Vegatopia Forum

Wagamama

Offline Bast

• 4.149
Re:Wagamama
« Reactie #20 Gepost op: 18 augustus 2010, 22:24:07 »
Het vettige zou mee moeten vallen, als het op een goede temperatuur gefrituurd wordt en uit laat lekken.

De service charge is bij meerdere horeca ingesteld trouwens en dat gaan er denk ik meer worden ook.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #21 Gepost op: 18 augustus 2010, 23:12:36 »
Ik vond de laatste paar keren (1x in A'dam, 1x in Dubai) Wagamama tegenvallen: te veel, te eenzijdig, de zitbankjes irritant.
Ik sla ze even over voor een tijdje.
,,,,فلافل

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #22 Gepost op: 28 april 2012, 21:07:52 »
Gister weer eens in Wagamama geweest (A'dam Leidseplein). Ik nam een maaltijdsalade (omdat alle porties hier altijd zo enorm zijn leek een salade me beter) en behalve dat ie met onaangekondigde gefrituurde noedels kwam die een beetje gek maar niet onlekker waren, was het een prima salade. Genoeg en lekkere dressing, erg lekkere gefrituurde zijdetofu in een pittig jasje, avocado en andere thingies. En een lekkere sap erbij.
Ook fijn dat we zonder reservering om 18u gewoon met 9 man terecht konden. Je kunt trouwens wel reserveren zei men.

Er is aan de voorkant nu ook sushi (op de vestiging op het Rembrandplein ook) is er iemand die dat al heeft geprobeerd?
,,,,فلافل

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #23 Gepost op: 29 april 2012, 18:35:57 »
Gister weer eens in Wagamama geweest (A'dam Leidseplein). Ik nam een maaltijdsalade (omdat alle porties hier altijd zo enorm zijn leek een salade me beter) en behalve dat ie met onaangekondigde gefrituurde noedels kwam die een beetje gek maar niet onlekker waren, was het een prima salade. Genoeg en lekkere dressing, erg lekkere gefrituurde zijdetofu in een pittig jasje, avocado en andere thingies. En een lekkere sap erbij.
Ook fijn dat we zonder reservering om 18u gewoon met 9 man terecht konden. Je kunt trouwens wel reserveren zei men.

Er is aan de voorkant nu ook sushi (op de vestiging op het Rembrandplein ook) is er iemand die dat al heeft geprobeerd?

Die salade wilde ik ook proberen, maar ze wilden hem niet maken met andere noedels. Flauw hoor, met de andere gerechten kan het wel altijd. Misschien als ik vraag of de noedels apart kunnen, dat het dan wel kan.

Die sushi wilde ik ook wel een keer uitproberen. Ik zag dat er in ieder geval redelijk wat vegetarisch tussen zit.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #24 Gepost op: 01 juni 2012, 20:49:27 »

En nog een keer. De noedels hadden nu alleen een beetje een vissing bijsmaakje  ???
En ik werd later op de avond misselijk, maar dat kwam denk ik niet door de salade maar door een rare yogaoefening. Maar toch is ie niet helemaal lekker gevallen, die salade, maar ik en avocado gaan ook niet heel erg goed samen.
,,,,فلافل

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #25 Gepost op: 29 juni 2012, 17:56:34 »
Heeft er al iemand sushi bij de Wagamama gegeten? Ze hebben binnenkort All you can eat sushi, maar voordat ik daarvoor ga reserveren wil ik weten of er wel iets tussenzit voor ons. Van de namen op het menu word ik niet veel wijzer :(

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #26 Gepost op: 29 juni 2012, 20:10:07 »
Heeft er al iemand sushi bij de Wagamama gegeten? Ze hebben binnenkort All you can eat sushi, maar voordat ik daarvoor ga reserveren wil ik weten of er wel iets tussenzit voor ons. Van de namen op het menu word ik niet veel wijzer :(

Een vriendin (niet vega, maar wel vegaminded) at er laatst, en die vond vooral de bediening heel onhandig: ze moesten op een gegeven moment heel lang wachten omdat de sushibordjes toen op waren en niemand maakte aanstalte die te gaan wassen.

Ik heb laatst gekeken op het menu. Het is niet een enorm groot menu. Er waren wel vegaopties, maar ik denk net aan voor 1, voor 2 veggies vraag ik me af of er genoeg diverse opties zijn, als ik me goed herinner waren de niet-sushi-gerechten (de warme gerechten) allemaal niet vegetarisch.
Volgens mij is het sushimenu niet online, of heb jij het wel online kunnen vinden, want anders kan ik de gerechtnamen wel verklaren voor je.

Is het niet een beter idee om elders onbeperkt sushi te eten als je dat graag wil (Volgens Johannes van Dam zijn Genroku en Kyoto Cafe goed of anders in een keten als Shabu Shabu of Sumo? Ze hebben allemaal hun menu online). Moet het persé onbeperkt zijn, bv Japan Inn is ook niet heel erg duur en die heeft best wat vega opties, ook andere dingen dan sushi.

,,,,فلافل

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #27 Gepost op: 29 juni 2012, 20:41:07 »
Sumo was voor een vreetschuur best te doen, ook qua kwaliteit. Ben er al een tijdje niet meer geweest en heb geen idee hoe vegan alles is. Het is leuk met een groepje, want dan haal je er het meeste uit. Als vegan weet ik niet of dat ook zo is en het is m.i. niet echt een gezellig plekje. Vreetschuren in het algemeen kun je beter op een rustige avond bezoeken is mijn ervaring. Iedereen heeft dan net iets meer tijd en dat levert toch meer aandacht, flexibiliteit en ook netheid (verdwaalde visseneitjes bijvoorbeeld) op. Ga je wel op een drukke avond, bel dan even van te voren zodat ze er makkelijker op in kunnen spelen.
Tokyo Cafe aan het Spui is dusdanig slecht bevallen dat ik er de laatste jaren niet meer ben geweest, maar hoe het nu is weet ik niet.

Ga je voor kwaliteit en goede service, ga dan inderdaad naar Japan Inn. Goede prijs voor goed eten en de bediening is erg vriendelijk en behulpzaam.

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #28 Gepost op: 29 juni 2012, 21:36:27 »
Ze hebben ook geen menu meer online (eerst wel), maar via via kan ik het volgende vinden:
Veggie mix
3 futo maki, 3 oshinko maki, 3 kampyo maki, 3 komkommer maki en 2 inari nigiri

Futo maki zegt niks over wat er in zit toch? En zijn inari en nigiri niet twee verschillende dingen? Of bedoelen ze zo'n blokje rijst met een reepje tofu erop (in plaats van een gevuld tofu-envelopje)?

Een andere sushibar kan natuurlijk ook, maar we zouden met vrienden bij de Wagamama gaan eten en toen zag ik dit, en ik ben ook wel erg benieuwd naar hun sushi, dus vandaar.

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #29 Gepost op: 29 juni 2012, 21:58:50 »
Futo is zo'n grote, dus daar zitten meerdere dingen in. Kun je het beste even navragen idd. Inari is zo'n envelopje en ik geloof dat nigiri meer verwijst naar het rechthoekige van het hapje.

Wel netjes trouwens dat je nu op de site ook aan kan klikken welke gerechten vegetarisch en vegan zijn!

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #30 Gepost op: 29 juni 2012, 22:11:43 »
Ze hebben ook geen menu meer online (eerst wel), maar via via kan ik het volgende vinden:
Veggie mix
3 futo maki,
3 oshinko maki
3 komkommer maki
2 inari nigiri

Vrij grote kans dat er omelet zit in de futo maki, maar hoeft niet, kan ook met alleen groenten zijn. De omelet (=tamago) staat verder niet op jouw lijst als losse sushi, dus grote kans dat die er dan dus ook niet in zit omdat ze hem dan helemaal niet hebben.
oshinko maki = met ingelegde rettich (gele kleurstof is vaak niet vega(n))
kampyo maki = pompoen
inari nigiri = tofuzakjes met rijst, in marinade kan theoretisch bonito (vis) zitten, als, dan homeopatische hoeveelheden. Als het nigiri is zou het inderdaad een blokje met rijst met daarop een tofuvel moeten zijn (http://www.dineouthere.com/images/fish-on-rice-03.jpg) , maar kans is vrij groot dat het gewoon een gevuld tofuzakje is.

Ik vind het weinig keuze, maar als je vrienden niet vega(n) zijn, kunnen zij natuurlijk wel meer eten.
,,,,فلافل

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #31 Gepost op: 30 juni 2012, 00:11:17 »
Ik dacht trouwens dat ze ook misosoep en edamame hadden maar dat weet ik niet zeker meer.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #32 Gepost op: 30 juni 2012, 10:20:44 »
Ik dacht trouwens dat ze ook misosoep en edamame hadden maar dat weet ik niet zeker meer.

Die hebben ze beide wel in de gewone Wagamama, dus dat klinkt wel logisch ja!
,,,,فلافل

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #33 Gepost op: 11 februari 2013, 11:24:54 »
Vrijdag weer eens bij de Wagamama gegeten, en L. was mee. We hadden haar al een keer eerder meegenomen maar toen waren we naar de nieuwe bij het Rembrandtplein, en daar hadden ze alleen heel onhandige kinderstoeltjes. Dat was geen succes, ook omdat ze toen in zo'n bui was dat ze niks nieuws wilde proberen qua eten. Maar dit keer ging het heel goed en ze heeft zitten smullen  :D
Vooral de edamame waren een groot succes, goed om te weten want dat kan ik thuis natuurlijk ook makkelijk maken. Maar ook de udonnoodles vielen goed in de smaak, want die eten een stuk makkelijker dan van die dunne sliertjes. Leuk, gaan we zeker vaker doen!

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #34 Gepost op: 22 juni 2014, 11:30:15 »
Van de week wezen lunchen in Wagamama in Amsterdam Zuid WTC.
Voorheen waren er ook lunchopties (iets kleinere gerechten) maar die waren er nu niet.
Dus van de gewone kaart besteld, daar staan natuurlijk ook wel side dishes op, maar dat leek me allemaal weer te weinig en ingewikkeld, dus een gewoon gerecht besteld: pad thai (nieuw) met tofu. Mijn eten kwam met een stuk plastic erin  :o het lag zowat bovenop het bord, dus het is een raadsel waarom de kok en bediening dit niet zagen. Een hinderlijk begin.
De schotel was oke, maar niet superkruidig, beetje vlak van smaak. Voorheen stond er ook chiliolie op tafel, nu niet. Het was niet slecht, maar vanwege dat plastic was ik ook niet heel gelukkig. Gelukkig had ik wel goed gezelschap  :D
,,,,فلافل

Offline Selly

• 30.783
Re: Wagamama
« Reactie #35 Gepost op: 10 juni 2015, 10:49:12 »
Gister bij Wagamama op het Leidseplein.
Was leuk, eten kwam snel, ik had een Groene Curry met lekkere rijst, zoete aardappel, was prima.
,,,,فلافل

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
Re: Wagamama
« Reactie #36 Gepost op: 10 juni 2015, 22:00:13 »
Ik zag dat er op het CS nu ook een Wagamama komt (of al zit), en daar hebben ze allemaal nieuwe gerechten, zag er interessant uit.