Moet er geitenkaas in? Ik heb de indruk dat als ik ze gevuld eet dat er andere kaas in zit.
In Costa Rica heb ik ze gegeten met een vulling van roomkaas met geraspte belegen 'goudse' en geraspte 'cheddar' op smaak gemaakt met tabasco en fijngehakte korianderblaadjes. Daarbij niet teveel roomkaas gebruiken, het moet net een beetje aan elkaar plakken. Zelf vind ik het het lekkerst als de jalapeño's van te voren bijna gaar gegrilld zijn, afgekoeld, gevuld en daarna nog even onder de grill (om af te garen en de kaas te laten smelten maar ook omdat ze warm het lekkerst zijn)
En wat dacht je van
- (zwarte) bonensoep;
- cassavekoekjes (puree maken, geraspte kaas er door, koekjes van bakken)? Als vulling zijn kleine pittig gekruide sojabrokjes ook heel geschikt.
- met groenten, rijst en bonen gevulde bananenbladeren?
- gebakken platanos (bakbananen, groene voor hartige koekjes en bruine voor zoete koek)
Voor veel wereldse ideeen:
http://www.ivu.org/recipes/index.htmlHeel veel succes met de hapjes en dat het een geslaagd feestje wordt. Ik herinner me ineens dat ik nog een zak zwarte bonen heb staan, die kan ik vanavond mooi in de week zetten om van het weekend weer eens lekker gallo pinto te maken!