Inmiddels geweest en veel gegeten
Hier mijn (vrij uitgebreid beschreven) bevindingen:
Donderdag avond kwamen we aan en het eerste wat we gingen doen nadat we ons hadden geinstalleerd in het hotel was uiteraard op zoek gaan naar een leuk restaurantje. Ik had al gezien dat twee restaurants waar ik wel heen wilde redelijk dicht bij elkaar in de buurt lagen, namelijk
Vego Foodworld en
Hans Wust Vegan café. Beiden helemaal vegan dus we besloten gewoon allebei te bekijken en dan te beslissen waar we zouden gaan eten. Vego Foodworld is redelijk nieuw, ze hebben voornamelijk fastfood en pizza's, en omdat het daar leeg was en ik een beginnend zaakje wel wil supporten besloten we daar te gaan eten. Ik vond Hans Wurst er ook wel gezellig uitzien maar dat zat vrij vol en ik dacht dat we er later nog wel een keer zouden komen. De inrichting van Vego Foodworld is vrij simpel en strak, de eigenaar(s?) komt/komen duidelijk uit de hardcore/punk scene getuige de posters aan de muur maar het is niet zo aanwezig dat iemand die niet van dat soort 'herrie' houdt er last van zal hebben. Ik bestelde de pizza salami (met kaas!) en V. nam het cheeseburger menu, met frietjes en een salade. Mijn pizza was geweldig! Vooral de lekker dikke laag kaas was ik erg blij mee want dat mis ik soms wel (en thuis ben ik te gierig om er kaas op te doen
). De burger en frietjes van V. waren ook erg goed! Samen waren we 14 euro kwijt, incl. (bio) drankjes, dus dat vond ik erg goed te doen.
De volgende dag gingen we lunchen bij
Yellow sunshine, alweer een fastfood restaurant maar dan vegetarisch met veel vegan opties. Ik was er al eerder geweest, ik denk een jaar of 5-6 geleden. Toen vond ik het helemaal geweldig dus ik wilde er graag weer heen maar het viel helaas toch wat tegen. Waarschijnlijk komt dat doordat ik toen gewoon nog niet zoveel gewend was en omdat er toen ook nog niet van die plekken zoals Vego Foodworld waren, die wel helemaal vegan zijn. Het eten was er wel lekker hoor, maar qua sfeer vond ik het gewoon wat minder, en het was er een beetje smoezelig. Ik bestelde een Gyros maaltijd, dan krijg je gyros met tzatziki saus, salade en patat, en V. bestelde een Cheeseburger met een salade (ja alweer!). Ik vond de cheeseburger minder lekker dan die van Vego Foodworld, maar V. vond hem lekkerder dus dat is gewoon een kwestie van smaak. In totaal waren we iets van 15,50 kwijt incl. (bio) drankjes, iets duurder dan Vego foodworld dus maar nog steeds heel schappelijk vind ik.
Omdat ik de fastfood een beetje zat was besloten we 's avonds naar
Samhadi te gaan, een Aziatisch vegetarisch restaurant. Ook daar was ik 5-6 jaar geleden geweest en toen was ik erg onder de indruk maar wederom viel het tegen. Misschien begin ik gewoon een beetje een snob te worden en ligt het daar aan maar ik heb gewoon wel beter gehad, bij de Oude plek bijvoorbeeld. Ik vond het eten wel lekker maar niet echt iets om siked over te zijn, en ik denk dat ik dit bij een volgend bezoek aan Berlijn (dat er ongetwijfeld komt) links laat liggen. Ik bestelde een Vietnamese rijstsoep, met verschillende soorten tofu en sojaballetjes (die wel erg lekker waren) en V. bestelde tempura van verschillende groenten met rijst erbij. Hij had vrijwel meteen spijt van die keuze omdat het erg vettig was en allemaal niet erg smaakvol. Samen waren we 26 euro kwijt incl drankjes, niet erg goedkoop dus voor Berlijnse begrippen, maar ook niet extreem duur.
Zaterdag gingen we naar de restaurants waar ik het meest benieuwd naar was, en mijn verwachtingen werden meer dan waargemaakt
Voor de lunch gingen we naar
Cafe Vux, een Vegan lunchcafe waar ze naast bagels ook taart en cupcakes verkopen. De eigenaar is Braziliaans en sommige bagels hebben dan ook een Braziliaans tintje. De inrichting is erg leuk vind ik, met schattige bankjes en stoeltjes en 1 muur vol schilderijen. Ik nam de Seitan-Limão bagel, V. nam de Käsebagel. Ze waren allebei erg lekker maar vooral de mijne was erg bijzonder vond ik, seitan met een frisse limoendressing. Daarna moest er natuurlijk taart gegeten worden! We besloten om twee stukken te nemen en die te delen, maar toen ik voor de balie stond en de taarten zag die ik dan niet kon proeven bestelde ik er een derde stuk bij :oops: . Ze waren alle drie erg lekker, oa. een kwarktaart met speltbodem, en een perzik-pudding taart. De andere taarten die ze verkochten waren ongetwijfeld ook fantastisch maar meer kon ik helaas niet op :lol:
's Avonds gingen we naar
La Mano Verde, een vrij chique volledig vegan restaurant dat ook diverse rawfood en glutenvrije gerechten serveert. Het is inderdaad verhuisd (zoals Selly al schreef) maar het is nog steeds niet echt heel centraal gelegen, ook best een stukje lopen vanaf het metrostation. Je ziet trouwens nergens staan dat het vegan is en toen ik het eerste gerecht proefde had ik echt zoiets van "hmmm, heb ik me niet vergist?", maar gelukkig zijn ze gewoon erg goed en is het wel echt allemaal veganistisch. Omdat we niet elke dag in zo'n soort restaurant komen besloten we er helemaal voor te gaan en dus drie gangen te bestellen. Ik had Fried Aubergine Sushi Maki als voorgerecht, Spaghetti with sea vegetables als hoofdgerecht, en als toetje de After eight, een soort chocolade mousse met mint likeur. V. nam vooraf Bruschetta met (hele smaakvolle!) tomaten en een soort kaasachtig iets bovenop, Glazed Tempeh skewers als hoofdgerecht en als toetje de Triple chocolate fudge. Alles was echt geweldig maar ik was vooral van het hoofdgerecht onder de indruk. Ik ben normaal niet zo van het zeewier maar het was hier heel subtiel van smaak, helemaal niet vissig bijvoorbeeld. Het toetje was ook erg lekker, zo ontzettend romig dat ik me wederom afvroeg of het wel helemaal vegan was. Het was alleen wel erg veel en vooral het toetje was een beetje een overkill (zeker na die drie taarten van die middag :roll: ), dus dat hadden we eigenlijk moeten delen. Samen waren we 70 euro kwijt, inclusief fooi, wat me eigenlijk meeviel voor wat je kreeg.