Vegatopia Forum

Bont!

Offline Draek

• 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Bont!
« Reactie #40 Gepost op: 06 november 2005, 14:47:23 »
Even reageren op een vorige reactie, leer wordt gewoon gebruikt van de koeien die toch al geslacht worden voor hun vlees,dus heb je een aantal produkten van een dier die je gebruikt,voor een veggie nog steeds een akelig iets,maar we moeten toch wat. Bij bont van nertsen is dat dus niet zo.

Zeg je nu het bekende argument: "leer is een bijproduct"?

Zolang je ook maar 1 ding van dieren afneemt, dan werk je gewoon mee aan dierenleed.
Of het nou bont of leer is... het is beiden fout!

Overigens worden meer delen van nertsen enzo gebruikt. Niet alleen de bont. En er is genoeg alternatief voor leer... alleen dan moet je wel daar voor wat willen doen. Het is al makkelijk gezegd dat er verder te weinig schoenen niet leer zijn.. en mensen kijken dan meer op of het mooie schoenen zijn... wat boeit dat dan weer... beter lelijke schoenen dan schoenen van dode dieren.
Stem op de Partij voor de Dieren

Sunshine

« Reactie #41 Gepost op: 06 november 2005, 15:01:13 »
Ik schrijf alleen neer zoals het is,vlees en huid van de koe worden allebei door de consumptie maatschappij gebruikt,mijn antwoord was in eerste instantie gericht aan pietstra,die vroeg hoe dat zat.
Ik draag zelf ook geen dierprodukten,tenminste voor zo ver ik weet,dus geen leren jassen of schoenen etc,en ik eet ook geen vlees dus.
Tegenwoordig heb je genoeg alternatieve voedingsprodukten die vlees aardig vervangen.
Ik heb vroeger wel vlees gegeten moet ik zeggen en kan nu dus wel een vergelijk maken tussen vlees en vleesvervangende produkten.

Eet jij ook geen eieren,Draakje?
« Laatst bewerkt op: 06 november 2005, 15:02:56 door SPAWN »

Offline Draek

• 4.449
« Reactie #42 Gepost op: 06 november 2005, 15:04:49 »
Ik schrijf alleen neer zoals het is,vlees en huid van de koe worden allebei door de consumptie maatschappij gebruikt,mijn antwoord was in eerste instantie gericht aan pietstra,die vroeg hoe dat zat.
Ik draag zelf ook geen dierprodukten,tenminste voor zo ver ik weet,dus geen leren jassen of schoenen etc,en ik eet ook geen vlees dus.

Het kwam op me over alsof je argument gaf om leer te dragen. Maar goed... draag je ook geen wol?

Citaat
Eet jij ook geen eieren,Draakje?

Nee, ben veganist.

Sunshine

« Reactie #43 Gepost op: 06 november 2005, 15:14:04 »
Ik heb nog wel een wollen trui,omdat die in de winter nog altijd warmer zit dan een hoop andere produkten en omdat ik in wol waarschijnlijk minder kwaad zie dan jij,wat je goed recht is,maar wat mijn goed recht is om toch wel wol te dragen.

remco

« Reactie #44 Gepost op: 06 november 2005, 15:15:57 »
Ik heb nog wel een wollen trui,omdat die in de winter nog altijd warmer zit dan een hoop andere produkten en omdat ik in wol waarschijnlijk minder kwaad zie dan jij,wat je goed recht is,maar wat mijn goed recht is om toch wel wol te dragen.

Kijk hier maar eens naar http://www.zoomin.tv/asx/dsp_asxplaylist.cfm?id=194813&pid=telegraaf&quality=2

Offline Draek

• 4.449
« Reactie #45 Gepost op: 06 november 2005, 15:17:41 »

Je moet zelf je keuzes maken natuurlijk. Maar ik hoop wel dat je je dan ingelezen hebt in het onderwerp 'wol' en wat daar achter schuilt.

Sunshine

« Reactie #46 Gepost op: 06 november 2005, 15:25:29 »
Ik maak idd mijn eigen keuzes en trek ook ergens een grens,omdat als je tot het uiterste wil gaan je toch een paar dilemma's tegenkomt die tot zeer moeilijke keuzes leidt,bijvoorbeeld; zijn insecten ook leven waar je rekening meehoud,zowel dan kun je dus niet meer over straat lopen zonder hier en daar op een diertje te stappen,of een boswandeling maken waar je ook wel het een en ander vernietigt.
Hoever kun je gaan hierin?
Misschien maak ik mij nu niet populair,maar vond het toch iets waar je ook over moet nadenken.
« Laatst bewerkt op: 06 november 2005, 15:26:44 door SPAWN »

Offline Draek

• 4.449
« Reactie #47 Gepost op: 06 november 2005, 15:31:35 »
Ik hou ook rekening met insecten. Waarom niet... ik sla geen muggen dood dus enzo. Via veganisme is mijn impact op dieren,natuur en milieu zo klein mogelijk. En het is een proces.. die gewoon steeds verder doorgroeit.
Aangezien leer, wol, zijde, dierlijke producten etc.. makkelijk te mijden zijn is dat niet een groot probleem. Ik snap dat je niet alles kan vermijden, zoals dat er bij groente dierlijke mest kan zijn  gebruikt op het land, dat je belasting moet betalen, etc.. maar wat binnen je eigen controle ligt is gewoon makkelijk te doen.

Sunshine

« Reactie #48 Gepost op: 06 november 2005, 15:39:04 »
Dan zijn we het,ondanks een paar verschillen, verder eens, binnen ieders eigen  richting die hij/zij gedreven wordt,zullen we maar zeggen.  ;)

Kjellyboy

« Reactie #49 Gepost op: 10 november 2005, 13:02:04 »
Ik vind bont de ergste vorm van dierenleed!

Wat vinden jullie?

Kjellyboy

« Reactie #50 Gepost op: 10 november 2005, 13:05:47 »
Amsterdam, 11 oktober 2005 – De Commissie Milieubeheer, Volksgezondheid en Voedselveiligheid van het Europees Parlement heeft vandaag de voorgestelde Europese richtlijn voor de 'humane' vangst van dieren met behulp van vallen, in meerderheid verworpen. Bont voor Dieren had eerder de Nederlandse europarlementariĆ«rs aangeschreven met een dringend verzoek om deze nieuwe richtlijn te verwerpen. Met het verwerpen van deze richtlijn wordt voorlopig voorkomen dat wildklemmen en verdrinkingsvallen het predikaat 'humaan' krijgen. Bont voor Dieren acht dit namelijk een zeer misleidende term, want er is niets humaans of diervriendelijks aan deze vallen. Ze veroorzaken extreme en langdurige pijn en uitermate veel stress bij de gevangen dieren. De richtlijn zal nog in de plenaire vergadering worden behandeld, maar de verwachting is dat de richtlijn ook daar zal worden verworpen. De dierenbeschermingsorganisaties zijn erg blij dat de milieucommissie deze wrede richtlijn heeft verworpen, en blijven zich inzetten voor volledige uitbanning van het gebruik van wildklemmen wereldwijd.

pietstra

« Reactie #51 Gepost op: 10 november 2005, 18:58:27 »
Citaat
Kijk hier maar eens naar http://www.zoomin.tv/asx/dsp_asxplaylist.cfm?id=194813&pid=telegraaf&quality=2

O, wat een vreselijke beelden. Geen enkele notie dat dit werd uitgevoerd om wol te verkrijgen. Maar waarom snijden ze het vel eraf, waarom scheren ze niet alleen het wol eraf? En gebeurt dit altijd met het verkijgen van wol of is dit een speciale wolsoort...
Ik was altijd van mening dat wol werd geschoren. Wat worden we ook dom gehouden.... :angry4:
« Laatst bewerkt op: 10 november 2005, 18:59:00 door pietstra »

Aiko

« Reactie #52 Gepost op: 10 november 2005, 19:11:53 »
Ik was altijd van mening dat wol werd geschoren. Wat worden we ook dom gehouden.... :angry4:

Meerdere wegen. Rome. Enzo. Er zal wel een speciale bedoeling zijn bij het proces waarover jij wat gezien hebt. Ga er gemakshalve maar vanuit dat wol in principe gewoon geschoren wordt. Dat gaat, hoewel niet geheel uit vrije wil, voor Mevrouw Schaap in de 'Ollandse weiden toch snel, vakkundig en zonder specifieke gruwelijkheden. Zelf gezien bij schapen rond het huis van mijn ouders.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #53 Gepost op: 19 december 2006, 21:38:15 »
Ricci Begs for Fur Forgiveness

Actress Christina Ricci has pledged never to wear fur again after being deluged with angry letters from fans. The movie star was named People for the Ethical Treatment of Animals' (PETA) Worst Dressed Celebrity of 2006 after she appeared in fur on the cover of W magazine, and now she's desperate to make amends. In a letter to the animal rights organization, The Addams Family star insists she'll be fur-free in 2007. She writes, "After being named on the PETA worst dressed list for wearing fur on the cover of W magazine, I have been deluged with angry and disappointed fans. I never meant to hurt nor anger anyone with my insensitivity. For what it is worth I have received the message loud and clear and will not be wearing fur in the future. I apologize for my offensive actions." A website devoted to Ricci was recently shut down when the owner spotted the star posing in reindeer fur on the cover of the fashion magazine. A representative for PETA says Ricci's name has been removed from the Worst Dressed list. In addition, the animal rights group is also sending her a Christmas basket full of "cruelty-free goodies to thank her for her compassionate decision."

http://www.imdb.com/news/wenn/2006-12-19/#2

Offline Monique

• 3.427
« Reactie #54 Gepost op: 20 december 2006, 17:25:09 »
Er stond laatst in de Volkskrant geloof ik een artikel dat bont dragen weer hip is onder pubermeiden... vreemde ontwikkeling.

beroepskok

« Reactie #55 Gepost op: 23 december 2006, 15:23:52 »
Vooral in de "hip-hop" scene zie je weer veel bont. Vooral in de kraag. Imitatie in meeste gevallen.

proud-veggie

« Reactie #56 Gepost op: 24 december 2006, 00:32:47 »
Ja, Christina Ricci heeft belooft geen bont meer te dragen :D En ja, ik heb ook gelezen dat bont weer hip is. Ikzelf kom ook pas net kijke (18 jaar) :P en ik merk er nix van dat de jeugd weer bont wil. Veel van dit zijn volgens mij speculaties. Hartenloze meisjes zoals Paris Hilton en Naomi Campbell dragen nu nog het meeste bont, maar er moet wel voor gezorgt worden dat het niet meer in de mode komt. Nepbont mag natuurlijk wel.

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.927
    • dimitri.org
« Reactie #57 Gepost op: 09 november 2010, 15:24:29 »
Bont is nu echt populair onder de jeugd, aldus een artikel van de Volkskrant. Schuld van de Marokkanen natuurlijk, want die zijn er mee begonnen. Waar is Wilders als je 'm nodig hebt? Of is bont niet erger dan vlees?

Offline Fynnya

• 432
« Reactie #58 Gepost op: 09 november 2010, 17:48:53 »

Meerdere wegen. Rome. Enzo. Er zal wel een speciale bedoeling zijn bij het proces waarover jij wat gezien hebt. Ga er gemakshalve maar vanuit dat wol in principe gewoon geschoren wordt. Dat gaat, hoewel niet geheel uit vrije wil, voor Mevrouw Schaap in de 'Ollandse weiden toch snel, vakkundig en zonder specifieke gruwelijkheden. Zelf gezien bij schapen rond het huis van mijn ouders.
In Nederland is het misschien anders, maar ik geloof dat het overgrote deel van alle wol uit Australiƫ (of was het Nieuw-Zeeland?) komt, waar schapen absoluut niet diervriendelijk geschoren worden.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #59 Gepost op: 12 oktober 2011, 21:18:53 »