Vegatopia Forum

Nieuw vegetarisch koken - Celia Brooks Brown

Katleen

Nieuw vegetarisch koken - Celia Brooks Brown
« Gepost op: 08 september 2003, 15:01:11 »
'Nieuw vegetarisch koken' heb ik al een tijdje en ondertussen heb ik zowat een kwart van de recepten uitgeprobeerd. Hoog tijd voor een lovende recensie dus, want dit boek is het meer dan waard.
Je vindt er een beetje vanalles in: ontbijtgerechten, soepen, salades, hoofd- en bijgerechten en desserts. Enkele van mijn favoriete recepten: knolselderij-sinaasappelsoep, citroen-aardappellatkes met gember-avocadoroom, gevulde paprika's op gorgonzolapolenta (maak ik wel met feta of mozarella), filotaart met kastanjes, spinazie en champignons, en torta di risotto.
Iedereen met wat ervaring kan de gerechten zeker aan, de ingrediënten zijn niet zo moeilijk te vinden ook al komen ze vaak uit de wereldkeuken en het boek op zich is gewoon een plezier om in te bladeren.

Titel: Nieuw vegetarisch koken
Auteur: Celia Brooks Brown
Uitgeverij: Bzzztôh
ISBN: 905501900-3
144 p., harde kaft en kleurenfoto's
« Laatst bewerkt op: 08 september 2003, 15:04:04 door Katleen »

Offline renske

• 809
  • Geslacht: Vrouw
    • Zoetekauwen
Re:Nieuw vegetarisch koken - Celia Brooks Brown
« Reactie #1 Gepost op: 27 augustus 2005, 12:30:47 »
Ik heb dit boek voor 8 euro (nieuw!) op de kop getikt en ik ben er ook erg blij mee. Het boek is mooi uitgegeven (goed gedrukt), er staan goede foto's in. De recepten zijn erg lekker en leuk om te maken. Er staan wat uitgebreidere gerechten in, maar zeker ook leuke recepten voor 'door-de-weekse' maaltijden. Ik vind het een aanrader!

Offline veggiesara

• 225
    • Vegetarisch Ecologisch Leven
« Reactie #2 Gepost op: 28 april 2006, 21:41:38 »
Moet ik ook s naar op zoek gaan dan =)

Offline Amarillo

• Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • 3.233
« Reactie #3 Gepost op: 07 januari 2007, 21:46:18 »
Vooral de Amerikaanse ontbijtpannenkoekjes hieruit zijn echt superlekker! :D
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Meneer de Uil

• 794
  • Geslacht: Man
« Reactie #4 Gepost op: 27 augustus 2007, 19:16:33 »
Het is voor € 7,95 te koop op het Boekenfestijn.
Forumkenner 2007 8)

Offline iammars

• 288
  • Geslacht: Man
« Reactie #5 Gepost op: 16 december 2008, 21:17:46 »
Ik zag een ander kookboek van Celia Brooks Brown, De beste vegetarische recepten van de wereld.
Is iemand hier bekend mee?

Offline renske

• 809
    • Zoetekauwen
« Reactie #6 Gepost op: 25 december 2008, 15:29:57 »
Ik zag een ander kookboek van Celia Brooks Brown, De beste vegetarische recepten van de wereld.

Ja, ik heb het! Ik ben er heel enthousiast over, ik heb er al allemaal lekkere dingen uit gemaakt. Het is heel divers, met gerechten ingedeeld per werelddeel en dan per land. Celia vertelt iets bij elk gerecht (wat ik altijd erg leuk vind) en de recepten zijn over het algemeen niet moeilijk. Omdat het gerechten van over de hele wereld zijn zul je je inkopen af en toe moeten doen bij de toko e.d. Ik ben heel blij met het boek.

Offline Djooiss

• 1.843
« Reactie #7 Gepost op: 05 januari 2009, 11:58:03 »

Ja, ik heb het! Ik ben er heel enthousiast over, ik heb er al allemaal lekkere dingen uit gemaakt. Het is heel divers, met gerechten ingedeeld per werelddeel en dan per land. Celia vertelt iets bij elk gerecht (wat ik altijd erg leuk vind) en de recepten zijn over het algemeen niet moeilijk. Omdat het gerechten van over de hele wereld zijn zul je je inkopen af en toe moeten doen bij de toko e.d. Ik ben heel blij met het boek.

Ik heb het ook! Op de kop getikt bij het boekenfestijn voor heeeeel weinig. Leuk en inspirerend kookboek, zeker omdat er ook uitleg wordt gegeven over de specerijen/kruidenmengsels enz.
Life isn´t about waiting for the storm to pass..
it´s about getting out there and dancing in the rain

Offline veggiesara

• 225
    • Vegetarisch Ecologisch Leven
« Reactie #8 Gepost op: 05 januari 2009, 14:03:36 »

Ik heb het ook! Op de kop getikt bij het boekenfestijn voor heeeeel weinig. Leuk en inspirerend kookboek, zeker omdat er ook uitleg wordt gegeven over de specerijen/kruidenmengsels enz.

En ik heb het ook, ook van op het boekenfestijn ;). Ik heb er wel nog niets uit gemaakt, maar er staan heel interessante gerechten in! Nieuw vegetarisch koken vond ik er trouwens niet, daar was ik naar op zoek..