Vegatopia Forum

Vega BBQ

Offline braam

• 460
Re:Vega BBQ
« Reactie #200 Gepost op: 02 augustus 2009, 08:03:13 »
Kortgeleden op een vega BBQ geweest. Paar lekkere dingen: voorgekookte krieltjes, stukjes zoete aardappel aan een spies. Pakketjes: groente met geitenkaas en verse kruiden in folie. Stukjes biet roosteren en eten met geitenkaas en walnoot.

Offline Eefje1976

• 225
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #201 Gepost op: 02 augustus 2009, 21:58:55 »
Vandaag een bbq van mijn broer.. Hij had speciaal voor mij uit een pastasalade de k*p weggelaten en groenteschijven gehaald. Bakte deze op een schoon stukje!!
Helaas moest me bij elke ronde gevraagd worden: jij nog een sparer*b? Jij nog een w*rstje, jij nog een .......??
Mijn broer is een type die mee zou kunnen doen aan een wedstrijd sparer*bs eten, dat zegt genoeg. Hij vertelt ook altijd trots hoeveel vl**s zijn kindjes op kunnen... :-[ :-[ :-[

Aiko

« Reactie #202 Gepost op: 02 augustus 2009, 22:23:49 »
Vandaag een bbq van mijn broer.. Hij had speciaal voor mij uit een pastasalade de k*p weggelaten en groenteschijven gehaald. Bakte deze op een schoon stukje!!
Helaas moest me bij elke ronde gevraagd worden: jij nog een sparer*b? Jij nog een w*rstje, jij nog een .......??
Mijn broer is een type die mee zou kunnen doen aan een wedstrijd sparer*bs eten, dat zegt genoeg. Hij vertelt ook altijd trots hoeveel vl**s zijn kindjes op kunnen... :-[ :-[ :-[

Het zou nou leuk zijn als diezelfde koters later ook vegetariër worden. Misschien kun jij als grote tante een beetje sturen.

Offline greet

• 2.671
« Reactie #203 Gepost op: 03 augustus 2009, 11:46:46 »
Gisteren toevallig een stukje kookprogramma gezien op de tv (vitaya) en ze maakten een vegetarisch bbq-gerecht! Zag er nog lekker uit ook, dus ff opzoeken:

http://www.colruyt.be/colruyt/static/koken/dossier_bbq_hoofdgerecht_n.shtml

Helemaal van onder staan de vege-dingen, en ze maakten de groenteschotel met quornblokjes.
Ik merk ook op dat de colruyt kookbrieven rondmailt. En de laatste is 'een vegetarisch tintje aan uw bbq'. Met alle tips die hier al staan, maar ook nog 1 dat ik niet kende: dadels gevuld met kruidenkaas. Oww ja, dat ga ik eens doen.

Offline koekje

• 2.503
« Reactie #204 Gepost op: 04 augustus 2009, 10:35:10 »
dadels gevuld met kruidenkaas.
Das toch heel erg jaren '70 en retro?
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline Nevyn

• 1.426
« Reactie #205 Gepost op: 04 augustus 2009, 13:01:22 »
Maar toch niet als je ze op de bbq legt?

Offline koekje

• 2.503
« Reactie #206 Gepost op: 04 augustus 2009, 13:03:48 »
Dan loopt de kruidenkaas er toch uit? Of gaat er een ander procedé aan vooraf dan opensnijden in de lengte, pit eruit peuteren en royaal vullen met (nep)paturijn?
* koekje is niet zo bbq-erig
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline Nevyn

• 1.426
« Reactie #207 Gepost op: 04 augustus 2009, 13:10:15 »
Ja, dat weet ik ook niet. Maar het staat in de BBQ-draad, dus dan neem ik aan dat ze er op moeten.

Offline greet

• 2.671
« Reactie #208 Gepost op: 05 augustus 2009, 09:53:23 »
Je kan dadels met kruidenkaas toch ook in de oven doen? Dat ze lauw worden, niet afbakken ofzo. Je moet wel niet de meest smeltende eruit kiezen dan. Enfin, heb het ook nog niet geprobeert, maar leek me leuk aperitiefhapje voor een bbq, daarom vermeld ik het maar even.
Dadels met marsepein en kokospoeder, heb ik ook al is gegeten... hmmmm...

Bovendien is retro terug 'in'. Bovendien trek ik mij niets van de smaakpolitie aan. Bovendien bestond ik nog niet eens in de jaren '70. lekker pfu!

Offline Nevyn

• 1.426
« Reactie #209 Gepost op: 05 augustus 2009, 09:56:55 »
Met de smaakpolitie heb ik ook niks te maken (als je niet oppast zet ik je zo gevulde eieren voor! :super-cool:), maar dadels met kruidenkaas in de oven heb ik nog nooit gedaan. Worden ze dan lekkerder dan gewoon zo serveren?

Offline greet

• 2.671
« Reactie #210 Gepost op: 05 augustus 2009, 11:40:11 »
Ik vind ze toch lekkerder als ze zo wat lauw zijn, ja.

Offline trashydiva

• **
  • 78
    • FAIRyFAIR natuurlijke verzorging & fairtrade woondecoraties
Re:Jij vegetariër, je ouders niet?
« Reactie #211 Gepost op: 08 september 2009, 14:23:05 »
Was laatst ook bij anderen uitgenodigd voor de buurtbbq. Ik braaf zo'n alu bbq meegebracht voor mezelf, kon ik nog net op tijd zo'n klojo ervan weerhouden om zijn vlees niet op mijn minibbq te leggen 'want daar was nog plek over'.
Ben idd verwend met mijn ouders en raad het af om te BBQen met vleeseters, maar toch jammer want vind t zo bere-gezellig!

Hmmm wij hebben volgende week ook een buurt BBQ en uiteraard zijn wij de enige 2 vegetariërs daar, dus wij nemen onze eigen BBQ maar mee, denk ook zo'n kleintje ofzo. Hoop dat ze nog ergens te krijgen zijn na het seizoen.

Ik had graag zelf hapjes willen maken, maar helaas vertelde degene die het organiseerde mij dat ze al voor ons een vega pakket bij de slager had besteld  :-\ Heel aardig op zich, maar ik wil geen groenteburgers eten, dus ben benieuwd.
Ik maak gewoon zelf wat salades en stokbrood enzo en gelukkig is het bij ons voor op het plein, dus ik kan zo naar binnen rennen om wat lekkers te halen.   :laugh:

Ben stiekem wel benieuwd hoe het zal gaan, dit is voor het eerst in mijn leven dat ik meedoe aan een buurt bbq.

Offline Selly

• 30.783
Re:Jij vegetariër, je ouders niet?
« Reactie #212 Gepost op: 08 september 2009, 19:10:42 »
Ik had graag zelf hapjes willen maken, maar helaas vertelde degene die het organiseerde mij dat ze al voor ons een vega pakket bij de slager had besteld  :-\ Heel aardig op zich, maar ik wil geen groenteburgers eten, dus ben benieuwd.

Ehm maar je kunt er toch wel van uitgaan dat je dan dus wel burgers krijgt? Als je nu al weet dat je het toch niet gaat eten, kun je beter de organisator laten weten dat je zelf iets meeneemt, dan kan zij nog het afbestellen bij de slager?
,,,,فلافل

Offline Eefje1976

• 225
« Reactie #213 Gepost op: 08 september 2009, 21:27:37 »
Bij alletwee de wat groter georganiseerde bbq's kreeg ik burgers en dan een stuk of 4 en wat ik niet op kon mee naar huis..
Thuis kun je ze lekker maken in de tomatensaus ofzo, maar op de bbq zijn ze toch wat taai.....en saai.....
Ik vind het ook zo bijzonder dat je het meekrijgt, net of vleeseters allergisch zijn voor plantaardig voedsel. (of ze weten wat voor meuk ze mij voorzetten..! :P)

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #214 Gepost op: 09 september 2009, 09:38:20 »
afgelopen week weer prima ge bbqd thuis.. de rest is nogal diehard vl33sj3s3t3r  :-\ dus met mooi weer moet en zal t..
deze x gevulde paprika's, gevulde portobello's met kruidenkaas en een uitje (note 4 me: volgende x walnoten door mixje doen), aardappelpakketjes en verschillende salades.. als t eten bij een bbq altijd zo was hoor je mij niet klagen hoor  ;)
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Laurie

• 2.478
« Reactie #215 Gepost op: 26 april 2010, 07:25:48 »
Ik wou gisteren halloumi met citroenmarinade voor op de barbecue maken, maar kon het recept niet meer terugvinden.  :( Kan iemand (Monique, Selly?) dit misschien nog een keer hier posten?

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #216 Gepost op: 26 april 2010, 13:57:05 »
Ik wou gisteren halloumi met citroenmarinade voor op de barbecue maken, maar kon het recept niet meer terugvinden.  :( Kan iemand (Monique, Selly?) dit misschien nog een keer hier posten?

Hier staat ie http://www.vegatopia.com/vega/koken/recepten/8766-vegetarische-barbecue-pakketjes-van-halloumi
is inderdaad super lekker!
,,,,فلافل

Offline Laurie

• 2.478
« Reactie #217 Gepost op: 27 april 2010, 21:51:24 »
Dank! Uiteindelijk had ik zoveel andere dingen dat de halloumi nog in de koelkast ligt. Ik begreep dat 'r komende dagen weer beter weer wordt:  :hungry:

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #218 Gepost op: 28 april 2010, 21:53:28 »
vanavond bbq gehad met ouders, voor mij champignons met pesto en tomaatjes in een stukje folie & en paprika's gevuld met danish blue, beetje belegen en tomaatjes. voor de zekerheid lagen er ook nog chipolata's maar niet nodig.

Voor erbij: lekkere salade van gemengde bladsla met oa. ui, paprika, tomaat en augurk, stokbrood met tahinaspul en satesaus& aardappelsalade
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #219 Gepost op: 28 april 2010, 23:36:58 »
Hoe vaak BBQ jij wel niet?!

Ik heb trouwens ook die chipolata dingen gekocht en meldde dat heel blij aan mn ouders. Die gingen beiden spontaan over hun nek van het woord alleen.
Wat is het eigenlijk en wat kan ik er mee? Ze liggen nu achter in mn vriezer geschoven omdat ik niet meer durf.