Vegatopia Forum

Lidl

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Offline Sidhariel

  • **
  • 33
  • Geslacht: Vrouw
Re:Lidl
« Reactie #40 Gepost op: 22 januari 2011, 18:22:07 »
Lidl hier in Nederland heeft ook vega producten sinds vorige week zag ik :)
Leftist Hippy Long Haired Vegetarian Communist Scum.
No carnivore, No material girl, No extremist.

Offline Fynnya

  • ***
  • 432
Re:Lidl
« Reactie #41 Gepost op: 22 januari 2011, 20:29:36 »
Lidl hier in Nederland heeft ook vega producten sinds vorige week zag ik :)
Waar liggen ze?

Offline Fynnya

  • ***
  • 432
Re:Lidl
« Reactie #42 Gepost op: 22 januari 2011, 21:00:11 »
Lidl hier in Nederland heeft ook vega producten sinds vorige week zag ik :)
Waar liggen ze?

Edit: ik zie op hun website dat ze in de koeling liggen, dus laat maar :) 

Offline Sidhariel

  • **
  • 33
  • Geslacht: Vrouw
Re:Lidl
« Reactie #43 Gepost op: 22 januari 2011, 21:08:39 »
Lidl hier in Nederland heeft ook vega producten sinds vorige week zag ik :)
Waar liggen ze?

Edit: ik zie op hun website dat ze in de koeling liggen, dus laat maar :) 

Ja bij de voorverpakte groenten enzo. Ik zag een groenteschijf en balletjes.
Leftist Hippy Long Haired Vegetarian Communist Scum.
No carnivore, No material girl, No extremist.

Re:Lidl
« Reactie #44 Gepost op: 26 januari 2011, 11:14:54 »
de producten lijken wel verdacht evel op die van de Aldi. Iemand die dit zeker weet?

Offline Sidhariel

  • **
  • 33
  • Geslacht: Vrouw
Re:Lidl
« Reactie #45 Gepost op: 26 januari 2011, 11:27:45 »
de producten lijken wel verdacht evel op die van de Aldi. Iemand die dit zeker weet?

Lijken ze niet allemaal op elkaar dan, bij elke supermarkt? :P
Leftist Hippy Long Haired Vegetarian Communist Scum.
No carnivore, No material girl, No extremist.

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Lidl
« Reactie #46 Gepost op: 29 januari 2011, 22:41:45 »
Ik kon ze (de vegaproducten) niet vinden vandaag.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Nevyn

  • *****
  • 1.426
  • Geslacht: Vrouw
Re:Lidl
« Reactie #47 Gepost op: 02 maart 2011, 21:28:06 »
Misschien even vragen, ik kon ze eerst ook niet vinden. Bij ons liggen in de koeling waarvan ik altijd dacht dat het vriezers waren, naast de kip. Tsja, daar kijk ik nooit eigenlijk.

Het zijn weer andere dan die vegameuk die ze een paar jaar terug hadden, die valessachtige dingen, deze vind ik best aardig van smaak.

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Lidl
« Reactie #48 Gepost op: 03 maart 2011, 19:25:01 »
Die ranzige koeling vol lijken had ik al een paar keer minutieus afgespeurd (en dat was nou niet echt een pretje) op zoek naar vegaburgers en vandaag lagen ze er.
En ze waren al bijna op ook! De groenteschnitzels liggen nu in de koelkast te wachten tot ze in de koekenpan mogen.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.569
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Lidl
« Reactie #49 Gepost op: 04 maart 2011, 00:23:32 »
Die ranzige koeling vol lijken had ik al een paar keer minutieus afgespeurd (en dat was nou niet echt een pretje) op zoek naar vegaburgers en vandaag lagen ze er.
En ze waren al bijna op ook! De groenteschnitzels liggen nu in de koelkast te wachten tot ze in de koekenpan mogen.
Toevallig. Ook ik was vandaag bij de (Duitse) Lidl en heb de groenteburgers en -staafjes ontdekt. En daarnaast ook bakcamembert en bakmozzarella. Ik heb ze echter laten liggen, want op de fiets (en dan nog puilden de fietstassen uit op de terugweg). Enne, groenteburgers maak ik eigenlijk net zo lief zelf.

Maar laat vooral weten hoe ze smaken!
Gemüse ist mein Fleisch

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Lidl
« Reactie #50 Gepost op: 05 maart 2011, 19:12:43 »
Die ranzige koeling vol lijken had ik al een paar keer minutieus afgespeurd (en dat was nou niet echt een pretje) op zoek naar vegaburgers en vandaag lagen ze er.
En ze waren al bijna op ook! De groenteschnitzels liggen nu in de koelkast te wachten tot ze in de koekenpan mogen.
Toevallig. Ook ik was vandaag bij de (Duitse) Lidl en heb de groenteburgers en -staafjes ontdekt. En daarnaast ook bakcamembert en bakmozzarella. Ik heb ze echter laten liggen, want op de fiets (en dan nog puilden de fietstassen uit op de terugweg). Enne, groenteburgers maak ik eigenlijk net zo lief zelf.

Maar laat vooral weten hoe ze smaken!
Nou, niet fantastisch, maar wel te doen.
Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar jouw creatie  ;)
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Lidl
« Reactie #51 Gepost op: 18 maart 2011, 21:29:10 »
Vandaag een kaasburger of -schnitzel van de Lidl genuttigd op een vers gebakken boterham met mosterd, sla, komkommer, tomaat en augurk. Best wel lekker, die ga ik zeker nog eens kopen.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.569
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Lidl
« Reactie #52 Gepost op: 21 maart 2011, 00:41:22 »
Enne, groenteburgers maak ik eigenlijk net zo lief zelf.
Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar jouw creatie  ;)
In principe heel simpel. Snij groente heel fijn (ik gebruikte dit keer bloemkool en wortel). Gooi eventueel ook een handjevol rode linzen in de pan. Kruid met zout, pepertje, knoflook en bijvoorbeeld karwij- en venkelzaad. Laat zo'n 10 minuten koken met weinig water, zodat er na het koken nog maar heel weinig vocht is. Bind dit met wat bloem en laat afkoelen. Roer er een eitje doorheen, vorm burgers en bedek ze met paneermeel. Zet de burgers een half uurtje of langer in de koelkast (niet noodzakelijk, maar het maakt de burger wat hanteerbaarder). Olijfolie verhitten en braden maar.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Lidl
« Reactie #53 Gepost op: 21 maart 2011, 13:08:04 »
Die mag wel op de voorkant hoor.

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Lidl
« Reactie #54 Gepost op: 21 maart 2011, 17:13:41 »
In principe heel simpel. Snij groente heel fijn (ik gebruikte dit keer bloemkool en wortel). Gooi eventueel ook een handjevol rode linzen in de pan. Kruid met zout, pepertje, knoflook en bijvoorbeeld karwij- en venkelzaad. Laat zo'n 10 minuten koken met weinig water, zodat er na het koken nog maar heel weinig vocht is. Bind dit met wat bloem en laat afkoelen. Roer er een eitje doorheen, vorm burgers en bedek ze met paneermeel. Zet de burgers een half uurtje of langer in de koelkast (niet noodzakelijk, maar het maakt de burger wat hanteerbaarder). Olijfolie verhitten en braden maar.
Klinkt goed, Eelco. Staat genoteerd! Is er iets aan de hand dat je specifiek rode linzen noemt? Die linzen zijn natuurlijk wel een nuttige toevoeging qua voedingsstoffen.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re:Lidl
« Reactie #55 Gepost op: 21 maart 2011, 17:23:32 »
Ik ben geen Eelco, maar andere linzen koken niet zo tot snot.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Lidl
« Reactie #56 Gepost op: 21 maart 2011, 17:27:01 »
Dus dan gaat het eigenlijk meer om de plakkende factor van de linzen dan om de voedingswaarde?
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re:Lidl
« Reactie #57 Gepost op: 23 maart 2011, 00:39:03 »
Ja. Maar die voedingswaarde is een hele leuke bijkomstigheid.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.569
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Lidl
« Reactie #58 Gepost op: 23 maart 2011, 10:36:29 »
Bovenstaande drie berichten hadden van mij kunnen komen  ;D.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Agnesje

  • ***
  • 278
  • Geslacht: Vrouw
Re:Lidl
« Reactie #59 Gepost op: 04 april 2011, 20:18:51 »
ik krijg altijd de 'wakkere winkelaar' mail en lees hier dat de Freshvale vegetarische specialiteiten nu in de aanbieding zijn bij Lidl voor slechts 1,29 per pakje. ik ben nu ook wel benieuwd voor dat geld  ;D van de week toch effies langsrijden! wil toch een beetje gaan budgetteren dus als ze nou lekker zijn kan ik wel eens een klein voorraadje inslaan. ik vind zelf trouwens de huttenkase altijd lekker (en goedkoop) bij Lidl