Vegatopia Forum

Amuses

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Offline Lenda

  • ***
  • 377
  • Geslacht: Vrouw
Amuses
« Gepost op: 22 juni 2009, 22:56:06 »
Binnenkort wil ik graag een chique vegetarisch diner geven, en daarbij wil ik amuses serveren.
Nu ben ik alleen behoorlijk inspiratieloos, en Google was ook niet erg behulpzaam.

Heeft er nog iemand tips over boeken met vega-amuses? Of recepten?

People never grow up, they just learn how to act in public.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Amuses
« Reactie #1 Gepost op: 22 juni 2009, 22:58:22 »
voor kerst heb ik wel eens paddestoelen met ketjap en gebakken salie gemaakt... van de appie gewoon.. denk kerst van 2007...
verder zou je eens in tapasboekjes enzo kunnen kijken..
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Amuses
« Reactie #2 Gepost op: 22 juni 2009, 23:59:05 »
In vegeterranean staat een hele leuk met groene asperges in een wijnglas... Ziet er iig fantastisch uit.
Zou m kunnen overtypen maar met foto heb je altijd een betere impressie.
Volgens mij staan er daar wel meer in, ik zou eea kunnen kopieren als je dat willt.

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Amuses
« Reactie #3 Gepost op: 23 juni 2009, 16:01:39 »
Iets met kwartelei en asperges. Bv. eitje koken en er dan het aspergehoofdje bijgeven om te soppen.

Of klassieke dingen maar dan écht lekker. Een hapje met (kerst)tomaat en goede mozarella en verse basilicum en super goede olijfolie. Niet origineel, staat of valt met ingridiënten vaak zoiets. Maar o zo jnammie.
Komkommer en feta heel fijn snipperen, afwerken met wat verse kruiderij of wat fijngesnipperde pijpajuin.

Soep in mini-kommetjes. Soep chique maken door gebruik van pesto of (parmezaanse) kaasschilfertjes of... wat maar bij je soep past. Kun je vér op voorhand maken.

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:Amuses
« Reactie #4 Gepost op: 23 juni 2009, 19:48:05 »
Iets met kwartelei

Wat je er mee doet moet je zelf weten, maar kwarteleieren uit de winkel zijn bijna altijd legbatterij.

Offline duifje

  • **
  • 55
Re:Amuses
« Reactie #5 Gepost op: 23 juni 2009, 19:59:38 »
er is een boek speciaal over vegetarische amuses, ik heb het gezien bij de V&D, van een bekende kookboekenschrijfster, helaas ben ik haar naam kwijt  :-\, een australische dame als ik het me goed herinner, is heel goed mogelijk dat ze het nog hebben. Ik weet niet hoeveel je hier aan hebt...

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Amuses
« Reactie #6 Gepost op: 23 juni 2009, 20:43:29 »
Wat is de rest van je menu is wel handig om te weten?
,,,,فلافل

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Amuses
« Reactie #7 Gepost op: 23 juni 2009, 21:28:43 »
Iets met kwartelei

Wat je er mee doet moet je zelf weten, maar kwarteleieren uit de winkel zijn bijna altijd legbatterij.

Die natuurlijk niet  :-\ Nu vind ik ze ineens minder chique staan...

Offline Lenda

  • ***
  • 377
  • Geslacht: Vrouw
Re:Amuses
« Reactie #8 Gepost op: 24 juni 2009, 21:39:17 »
er is een boek speciaal over vegetarische amuses, ik heb het gezien bij de V&D, van een bekende kookboekenschrijfster, helaas ben ik haar naam kwijt  :-\, een australische dame als ik het me goed herinner, is heel goed mogelijk dat ze het nog hebben. Ik weet niet hoeveel je hier aan hebt...

Ik zal eens kijken van de week :)

Citaat
Wat is de rest van je menu is wel handig om te weten?

Ik ben er nog niet helemaal over uit, zitten nog te twijfelen tussen een paar gerechtjes..  :-\
People never grow up, they just learn how to act in public.