Vegatopia Forum

Vega BBQ

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega BBQ
« Reactie #260 Gepost op: 08 mei 2011, 14:16:59 »
Heeft er hier iemand trouwens al de watermeloensteak uit de dikke vegetariër geprobeert? En daar een mening over gevormd?

Oh ja die stond hier ook op t lijstje. Kwam die uit de D.V. trouwens? Ik dacht dat iemand ook een link naar een site had?

Ik had je laatste deze link gestuurd, die bedoel je denk ik:
http://goddessofcake.wordpress.com/2009/10/05/michelin-star-vegetarian-food-and-other-adventures/

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #261 Gepost op: 10 mei 2011, 04:06:01 »
Heeft er hier iemand trouwens al de watermeloensteak uit de dikke vegetariër geprobeert? En daar een mening over gevormd?

Oh ja die stond hier ook op t lijstje. Kwam die uit de D.V. trouwens? Ik dacht dat iemand ook een link naar een site had?

Ik had je laatste deze link gestuurd, die bedoel je denk ik:
http://goddessofcake.wordpress.com/2009/10/05/michelin-star-vegetarian-food-and-other-adventures/

Volgens mij had de Vegaslager het er op Twitter over. Weet niet meer, maar er zijn geloof ik meerdere recepten die op elkaar lijken in omloop  :)
,,,,فلافل

Offline greet

• 2.671
« Reactie #262 Gepost op: 10 mei 2011, 20:27:25 »
Dit recept bedoel ik...
Ik had het eerst in de dikke vegetariër gelezen, maar waarschijnlijk heeft de schrijver van het kookboek het ook niet helemaal zelf bedacht, hoor.
Maar niemand dus geprobeerd? Ik denk dat ik het eens ga uitproberen, moest ik nog eens een watermeloen ergens tegenkom die niet gigantisch geprijsd is en ik tijd heb.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #263 Gepost op: 11 mei 2011, 13:59:13 »
Dit recept bedoel ik...
Ik had het eerst in de dikke vegetariër gelezen, maar waarschijnlijk heeft de schrijver van het kookboek het ook niet helemaal zelf bedacht, hoor.
Maar niemand dus geprobeerd? Ik denk dat ik het eens ga uitproberen, moest ik nog eens een watermeloen ergens tegenkom die niet gigantisch geprijsd is en ik tijd heb.

Nee niet geprobeerd, ben wel heel benieuwd.
,,,,فلافل

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #264 Gepost op: 23 juni 2011, 17:16:06 »
A.s. zaterdag is er een door de NVB georganiseerde vega BBQ in Naarden:

http://www.vegatopia.com/vega/component/content/article/11516-zaterdag-vegetarische-bbq-in-naarden

Offline greet

• 2.671
« Reactie #265 Gepost op: 23 juni 2011, 19:48:08 »
Dat lijkt mij zooo leuk maar ik heb een vormselfeestje...
Wat ook leuk is, natuurlijk, want ik heb echt geweldige familie (ja, echt, het bestaat).

Offline trashydiva

• **
  • 78
    • FAIRyFAIR natuurlijke verzorging & fairtrade woondecoraties
« Reactie #266 Gepost op: 02 augustus 2011, 10:32:29 »
Na weken regen toch ook vanavond maar eens een bbq houden met vriend, zusje en haar vriend. Zij doen wonderbaarlijk genoeg mee met vega eten, dus dat is fijn :)

Ik heb 1 bbq pakket van de vegetarische slager, maar ik denk dat dat meer voor hun zal zijn, dan voor ons, want wij vinden het wat te eng echt.
Verder wraps gevuld met gietenkaas, rode ui en koriander, gepofte aardappel, zelfgemaakte kruidenboter met bieslook, cantharellen + paprika + soya marinade op spiesjes en stokbrood en wat salade. Meestal zit ik toch al vol na 1 aardappel :)

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #267 Gepost op: 02 augustus 2011, 10:54:05 »
Yum dat klikt lekker!
,,,,فلافل

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #268 Gepost op: 24 augustus 2011, 12:23:13 »
Verder wraps gevuld met gietenkaas, rode ui en koriander, gepofte aardappel, zelfgemaakte kruidenboter met bieslook, cantharellen + paprika + soya marinade op spiesjes en stokbrood en wat salade. Meestal zit ik toch al vol na 1 aardappel :)
Oeh dat klinkt wel erg goed. Nu wil ik ook BBQen. Helaas plenst het hier en is vriendlief pas laat thuis.

Die wraps, verwamr je die op de bbq of eet je ze koud?
« Laatst bewerkt op: 24 augustus 2011, 12:37:22 door Lelle »

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #269 Gepost op: 24 augustus 2011, 12:35:55 »
In het kader van die BBQ die er niet gaat komen vandaag; er word hier weleens verwezen naar tempeh ribbetjes toch? Want een recept vind ik niet dmv 'zoek' en ook niet door in sneltreinvaart deze draad door te lezen.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #270 Gepost op: 24 augustus 2011, 12:39:17 »
Je moet zoeken op de voorpagina  :) En dan kom je hier http://www.vegatopia.com/vega/koken/recepten/11517-tempeh-van-de-barbecue

wraps kunnen warm op de bbq (in folie) is lekker.
,,,,فلافل

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #271 Gepost op: 24 augustus 2011, 12:48:25 »
Thanks!
Ow, is dat eigenlijk heel belangrijk dat je ahornsiroop gebruikt? Of kan je dat ergens mee vervangen? Ik vind het zo duur nl.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #272 Gepost op: 24 augustus 2011, 16:53:21 »
Thanks!
Ow, is dat eigenlijk heel belangrijk dat je ahornsiroop gebruikt? Of kan je dat ergens mee vervangen? Ik vind het zo duur nl.

Ja hoor, honing, suikerstroop. Hier staat nog een recept http://www.vegatopia.com/vega/kerst/kerstarchief/aan-tafel-koken/11222-winterse-bbq-2009#Christiaans-tempehribbetjes
,,,,فلافل

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #273 Gepost op: 24 augustus 2011, 19:42:17 »
Wie heeft er ooit bedacht dat er ahornsiroop in zou moeten. Beetje zonde lijkt me wel.

Zaterdag had ik een variatie waarbij ik appel had meegekookt in de marinade. Even geblitzd naderhand. Smaakte ook goed.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #274 Gepost op: 24 augustus 2011, 19:50:46 »
Dit recept bedoel ik...

Nee niet geprobeerd, ben wel heel benieuwd.

Geprobeerd laatst en erg lekker!
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #275 Gepost op: 25 augustus 2011, 08:28:31 »
Wie heeft er ooit bedacht dat er ahornsiroop in zou moeten. Beetje zonde lijkt me wel.

Ik en dat is erg lekker hoor.
,,,,فلافل

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #276 Gepost op: 25 augustus 2011, 17:37:21 »

Ik ben niet zo overtuigd dat dat goed standhoudt naast al dat tomaat- mosterd- azijn- en chilipepergeweld.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Amarillo

• Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • 3.233
« Reactie #277 Gepost op: 25 augustus 2011, 18:53:52 »
Ik ben uitgenodigd voor een bbq as. zaterdag. Misschien moet ik me ook maar even in die tempehribbetjes verdiepen, en de uitnodigers opbellen dat ze het nepvlees voor mij achterwege kunnen laten (van die droge hompen van de bbq... ik ben daar nog nooit echt gelukkig van geworden).
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #278 Gepost op: 25 augustus 2011, 20:05:36 »

Ik ben niet zo overtuigd dat dat goed standhoudt naast al dat tomaat- mosterd- azijn- en chilipepergeweld.

Ik vond het alle keren dat ik het maakte prima  :D
,,,,فلافل

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #279 Gepost op: 29 mei 2012, 13:55:56 »
Heeft iemand afgelopen dagen nog leuke veggie-bbqtips opgedaan?
,,,,فلافل