Vegatopia Forum

Schotland!

Loes

Schotland!
« Gepost op: 20 juni 2001, 13:56:00 »
Hoi, ik ga deze zomer waarschijnlijk op vakantie in Schotland en ik vraag me af hoe het daar gesteld is met het vegetarisch of veganisties eten. Wie heeft daar ervaring mee en wil me daar iets meer over vertellen? Alvast heel erg bedankt!!

Eltru

Schotland!
« Reactie #1 Gepost op: 23 juni 2001, 13:53:00 »
Hoi Loes,

Ik ben er net geweest. In de B& B's krijg je altijd een groot ontbijt. Zeg de avond van te voren dat je geen vlees eet. Ze laten alle worstjes, bacon en bloedworst weg. Meestal vragen ze *zelf* aan je of je wel of geen eieren eet. Als je wel eieren eet krijg je meer ei. Meestal regelen ze dan extra yoghurt. En je krijgt meer tomaten, champions en bonen. Soms ook meusli en fruit.

Dat is dan alleen al je ontbijt.

Als je zelf boodschappen doet in de supermarkt. Zul je merken dat er op de producten (ook op de kaas!) een melding
staat: "suited for vegetarians". Als dit het geval is, anders weet je genoeg.

Voor het avond eten zijn er genoeg restaurants, in iedergeval in de grotere steden, die een extra vegetarische kaart hebben. In de indiase restaurants is er meestal al een grotere vegetarische keuze.
De meeste Pubs hebben minstens 1 vegetarisch gerecht op de kaart.

Zelfs in de kleinere plaatsen hebben we geen problemen gehad met het zoeken naar eten.

Veel plezier in Schotland!

Dag

Danielle

Schotland!
« Reactie #2 Gepost op: 26 juni 2001, 15:28:00 »
Volgens mij is het in Groot Brittanie voor vegetariers nog beter vertoefen dan hier in Nederland!

francis

Schotland!
« Reactie #3 Gepost op: 26 juni 2001, 17:04:00 »
Totaal geen zorgen maken!  In Glasgow is er zelfs een veganistisch restaurant (the 13th note).  Ik ben regelmatig in schotland, als je info nodig hebt stuur maar een mailke of zo.

In ieder geval, als ik daar zeg 'i'm vegan' is er niemand die echt opkijkt.  Ze houden er gewoon rekening mee!  soms vragen ze wat extra uitleg, maar een probleem het ik nog nooit gehad.

have a great trip!  over een maand of zo ga ik zelf nog es de midgets trotseren

Offline iammars

• 288
  • Geslacht: Man
Schotland!
« Reactie #4 Gepost op: 15 juli 2002, 19:48:00 »
Zo, vakantie (bijna) voorbij en dus ook weer terug te vinden op dit forum. Ik ben in Schotland geweest, en naast de prachtige natuur en bewonderenswaardige kastelen, kun je hier prima vegetarisch eten. Geen veggie restaurants ontdekt, maar altijd meerdere veg gerechten op de kaart - en ik heb telkens in verschillende restaurants gegeten. En anders als je het vraagt wil de kok meestal wel iets veranderen in het gerecht.
Mooi land, dat Schotland.

Offline Yessica

• 703
  • Geslacht: Vrouw
Schotland!
« Reactie #5 Gepost op: 15 juli 2002, 21:24:00 »
Quote:

Op 2002-07-15 19:48, schreef iammars:
Geen veggie restaurants ontdekt...

Jammer, er zijn er genoeg; http://www.vegdining.com/GetRestList.cfm?rgk=EU-SCO

Offline iammars

• 288
Schotland!
« Reactie #6 Gepost op: 19 juli 2002, 13:20:00 »
Quote:

Op 2002-07-15 21:24, schreef yessica:
Jammer, er zijn er genoeg; http://www.vegdining.com/GetRestList.cfm?rgk=EU-SCO

Zoals meestal met dergelijke internetgidsjes staan er alleen grote steden en erg toeristische plaatsen in. Maar zoals gezegd: ik heb ze niet ontdekt, en de meeste restaurants hebben gewoon meerdere (!) veggie gerechten op de kaart. Over het algemeen veel meer keuze dan in de Nederlandse eetgelegenheden.

overanalizing

Schotland!
« Reactie #7 Gepost op: 19 juli 2002, 20:06:00 »
In GB staan ze een stuk verder wat vegetarisme betreft. Konden ze nu nog maar koken!

Offline iammars

• 288
Schotland!
« Reactie #8 Gepost op: 21 juli 2002, 17:55:00 »
Quote:

Op 2002-07-19 20:06, schreef overanalizing:
Konden ze nu nog maar koken!

Jazeker, want de Nederlandse kroketten en stampot zijn hoogstaande culinaire gerechten.
Geen slechte kookkunst meegemaakt daar hoor.

Offline Selly

• 30.783
Re:Schotland!
« Reactie #9 Gepost op: 10 december 2004, 23:55:01 »
ik kwam al googelend net deze site tegen: vegetarische restaurants in heel Groot Britannie op een rijtje  :D
« Laatst bewerkt op: 10 december 2004, 23:55:18 door Selly »
,,,,فلافل

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #10 Gepost op: 08 november 2008, 20:13:39 »
Jeuh! Donderdag ga ik met vrienden naar Schotland! We zitten vlakbij Loch Ness en Inverness in een luxe ingericht huis van de vader van een vriend. Net hebben we een heleboel levensmiddelen gekocht in Duitsland voor de heenreis en de eerste avond en ontbijt. (en wat bier en wijn ;)).

We kunnen daar koken en dat zullen we ook doen. Drie van de vijf eten vegetarisch en ik vind het best leuk om een keer in de meerderheid te zijn. We zullen nog wel een keer naar Inverness gaan ofzo. Dus tips voor eetgelegenheden of pubs zijn welkom. :)

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #11 Gepost op: 18 november 2008, 20:16:39 »
In Edinburgh bij David Bann terecht gekomen, ik was helemaal niet van plan een veggie restaurant te bezoeken, maar mensen wat was dat lekker! Ik had een geweldig lekkere chili in een goeie tortilla, heel goed en lekker gekruid (veel komijn) erbij een heerlijke guacemole (fris, niet zo muf als anders) en chocoladesaus.
Mijn tafelgenoot had fantastische noodles met huisgerookte tofu. Ik wil nu ook een rookoventje, mmm lekkere tofu. Zo'n veggie resto wil ik ook in A'dam. En nog leuke inrichting, prima bier en normale mensen ook.

Ook Indiaas gegeten bij Mother India Cafe. Een soort Indiase tapas, je neemt 2 a 3 gerechten de man en je deelt wat. Helemaal goed. We hadden prima okra met tomaat, hele goeie spinazie-panir, aubergine-pakora met tomaat-muntdip en lekkere garlic naan met matige korianderchutney. Lekker. Reserveren is wel handig. Lunchen kan ook.

En nog Koerdisch gegeten bij Hanam, ook heel prima (vegetarische kebab met erbij salade, pitabrood, yoghurtdip en abrikozendip). Lekker rozenijs toe. Alle drank was alcoholarm, wel grappig.

En sowieso zooo fijn dat je in GB overal zo makkelijk veggie kan eten.
« Laatst bewerkt op: 18 november 2008, 20:18:15 door Selly »
,,,,فلافل

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #12 Gepost op: 25 november 2008, 11:11:44 »
Waren we tegelijk in Schotland Selly?

Wij zijn helemaal niet uit eten geweest in Schotland. Nou ja, een keer naar de plaatselijke (zo'n 20 minuten rijden ;)) snackbar in Fort Augustus. Niet om te vermelden eigenlijk, al was er wel veggie keus, maar dat was vies.

Offline Antje

• 701
  • Geslacht: Vrouw
    • Idril.nl
« Reactie #13 Gepost op: 14 februari 2014, 21:58:01 »
Wij zitten in juni 'in de buurt van' Edinburgh/Inverness/Aberdeen.
Het wordt de eerste keer dat we naar Schotland gaan! Ik denk dat bij mij de boeken van Diana Gabaldon een invloed hebben gehad, maar ook de vele mooie natuurfoto's die ik van het land heb gezien. :)
Als er nog recente tips zijn, dan lezen wij die natuurlijk heel graag. ;D
Groetjes, Antje