Even een zijsprongetje maken naar overig-biologisch: Ik heb in m'n VPRO-gids eens gelezen van de Keuringsdienst Van Waren (dat tv-programma - heb het programma toen zelf niet gezien) die gingen onderzoeken hoe 'biologisch' hun pindakaas was. De pinda verbouwende boer zat in China. Maar de enigste reden dat hij z'n pindas biologisch mag noemen, was dat hij geen geld had voor bestrijdingsmiddelen. Zijn de pindas daarom minder biologisch? Misschien. Het boeren vanuit idealisme, gaat dus niet altijd op. En in een aantal gevallen van biologische boeren, zal de kwaliteit ook zeker samenhangen met het staan of vallen van dat idealisme-gehalte. Tsjah, er geldt gewoon een simpele economische wet: De bank moet worden afbetaald. En vrouw en kinderen moeten te eten hebben. In het biologische imago van de biologische sector blijft een hoop grijs dus onzichtbaar. Maar ja, zo werkt de markteconomie nou eenmaal...
Verder: Hallo allemaal!
Dit is meteen m'n eerste post op dit forum. Eigenlijk eet ik al enige jaren nauwelijks vlees. Maar met een nieuwe hobby voor keukenchef spelen erbij, heb ik me ook wat vegetarische kookboeken aangeschaft. Vooral wokken vind ik fantastisch. En ik wil me nu ook op de mediterane keuken storten.
Oke, dat was het voor nu dan even,
Groeten uit Alkmaar, Marco