hoi
ik weet niet of ik het juiste topic zit met mijn vraag en of hij hier gewenst is maar dat hoor ik zo wel
ik ben nu 10 jaar vegetarisch geen vlees en vis maar begin door mijn afgelopen paar jaar in de horeca een beetje op te raken
ik weet dat je veel groentes bruin brood vezels noten vlees vervangers ect. moet eten en deed dat aantal jaren erg goed, maar werk nu 4 jaar full-time in de horeca en dan is het best zwaar om zo nog de juiste voedingsstoffen binnen te krijgen.
begin al in de middag en werk tot laat in de avond dus eet altijd op het werk. de keuken is niet gemaakt voor de vegetariers en hebben bijna geen groente en als we het hebben is het meestal 1 of 2 soorten en daarmee kan je het doen en wat friet. het is een kleine keuken met een kleine kaart vandaar.
dus kwa voeding raak ik daar bijna ondervoed eet vaak salades of tosti's als avond eten maar na een tijd ga je dat wel voelen.
sloom moe honger geen zin meer in dingen enz
heb ene tijdje steeds eigen eten mee genomen maar om nou in de ochtend te gaan koken zag ik ook niet meer zitten.
ik ben al een jaartje aan het na denken om weer te beginnen met vis eten
al is het maar 2x per week.
hoor van veel mensen dat het gezond is en dat je toch de nodige voedingstoffen binnen krijgt.
en als ik het zo bekijk eet ik liever een stukje vis dan vlees.
zijn er hier mensen die ook weer begonnen zijn met vis eten?
ik hoorde dat je zoiets ook weer moet opbouwen....als je het zo lang niet gegeten hebt dat je maag eraan moet wennen?
2 kleine stukjes per week naar 3 kleine stukjes per week dan half visje enz??
kan iemand mij hier meer informatie over geven?
alvast bedankt!!