Ik moet dus de Philips Airfryer uitproberen, die is vergelijkbaar met de Actifry.
Ik had het ding al weken in huis maar steeds geen zin om uit te zoeken hoe het werkte. Gisteren dus eindelijk wel gedaan, en eigenlijk was het heel simpel. Ik houd totaal niet van frituren, of nou ja, eigenlijk heb ik het ook nog nooit gedaan. Ik laat het V. altijd doen, onder het mom van 'mannenwerk'. Maar hij vond dit ding maar onzin, dus ik moest het nu toch echt zelf uitvogelen.
Ok, eerst de patat dus. Ik had het er een eeuwigheid in, maar het bleef bleek en slap. Na een tijd was het enigszins eetbaar, en ik dacht dat het misschien wel niet beter zou worden dan dat dus toen hebben we het maar opgegeten. Toen gingen de nuggets erin (van Provamel), die kwamen er heerlijk krokant uit, dus dat was wel een succes. Toen V. de nuggets eruit haalde, merkte hij op dat er op de frituurpan stond dat diepvriespatat op een hogere temperatuur moest, dus heeft hij er nog een handje ingegooid en dat kwam er dus wel bruin en krokant uit, hadden we voor niks een hele lading vrij smerige patat naar binnen zitten werken
.
Nou goed, uiteindelijk was het dus best een succes. V., die echt enorm sceptisch was over het apparaat, vond de patat (zijn versie dan
), ook echt lekker. Niet zo lekker als frituurpatat, maar veel beter dan we hadden verwacht. De nuggets waren echt heel goed geworden, zo krijg je ze niet in de pan denk ik. Qua geuren is het een beetje vergelijkbaar als met een oven, een stuk beter dan een normale frituurpan dus. En ik vind het toch wel een groot voordeel dat je niet met dat ellendige frituurvet zit de hele tijd. Ik ga nog even kijken hoe bitterballen/kroketten eruit komen, maar als dat ook een succes is, dan denk ik dat we hem wel houden.