Oh ik was helemaal vergeten te vertellen dat ik er geweest ben.
Dat vegan was inderdaad maar voor drie weken. Elke drie weken kookt/werkt er een ander team en komt er dus een andere kaart. Dat het nu veganistisch was kwam doordat er wat mensen van
Vegan Fusion waren.
We waren met zijn vieren, twee vegetariers en twee veganisten. Alle vier hadden we na afloop een beetje een vies gevoel
Wat me vooral verbaasde was het gebrek aan groenten. Ik kopieer even mijn post van een ander forum:
Ik heb de normale menu's niet gezien maar volgens mij staat vlees of vis bij hun wel centraal, met eventueel een blaadje sla ter decoratie. Ik denk dat ze ook vanuit dat oogpunt met het veganistische menu bezig zijn geweest, en als je vlees gaat vervangen dan denk je eerder aan noten, tofu en tempeh dan aan groenten. Ik vraag me wel af of de mensen van Vegan Fusion ze geholpen hebben bij het menu, ze zijn immers wel aanwezig.
Even per gerecht het menu bespreken:
- Nori-rol met zonnebloembladen, wasabi en gemarineerde gember
Vond ik op zich heel lekker, heb alleen die zonnebloembladen niet kunnen ontdekken. Wat ik jammer vond was dat er wat kiemen binnen in zaten die erg overheersten qua smaak, je proefde bijna niks anders. Er zat ook een asperge in maar daar heb ik echt niks van geproefd. Een asperge is subtiel van smaak, die moet je niet combineren met overheersende ingredienten. In de norirol zat volgens mij iets van noten of zaden, dus geen rijst.
- Kotelet van tofu met een macademiakorst en Tahinimarinade (Vegan-Fusion)
Een dunne plak tofu met wat nootjes erop en wat blaadjes sla ernaast. De tofu was erg zout, en als ik dat zeg dan moet het wel heel extreem zijn want ik ben dol op zout. Was wel lekker verder maar niet enorm bijzonder.
- Enchilada casserole met cashewnoten-kaas en carob-paprikasaus (Vegan-Fusion)
Hier keek ik erg naar uit maar was echt teleurstellend. Te lang gekookte kleffe rijst, met stukjes tempeh erin waar volgens mij niks mee was gedaan. Van de cashewnotenkaas niks geproefd. Sausje was wel lekker maar heb geen paprika kunnen ontdekken.
- Ananas caneloni met rauwe chocoladefudge en limoenijs (Vegan-Fusion)
IJs was erg zoet maar verder vond ik het allemaal wel lekker. Ik zou die chocofudge niet zo genoemd hebben want het was meer een soort sausje.
Afgezien van de asperge, kiemen en stukje komkommer in de norirol, de blaadjes sla bij de tofu en een verdwaald stukje tomaat in de enchilada geen groenten erbij. Wel veel eiwitten: drie gerechten met noten/zaden, 1 gerecht met tofu en 1 met tempeh.