Vegatopia Forum

Vega BBQ

Offline Sanja

• Forumkenner 2005
  • 2.541
Re: Vega BBQ
« Reactie #120 Gepost op: 02 juli 2006, 10:40:33 »
O nee, toen kende ik je nog niet en dacht ik dat je een blond mollig huisvrouwtje was :-X

[off topic]Ik had altijd iemand voor ogen die leek op Sally/Selly Spectra. :heehee: [/off topic]
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

mirrie

« Reactie #121 Gepost op: 02 juli 2006, 10:47:44 »
Gisteren heerlijk op ons dakterras gebarbecued. Onze vleesetende vrienden komen graag bij ons vegetarische bbq-en. En op 2 dingetjes na was alles op. Meestal hou ik zelf niet van vleesvervangers op de barbecue. Deze keer hadden we als uitzondering spiesjes gemaakt met paprike, ui en de vegetarische satéballen van Tivall. En die waren erg lekker. Beetje knapperig en niet helemaal uitgedroogd.

wendy

« Reactie #122 Gepost op: 10 juli 2006, 15:53:49 »
NIET proberen op de bbq: de vega knakworstjes :-[ zoals ik dus van de week deed.... ze kleven er helemaal aan vast
Gelukkig had ik het snel door en heb ze toen maar in een pannetje met water op het gasfornuis gezet!

Offline Twilightje

• 299
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #123 Gepost op: 10 juli 2006, 16:16:46 »
NIET proberen op de bbq: de vega knakworstjes :-[ zoals ik dus van de week deed.... ze kleven er helemaal aan vast!

Heb ik in het verleden ook al gedaan. Bij mij kleefden ze niet vast, maar ze werden wel heel taai en onsmakelijk.

Miriam

« Reactie #124 Gepost op: 11 juli 2006, 08:33:00 »
Heeft iemand al iets van het BBQ pakket van Valess geprobeerd?

wendy

« Reactie #125 Gepost op: 11 juli 2006, 10:39:06 »
Heeft iemand al iets van het BBQ pakket van Valess geprobeerd?

Kompleet pakket?? heb ik nog niet in de winkel zien liggen.... stel zelf altijd wat samen, meestal wel iets van vales erbij...

Miriam

« Reactie #126 Gepost op: 12 juli 2006, 18:10:18 »
Nou ja... zo bijzonder is het nou ook weer niet, het zijn 2 hamburgers en 2 rolls... Ben wel heel benieuwd of dat valess gehakt eetbaar is, en of het de structuur heeft van echt gehakt... mis nl. wel een beetje mijn hamburgers en gehaktballen (en die vega-ballen van vivera: :pukey: )

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #127 Gepost op: 16 juli 2007, 21:10:03 »
Iemand nog leuke barbecue recepten?
,,,,فلافل

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #128 Gepost op: 16 juli 2007, 21:17:29 »
Iemand nog leuke barbecue recepten?

ik deed laatst hele courgette, en banaan met chocola erin.
vooral de laatste is een toppertje
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #129 Gepost op: 16 juli 2007, 21:24:57 »
hele courgette? leg uit?
AH heeft van die mini-oranje paprika's. Die wilde ik vullen met couscous/munt/lenteui/feta.

En ik wil deze zomer eindelijk eens spiezen van haloumi gemarineerd is citrusdressing
maken.
« Laatst bewerkt op: 16 juli 2007, 21:28:58 door Selly »
,,,,فلافل

Offline braam

• 460
« Reactie #130 Gepost op: 17 juli 2007, 07:29:25 »
Ook lekker: cherrytomaatjes vullen met geitenkaas met honing, inpakken in zilverfolie, dan goed in de gaten houden, laat je ze te lang op de bbq. liggen dan wordt het te papperig.

Offline Dot

• 2.630
« Reactie #131 Gepost op: 17 juli 2007, 10:24:32 »
Wij hadden laatst puntparika's gevuld met mozzarella en japenopepers, dat was erg lekker. Ook hadden we broodjes afgebakken, deze aan de bovenkant ingesneden, Dat ingesmeerd met rode pesto en gevuld met zwarte olijven en verkruimelde feta (en nog wat kruiden, maar ik weet niet meer welke...). Dat dan even in zilverfolie op de bbq.

Als toetje waren er perzikpartjes op een spiesje met daarbij wat vanillekwark met verkruimelde bitterkoekjes.
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline willem

• 2.430
  • Geslacht: Man
« Reactie #132 Gepost op: 18 juli 2007, 09:21:29 »
De zomer komt eraan, iedereen gaat BBQen en men vraagt mij als enige veggie natuurlijk weer om tips.

Voor het geval je het nog niet gezien had: Koken & zo is van start gegaan en we hebben ook een uitgebreid artikel over de vegetarische barbecue. Met 9 tips en een hoop recepten.
Deze tip van J@n en in het bijzonder van Tertia zijn fenomenaal. Inderdaad geen kant en klare dingen van de supermarkt, maar laat je inspireren door deze lijst.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #133 Gepost op: 18 juli 2007, 12:37:04 »
Ik zag in de Allerhande een recept voor Nigeriaanse Suya. Bedoeld voor kip, maar het lijkt me prima te kunnen met tofu:

AllerHande 08 2007
Nigeriaanse suya
Wereldkeuken, hapje, 4 personen, barbecue

Bereidingstijd in minuten: 30 bereiden
Bevat per eenpersoonsportie
energie 355 kCal - eiwit 31 g
vet 22 g - koolhydraten 8 g

Ingrediënten
2 teentjes knoflook, in stukjes
2 cm gember, fijngesneden
100 g pinda's, gepelde
1/2 theelepel cayennepeper
1 theelepel paprikapoeder
400 g kipfilet, in blokjes van 2 cm
2 eetlepels olie
1 rode ui, in flinterdunne ringen
Materialen
satéstokjes, vijzel, grillpan, barbecue

Bereiden
Laat de satéstokjes circa 30 minuten weken in koud water, zodat ze niet verbranden op de barbecue of in de grillpan. Stamp de knoflook in de vijzel fijn met de gember en de pinda's en meng de cayennepeper en de paprikapoeder erdoor (of maal het geheel in de keukenmachine fijn), breng met zout op smaak. Smeer de blokjes kip rondom in met dit mengsel en laat de smaken minimaal 15 minuten intrekken. Rijg de kip aan de satéstokjes. Verhit de grillpan of de barbecue. Bestrijk de kip dun met de olie en gril de suya in 6-8 minuten op hoog vuur rondom gaar. Serveer het vlees met de uiringen.
« Laatst bewerkt op: 18 juli 2007, 12:38:10 door Hizikigrrrl »

Offline Monique

• 3.427
« Reactie #134 Gepost op: 18 juli 2007, 21:10:49 »
Ik vind halloumi nog steeds een hit op de bbq!

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #135 Gepost op: 28 juli 2007, 21:58:08 »
Ik vind halloumi nog steeds een hit op de bbq!

Met citroenmarinade, jongens wat is dat lekker  :yummie:
,,,,فلافل

Offline IneN

• 873
« Reactie #136 Gepost op: 09 mei 2008, 08:23:24 »
De zomer is weer in het land en dat wil zeggen... Tijd voor BBQ!!
Alleen, wat eet je als vegetariër op de BBQ?

Als je het moet meenemen (voor bij vrienden), als je het thuis op je gemak nog klaarmaakt, of als het juist heel snel moet gaan, als je eens verrassend uit de hoek wilt komen voor iedereen, of voor heel erg grote honger.

Alle zomerBBQtips zijn welkom!

Offline braam

• 460
« Reactie #137 Gepost op: 09 mei 2008, 09:02:59 »
Tomaat vullen met (geiten)kaas, in zilverfolie wikkelen, en dit kwartiertje op niet gloeiend hete hoek op de BBQ. Stokjes met pittige tofublokjes, krieltjes, champ., ui enz met een lekkere saus erbij. Bakbanaan, ook verpakken in folie. Courgetteplakken met olie besprenkelen, zout en peper en bestrooien met sesamzaad, ook in folie. Verder lekker brood en salade erbij.

Offline IneN

• 873
« Reactie #138 Gepost op: 09 mei 2008, 15:22:28 »
Oooh super!! :shiny:

Offline @rno

• 2.330
  • Geslacht: Man
« Reactie #139 Gepost op: 09 mei 2008, 17:16:20 »
Vandaag vroeg een collega of ik wel eens vegetarisch BBQ.

Helaas. BBQ leeft niet bij mij. Ik ben er niet mee opgegroeid en zie er niet het nut van in. Bij mijn buren vind ik natuurlijk de BBQ erg stinken. Al dat aangebrande vlees.

Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!