Vegatopia Forum

Lidl

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline Eefje1976

  • ***
  • 225
  • Geslacht: Vrouw
Re:Lidl
« Reactie #20 Gepost op: 14 maart 2009, 21:11:32 »
Ik doe de wekelijkse boodschappen bij de Lidl.
Puur omdat het geld scheelt en ik veel artikelen beter vind dan de goedkope variant bij de "merksupers".
Het personeel is altijd aardig en lijkt ook plezier in het werk te hebben.
Soyamelk naturel neem ik altijd mee, de chocovariant krijgen we niet weg hier..
En de drop zonder gelatine!! En veel chocola (verslavinkje). ;D

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Lidl
« Reactie #21 Gepost op: 24 maart 2009, 12:42:40 »
De Lidl heeft deze week Fair Trade producten van het merk FairGlobe in het assortiment / in de aanbieding:

http://www.lidl.nl/nl/home.nsf/pages/c.o.20090324.index

Offline Carmen San Diego

  • ***
  • 266
  • Geslacht: Vrouw
Re:Lidl
« Reactie #22 Gepost op: 24 juli 2009, 19:42:57 »
Snap niet zo goed wat er zo 'fout' is aan de Lidl. Ken iemand die er werkt en die wordt helemaal niet slecht behandeld - integendeel, daar kan Appie wat van leren.

Maar goed - eigenlijk kom ik bij Lidl alleen voor groente en fruit. Verder soms voor frisdrank, omdat dat erg goedkoop is en ik de cola daar ook lekker vind. 55 cent voor twee liter of 1,27 voor anderhalve liter CC scheelt nogal. Verder hadden ze lekkere cornflakes: voordelige imitatie van special K en all-bran. Helaas zijn die tijdelijk uit het assortiment - het zal wel te veel op de echte geleken hebben.

Verder hebben ze altijd leuke non-foodaanbiedingen, vaak ook keukenprullaria waar ik niet vanaf kan blijven. En m'n vijgenstruik komt ook bij Lidl vandaan.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Lidl
« Reactie #23 Gepost op: 24 juli 2009, 20:34:31 »
Snap niet zo goed wat er zo 'fout' is aan de Lidl. Ken iemand die er werkt en die wordt helemaal niet slecht behandeld - integendeel, daar kan Appie wat van leren.

Hoe je bij AH behandeld wordt, wordt grotendeels bepaald door de supermarktmanager, dat zal bij LIDL niet anders zijn. Maar de dingen waar de SM niet over gaat (loon, extra's) zijn bij AH volgens mij wel beter dan bij LIDL.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Carmen San Diego

  • ***
  • 266
  • Geslacht: Vrouw
Re:Lidl
« Reactie #24 Gepost op: 25 juli 2009, 17:38:12 »
Snap niet zo goed wat er zo 'fout' is aan de Lidl. Ken iemand die er werkt en die wordt helemaal niet slecht behandeld - integendeel, daar kan Appie wat van leren.

Hoe je bij AH behandeld wordt, wordt grotendeels bepaald door de supermarktmanager, dat zal bij LIDL niet anders zijn. Maar de dingen waar de SM niet over gaat (loon, extra's) zijn bij AH volgens mij wel beter dan bij LIDL.
Tja, die kennis verdiende bij Lidl behoorlijk wat meer dan ik bij C1000 (en dat was al boven minimumloon) en werd ook prima behandeld door de hogere leidinggevenden (rayonmanager e.d.). En gezien de vriendelijkheid van het personeel e.d. kan ik me niet voorstellen dat ze het slecht naar hun zin hebben (en dan kijk ik in drie filialen...) en er lopen ook nog 16+-ers rond. Terwijl bij de Appie negen van de tien keer chagerijnige wijven achter de kassa zitten en in de winkel lopen er alleen maar ventjes van veertien die al moeilijk gaan kijken als je vraagt naar een vanillestokje. Mijn ervaring is dat bij normaal loon, waardering vanuit het bedrijf en de supermarktmanager mensen toch met meer plezier naar hun werk gaan en als ik dan vergelijk tussen AH en Lidl komt Appie er niet gunstig uit... Mijn eigen ervaringen met AH zijn ook ver onder de maat en dan hebben we het ook over dingen die in de CAO stonden maar waar ze gewoon lak aan hadden. Mijn C1000 werd overgenomen door AH, bij bijna iedereen werd het contract meteen niet meer verlengd omdat ze te oud waren (terwijl C1000 dat wel had willen doen) en de rest werd tegen hun wil in en zonder overleg op een ander filiaal gezet. Bijna iedereen is daarna binnen een maand zelf weggegaan, op één fulltimer en een handjevol hulpkrachten na. Zo leuk is AH. Dus als je een winkel wil vermijden, dan beter die blauwe gnomen.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Lidl
« Reactie #25 Gepost op: 25 juli 2009, 21:24:21 »
Ik vind AH wel een leuke werkgever, maar ken dan weer iemand die hele slechte ervaringen had bij C1000. Volgens mij verschilt het echt heel erg per winkel.

Bij de AH bij mij tegenover is het personeel ook niet übervriendelijk, en bovendien slecht opgeleid (weet je hoe irritant het is als je klant de cassiere moet uitleggen wat ze moet doen?), maar bij de mijne is dat meestal heel anders. Alleen proberen we wel zoveel mogelijk werknemers van onder de 19 te krijgen, maar ik denk dat iedere supermarkt daarna streeft.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Traantje

  • **
  • 61
  • Geslacht: Vrouw
Re:Lidl
« Reactie #26 Gepost op: 26 juli 2009, 09:18:13 »
Ik heb zelf bij de AH gewerkt en dat ging wel anders dan Carmen beschrijft. De meeste mensen daar waren ook niet laag opgeleid maar kwamen van het vwo. Als je nieuw was als cassiére werd je in het begin goed gecontroleerd of je wel vriendelijk was tegen klanten etc. Ook geen laag opgeleid personeel, van alle jonge mensen zat meer dan de helft op VWO. Maar het was wel een franchise AH en hij had ook al binnen een paar jaar 2 keer de prijs voor beste supermarkt van nederland gewonnen, dus misschien was die gewoon anders.
Ik werk nu bij de Super de Boer en daar is het personeel wel lager opgeleid (ik ben samen met één ander persoon de enige vwo-er), maar er wordt wel heel veel aandacht besteed aan klantvriendelijkheid. We hebben zelfs een soort werkboeken waar we thuis opdrachten moeten maken. Qua loon heb ik zowel bij e AH als de Super nooit problemen gehad.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Lidl
« Reactie #27 Gepost op: 26 juli 2009, 11:06:17 »
Ik vind AH wel een leuke werkgever, maar ken dan weer iemand die hele slechte ervaringen had bij C1000. Volgens mij verschilt het echt heel erg per winkel.

Bij de AH bij mij tegenover is het personeel ook niet übervriendelijk, en bovendien slecht opgeleid (weet je hoe irritant het is als je klant de cassiere moet uitleggen wat ze moet doen?), maar bij de mijne is dat meestal heel anders. Alleen proberen we wel zoveel mogelijk werknemers van onder de 19 te krijgen, maar ik denk dat iedere supermarkt daarna streeft.

ja bij de appie scheelt het ook heel erg per winkel.. heb zelf altijd bij een prima winkel gewerkt.. (zaten altijd in de top 3 van de regio met winkelwedstrijden enzo) maar zelfs bij de appies waar ik in rotterdam in de buurt van woonde was het een verschil van dag en nacht. En bij de dichtsbijzijnde kwam ik dus het liefst ook gewoon niet.

Met de lidl heb ik wat dat betreft andere ervaringen  ;D daar is de klantvriendelijkheid gewoon bagger... Denk aan op zaterdag middag gewoon pallets zo wegzetten in de winkel dat je weet dat oude mensen met rollators en niet meer langs kunnen enzo. maar goed dat verwacht ik dan ook niet van de LIDL. Dus dat scheelt dan weer...

ze hebben er trouwens ook erg lekkere sapjes  ;D
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Eefje1976

  • ***
  • 225
  • Geslacht: Vrouw
Re:Lidl
« Reactie #28 Gepost op: 26 juli 2009, 23:47:12 »
Ik vind dat meerdere supermarkten/winkels geen rekening houden met rollators/kinderwagens/rolstoelen of WINKELWAGENS!!
Lidl is daar sterk in ja een pallet zo neer zetten dat het lijkt dat je er langs kan, maar halverwege toch niet... met senioren tegen je hielen die haast hebben... :D

Offline Carmen San Diego

  • ***
  • 266
  • Geslacht: Vrouw
Re:Lidl
« Reactie #29 Gepost op: 27 juli 2009, 01:04:17 »
Ik vind dat meerdere supermarkten/winkels geen rekening houden met rollators/kinderwagens/rolstoelen of WINKELWAGENS!!
Lidl is daar sterk in ja een pallet zo neer zetten dat het lijkt dat je er langs kan, maar halverwege toch niet... met senioren tegen je hielen die haast hebben... :D
Ghehe, Kruidvat is wat dat betreft een drama :')

Aiko

Re:Lidl
« Reactie #30 Gepost op: 27 juli 2009, 01:14:21 »
Soyamelk naturel neem ik altijd mee, de chocovariant krijgen we niet weg hier..

Ik weet in Den Haag eigenlijk maar één Lidl, aan de andere kant van de stad. En als ik daar eens kom voor de sojamelk, valt mij altijd op dat van de twintig pakken er hooguit nog één naturelversie is en de rest choco. Dat blijft over. Niemand blieft die troep. Waarom hebben ze het dan in de schappen en ruilen ze het in voor naturel, die wel verkoopt...?

Kiwi

Re:Lidl
« Reactie #31 Gepost op: 27 juli 2009, 07:11:48 »
Waarschijnlijk omdat ze alleen dozen met alle verschillende smaken door elkaar heen kunnen bestellen? Dat zie ik bij andere producten namelijk ook, dat er twee of meer smaken in 1 doos zitten, waarbij de ene variant harder loopt dan de andere.

Offline Carmen San Diego

  • ***
  • 266
  • Geslacht: Vrouw
Re:Lidl
« Reactie #32 Gepost op: 27 juli 2009, 21:02:00 »
Ik wist niet eens dat ze naturel hadden Ik zie altijd alleen choco...
Als je 'm echt goed schudt gaat het wel, maar hij smaakt meer naar bloemen dan naar chocolade. En ik weet ook niet hoe Lidl werkt, mbt 'foute' soja.

Offline Carmen San Diego

  • ***
  • 266
  • Geslacht: Vrouw
Re:Lidl
« Reactie #33 Gepost op: 17 oktober 2009, 03:07:03 »
Inmiddels heb ik de naturel ook zien staan en er stond op dat de soja uit Oostenrijk komt, als ik het goed onthouden heb.

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Lidl
« Reactie #34 Gepost op: 17 oktober 2009, 21:37:33 »
Daar hebben ze geen tropische regenwouden, toch? Hoewel er wel hele piste's worden kaal gehakt voor de wintersport.
Maar als er op een verpakking staat dat det soya uit Oostenrijk komt, wordt dan automatisch uitgesloten dat de soya niet uit een ander land komt? Ik bedoel, misschien moet een bepaald percentage uit Oostenrijk komen, dat dit erop moet staan. Dit werkt met biologisch ook zo. Om iets biologisch te mogen noemen moet een bepaald percentage biologisch zijn. En zo koop je alsnog "foute soya".
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Aiko

Re:Lidl
« Reactie #35 Gepost op: 18 oktober 2009, 00:20:10 »
Maar als er op een verpakking staat dat det soya uit Oostenrijk komt, wordt dan automatisch uitgesloten dat de soya niet uit een ander land komt? Ik bedoel, misschien moet een bepaald percentage uit Oostenrijk komen, dat dit erop moet staan.

En wat weerhoudt men er dan van om het eerst te importeren naar Oostenrijk, en het vervolgens dan weer te exporteren naar Nederland...? Parmaham is soms ook zo heerlijk omslachtig naar Parma gebracht vanuit Nederland in levende vorm en dan weer in dode vorm terug. En dat voor een lullige stempel en een paar cent meer.

Offline Carmen San Diego

  • ***
  • 266
  • Geslacht: Vrouw
Re:Lidl
« Reactie #36 Gepost op: 19 oktober 2009, 22:15:30 »
Ja ik zat me dat dus ook af te vragen, of het dan foute soja uitsluit.

Arthur

Re:Lidl
« Reactie #37 Gepost op: 29 oktober 2009, 20:17:26 »
Ik doe mijn wekelijkse boodschappen bij de Albert Heijn, met name vanwege het grote assortiment biologische producten (zelfs witlof). De Lidl heeft een fijne Wiener Melange-mix van Fairtrade, verder kan ik er weinig slagen. Het meeste is toch echt minder in kwaliteit, en daar brengt de prijs voor mij geen verandering in. Diervoeding zal ik er nooit kopen, maar dat koop ik ook niet bij Albert Heijn. En eigen merk-producten hebben ook mijn voorkeur niet. Daarnaast vind ik de atmosfeer belangrijk, ik wil geen kletsende, kauwende of zingende kassières. En ook geen personeel dat mij aanstaart omdat ik er welgekleed uitzie vergeleken met de meeste clientéle, waar overigens ook niets mis mee is.

Bij Albert Heijn heerst een goede personeel/klant-verhouding en een ruim (voorradig!) assortiment. Wellicht duurder maar mij prettig voelen tijdens het verplicht inkopen doen is voor mij een pré.

Arthur

Re:Lidl
« Reactie #38 Gepost op: 30 oktober 2009, 01:13:10 »
Oh, biologische portobello, tomaten en rucola zijn overigens ook fijn van Lidl. Helaas bijna nooit voorradig.

Offline Joske

  • *****
  • 2.829
  • Geslacht: Vrouw
Re:Lidl
« Reactie #39 Gepost op: 22 januari 2011, 17:26:25 »
Lidl heeft in België nu eindelijk ook vegetarische vleesvervangers, van het merk Freshvale, voor 1,35 euro voor 1 schotel/2 stuks. Das de helft van de Carrefour of Delhaize. Ik kocht vandaag de Vegetarische hamburger, de vegetarische filet (met grill-streepjes) en Schnitzel met paprika en kaas. Benieuwd!