Vegatopia Forum

Teppan yaki tafel grill

Offline Nevyn

• 1.426
  • Geslacht: Vrouw
Teppan yaki tafel grill
« Gepost op: 02 januari 2009, 14:24:23 »
Mike kreeg in zijn kerst/oudejaarspakket een teppan yaki tafel grill. We hebben alleen geen idee wat we moeten met dit ding, waarom we dit liever zouden gebruiken dat een gewoon gourmetstel. Iemand hier misschien een goed idee? 

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Teppan yaki tafel grill
« Reactie #1 Gepost op: 02 januari 2009, 21:56:33 »
Ik heb blijkbaar onder een steen geleefd, maar blijkbaar is een Teppan Yaki Grill (pdf) niet bedoeld om met meerdere mensen op te gourmetten, maar om voor de neus van je gasten een gerecht te bereiden en meteen te serveren. Liefst met een beetje show en zo, Aziatisch (Japans) georiƫnteerd.

Het lijkt me eerder iets voor vl33s en v1s, maar op zich kun je er ook groente op grillen. Schijfjes aubergine en courgette, wortel, dat werk. Gezellige dipsausjes er bij. Of je maakt kleine pannenkoekjes met minimalistische vulling. Tofu en co. Misschien kun je ook gekookte mie aanbraden met een scheutje sojasaus. Als dat ding heet genoeg wordt, kun je ook een beetje flamberen - succes verzekerd (brandverzekering afgesloten?).

:gossip: (Hoogstwaarschijnlijk belandt je teppan yaki ergens in een kast om er pas bij de volgende verhuizing weer uit te komen  ;D )
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #2 Gepost op: 02 januari 2009, 22:26:35 »
Ik heb blijkbaar onder een steen geleefd, maar blijkbaar is een Teppan Yaki Grill (pdf) niet bedoeld om met meerdere mensen op te gourmetten,
Ja, maar je weet toch dat samen gezellig is!
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Nevyn

• 1.426
« Reactie #3 Gepost op: 05 januari 2009, 10:32:39 »
Ik heb blijkbaar onder een steen geleefd, maar blijkbaar is een Teppan Yaki Grill (pdf) niet bedoeld om met meerdere mensen op te gourmetten, maar om voor de neus van je gasten een gerecht te bereiden en meteen te serveren. Liefst met een beetje show en zo, Aziatisch (Japans) georiƫnteerd.

Dat idee ken ik inderdaad wel van de Japanner, maar als ik dat thuis probeer na te doen ligt het eten door de hele kamer denk ik.

Citaat
:gossip: (Hoogstwaarschijnlijk belandt je teppan yaki ergens in een kast om er pas bij de volgende verhuizing weer uit te komen  ;D )

;D Dat wordt nog lastig, want ik zit wat krap in m'n kastruimte, ik overweeg nu om 'm te vondeling te leggen bij de buren.....

Offline Nevyn

• 1.426
« Reactie #4 Gepost op: 06 januari 2009, 09:05:18 »
Een collega wil 'm wel hebben, dus daar kom ik ook weer mooi vanaf.