een potje in kleine stukjes snijden en even meebakken, uitgeperst teentje knoflook erbij,  kaasfondue uit een pakje (of een eenpersoonspotje) erin laten smelten. paar tomaten (zonder de pitjes) in blokjes snijden, meewarmen met een klein beetje extra water erbij en dan met een grote bak chilichips op de bank (en een grote kan koud water, hoe groot de kan is ligt aan hoeveel chilipepers je erin gedaan hebt).

Offline Monique

• 3.427
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #22 Gepost op: 19 oktober 2009, 16:04:16 »
Comfort food lijkt me meer iets voor een nieuw te openen Culinaire Draad Voor Den Vrouw.
Comfort food hoeft helemaal niet culinair te zijn.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #23 Gepost op: 19 oktober 2009, 16:09:57 »
Ik vind op de bank liggen met een grote bak met iets om mee te dippen en een nog grotere bak met met iets om in te dippen meestal ook niet zo culinair, maar ik dip dan ook nooit netjes aan tafel met mes en vork.

Ultiem dipspul blijft natuurlijk zure room in alle verschijningsvormen. Liefst aangeleverd in emmers ipv in bakjes  :yummie:

Offline LelleL

• 3.652
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #24 Gepost op: 20 oktober 2009, 00:10:52 »
Alles waar avocado in verwerkt wordt kan mij vrolijk stemmen.
En lekker dipje voor bij chipjes; zeer fijn gesneden komkommer, tomaat en sjalotje, knoflook poeder (en andere kruidjes naar smaak) met yoghurt en evt een beetje mayo. Ik vergeet een ingrediënt geloof ik, maar het is erg lekker en geliefd.
« Laatst bewerkt op: 20 oktober 2009, 00:19:27 door Lelle »

Offline Amarillo

• Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • 3.233
« Reactie #25 Gepost op: 20 oktober 2009, 00:16:36 »
Ik word ook gelukkig van avocado. Ik prak het wel eens en dan met fijngesneden tomaat erdoor en een beetje chilisaus, evt citroensap en / of verse koriander. Het oorspronkelijke recept staat geloof ik in het-kookboek-met-de-asperges als beleg voor een hartige pannenkoek ofzo.
Ik wil vega bananenschuimpjes.