Vegatopia Forum

Tijdschrift "Vegetarisch Fit"

Offline Xiara

• 457
  • Geslacht: Vrouw
    • http://2.bp.blogspot.com/_rL_1BM7gbio/SYcSEez_SgI/AAAAAAAAAAM/1DIH_MZOQZs/s320/3267.gif
Tijdschrift "Vegetarisch Fit"
« Gepost op: 23 januari 2009, 13:57:49 »
Kennen jullie het tijdschrift "Vegatarisch Fit"?

ik heb het een tijdje geleden bij de AH gekocht. Ik vond het wel een heel bruikbaar blad met veel leuke recepten die ik ook wil maken.
Stonden van heel toegankelijke "doordeweekse maaltijden" recepten (maar toch leuk en net anders) tot mooie dingen geschikt voor kerst in.

Meer mensen ervaring met het blad? En zo ja, wat vond je er van?
Als niemand je begrijpt ben je in elk geval niet simpel

Offline Joske

• 2.829
Re:Tijdschrift "Vegetarisch Fit"
« Reactie #1 Gepost op: 23 januari 2009, 14:12:49 »
Ik koop ze al een tijdje, snuffel er verlekkerd door, maar heb er bij nader inzien nog niet veel uit gemaakt. Zegt meer over mij dan over het tijdschrift....
Ik word er steeds naar toe getrokken in de winkel, alles ziet er heel lekker en goed uitgelegd uit.
Maar door dit mailtje ga ik misschien dit weekend iets eruit maken, wie weet  :D

Offline Djooiss

• 1.843
« Reactie #2 Gepost op: 28 januari 2009, 09:23:03 »
Ik koop ze al een tijdje, snuffel er verlekkerd door, maar heb er bij nader inzien nog niet veel uit gemaakt. Zegt meer over mij dan over het tijdschrift....
Ik word er steeds naar toe getrokken in de winkel, alles ziet er heel lekker en goed uitgelegd uit.
Maar door dit mailtje ga ik misschien dit weekend iets eruit maken, wie weet  :D

Ik heb precies hetzelfde.. Ik koop ze maar vervolgens staan ze bij de rest van de tijdschriften. O nee, wacht, ik heb er vorig jaar met onze verjaardag van die broodsmeersels (oa  sambalboter geloof ik) uitgemaakt. Simpele, eenvoudige gerechten. Misschien vanavond eens wat mee doen!
Life isn´t about waiting for the storm to pass..
it´s about getting out there and dancing in the rain

Jippia

« Reactie #3 Gepost op: 28 januari 2009, 11:42:08 »
Ik heb twee van deze tijdschriften op het stapeltje kookbladen liggen, maar heb ze tot nu toe nog niet gebruikt om uit te koken. Niet alles spreekt mij aan. Het doet erg Duits aan en sommige woorden zijn Nederlands Duits. Wie weet kook ik er nog weleens uit. En dan heb ik ook nog dat ik dingen moet veganiseren willen ze bruikbaar zijn. Het is wel leuk om ze zo nu en dan door te bladeren....

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #4 Gepost op: 05 april 2009, 01:02:10 »
Nooit gezien, ik zal s kijken als ik weer eens bij de AH ben.
Hopelijk kan je ze doorbladeren en zit er niet zo'n naar plastic hoesje omheen.

Klinkt iig wel interessant!

Offline Amarillo

• Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • 3.233
« Reactie #5 Gepost op: 05 april 2009, 02:04:56 »
Je kunt hem ook tegenkomen bij je willekeurige sigarenwinkel/tijdschriftenshop op de hoek.
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Jippia

« Reactie #6 Gepost op: 22 mei 2009, 13:16:53 »
Pasgeleden zag ik ze ook weer bij Albert Heijn, maar ik vond er niet veel aan toen ik er eentje doorbladerde. Ik heb hem maar weer teruggelegd.

Offline trashydiva

• **
  • 78
    • FAIRyFAIR natuurlijke verzorging & fairtrade woondecoraties
« Reactie #7 Gepost op: 26 mei 2009, 11:34:28 »
Ik vind ze leuk! Er staan lekkere recepten in, al vind ik het vaak meer wat voor etentjes of feestjes, dus daar gebruik ik ze dan ook voor.

Offline Madelief

• **
  • 32
« Reactie #8 Gepost op: 26 mei 2009, 14:19:56 »
Ik vind ze ook leuk! Maar eigenlijk vind ik het ook leuk om kookboeken gewoon door te bladeren en zo, en er staan vaak wel nieuwe dingen in.  :)

Offline Carmen San Diego

• 266
« Reactie #9 Gepost op: 02 augustus 2009, 18:37:49 »
Ik vind vegetarisch fit niet zo denderend eerlijk gezegd. Ik heb er een paar liggen maar kook er eigenlijk nooit uit. Het is allemaal weinig creatief en voor vegetarisch bieden ze maar twee opties eigenlijk: iets met kaas, of een salade. Kaas mag ik niet en een salade is voor mij toch niet meer dan een bijgerecht.

astrantia

« Reactie #10 Gepost op: 16 juni 2010, 10:08:09 »
Ik heb het blad nog nooit gekocht maar zag wel dat het nu ook digitaal te verkrijgen is. Zie www.magzine.nu.
Dat is dan tenminste nog wat beter voor het milieu dan de papieren uitgave.

Offline Juud74

• **
  • 49
« Reactie #11 Gepost op: 16 juni 2010, 20:29:06 »
Dat is zo gek met "vegetarisch fit". Om een abonnement af te sluiten, dien ik eerst 10 euro via een acceptgiro over te maken. Ik wachten op die acceptgiro. Komt niets. Nog een keer via internet abonnement afgesloten, wéér geen acceptgiro op de mat.

Ruim 2 maanden later, wanneer ik het hele abonnement al lang vergeten ben, hup acceptgiro op de deurmat. Nou, als het zolang duurt om een abonnement af te sluiten, zal het wel een drama zijn om het abonnement op te zeggen. Daarom, acceptgiro de prullebak in. Ik koop het tijdschrift wel in de winkel.

Valt een week of twee geleden een exemplaar van "vegetarisch fit" op de deurmat. Tsssk! Ik ga mooi niet betalen, hoor!

Ik vind het niet eens een supermooi blad. Ik val voor het kneuterige net-niet gevoel ervan. Heerlijk, vergeleken met al die perfect gestylde eetglossy's.

Offline veggiesara

• 225
    • Vegetarisch Ecologisch Leven
« Reactie #12 Gepost op: 17 juni 2010, 14:54:06 »
Ik heb het ongeveer twee jaar geleden eens van mijn neefje gekregen (1 exemplaar - hij haalt oude tijdschriften etc. op). 
Vond het niet zo speciaal, wel leuk maar ik heb liever een goed kookboek.

Jasumin

« Reactie #13 Gepost op: 18 juli 2010, 09:46:24 »
Ik heb inmiddels twee tijdschriften van Vegetarisch Fit, maar ik vind het niet zo gaaf. De lay-out is erg retro (lees: ouderwets) en de teksten lijken uit het Duits vertaald (slecht vertaald) zoals hiervoor ook al door iemand werd geopperd. Ik heb nog steeds geen enkel recept uit de tijdschriften geprobeerd (zoals ook al door velen gemeld) en dan slaat wat mij betreft een tijdschrift de plank mis. Ik wil graag geinspireerd worden door een tijdschrift zodat ik ermee aan de slag ga. Dat is bij deze tijdschriften niet gelukt!

Jasumin

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #14 Gepost op: 21 juli 2010, 16:01:51 »
Het leuke van Vegetarisch Fit is dat je het ook electronisch kunt downloaden, voor iemand die zelden in kiosken komt een goede uitkomst, was een goede tip van Astrantia.

De recepten vind ik erg matig, het zijn voor het grootste deel geen dingen die ik vrienden voor zou zetten, wel dingen die ik af en toe zelf zou maken. Over het algemeen vind ik dat er weinig kruiden gebruikt worden en al helemaal weinig specerijen. Ik vind sommige recepten vies klinken en dat heb ik niet zo snel. Maar wie doet er nu roomkaas in samosas, en wie kookt er nu radijsjes tot ze gaar zijn, in een aardappelschotel met sojaroom en asperges (zonder enige vorm van kruiderij naast peper en zout)?

Ik vind een aanduiding in een recept als "een halve theelepel kruidenmix" niet kunnen, je moet op zijn minst specificeren of dat dan italiaanse, provencaalse of indiase kruidenmix is bijvoorbeeld. Als ze dan in een ander recept refereren aan "een pakje kruidenmix, bijvoorbeeld griekse" heb ik ook geen idee wat voor pakje (merk, hoeveelheid) zou moeten zijn. Zoals eerder gezegd, is het Nederlands lelijk, want te letterlijk vertaald. Ik krijg echt jeuk van: een theelepel van dit of dat  "ergens ondermengen" of "onder roeren" Deeg groeit niet, deeg rijst, en ik poets geen paprika's, ik was ze. Ook de ingredienten zijn soms niet hier te krijgen: balsamicocreme, roomkaas India of Curry, of Schar- of Schneekoppen- pizzadeegmix. Als je dat voor publicatie allemaal even naloopt is dat heel makkelijk recht te trekken toch?

Naast dat ik denk dat de recepten gewoon niet helemaal mijn smaak zijn (dat kan natuurlijk) vind ik het een beetje overkomen als een haastklus voor de nederlandse markt, en dat is jammer.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Kiwi

« Reactie #15 Gepost op: 21 juli 2010, 17:14:13 »
Ik krijg echt jeuk van: een theelepel van dit of dat  "ergens ondermengen" of "onder roeren" Deeg groeit niet, deeg rijst, en ik poets geen paprika's, ik was ze.

Dat klinkt eerder Vlaams volgens mij dan slecht vertaald.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #16 Gepost op: 22 juli 2010, 00:51:24 »
Ik heb veel Duitse recepten gemaakt vroeger (leve de Burda!) en het klinkt echt uit duits of iets dergelijks. In het vlaams gebruik je poetsen helemaal niet voor groente, in het duits gebruik je putzen wel voor het wassen van groente. Unter mischen en unterruhren komen bijna in elk recept voor in mijn duitse toetjesboek. In vegetarisch fit staan ook ingredienten met duitse namen.

Ben er vandaag nog eens doorheen gelopen en ik denk echt dat met een paar uur extra redactie de recepten makkelijker leesbaar, makkelijker te maken en beter op de nederlandse markt afgestemd zouden kunnen worden.   
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Jippia

« Reactie #17 Gepost op: 17 oktober 2010, 10:24:59 »
Een hele poos geleden hadden ze twee edities in 1 wikkel voor de prijs van 1 en die heb ik na enig twijfelen gekocht. Een aantal dingen zijn leuk, maar soms worden er combinaties gebruikt waarvan je spontaan rillingen krijgt. Ik ben dat wel vaker tegengekomen in kookboeken die uit het Duits zijn vertaald (en zelfs een keer in een vegetarisch restaurant in Duitsland). Bijvoorbeeld Italiaanse pasta met oosterse groenten en sojasaus. Of sojasaus als smaakmaker in een Spaans gerecht. Dat hoort voor mijn gevoel niet bij elkaar. Het wordt in macrobiotische kookboeken wel meer gedaan en misschien heeft het Duitse vegetarisme meer linken met de macrobiotiek? Sommige zeer verwante keuken zijn wel te combineren, denk ik, maar niet oost en west, of noord en zuid in 1 gerecht of maaltijd. En wat ook al is gezegd, sommige dingen zijn hier niet te koop. Zoals knoedels/meelballetjes of mixen daarvoor. Misschien in de grotere steden of via webwinkels, maar niet hier. Het valt mij wel vaker op dat vegetarische kookboeken wat zuinig zijn met kruiden en specerijen en dat de fotografie soms te wensen overlaat. Nee, dit tijdschrift koop ik niet nog een keer.

hemel

« Reactie #18 Gepost op: 15 november 2010, 14:56:10 »
Tijdschrift ook een tijd geleden gekocht, heerlijke gerechten uit gemaakt! Ook voor de kerst ga ik een vegetarisch gerecht maken (benieuwd of de hele familie ervan eet).. Las dat een paar mensen het blad niet meer konden vinden, hier kan je hem bestellen http://www.magzine.nu/magazine/Vegetarisch-Fit/2010/21 hij is wel voor de ipad of een ereader, maar denk dat de meeste echtgenoten wel zo een speeltje hebben die we even mogen lenen!

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #19 Gepost op: 15 november 2010, 18:02:50 »
Denk dat dat tegenvalt.
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!