In antwerpen heb je d'r ook eentje, de water pearl. Veel goedkope tofu en ook allerlei soorten champions.
Maar ook een diepvries vol vegetarisch nepgoed. Sommige de meeste zijn echt niet te vreten. Maar hier zijn 2 van m'n favorietjes
-Nepspek. Een lange, rechthoekige verpakking, doorzichtig, ziet eruit als een rare blok spek. Als je het niet goed bakt smaakt het naar mijn inziens (zo goed is mijn geheugen nu ook weer niet) naar spekzwoerd en als je het wél goed bakt smaakt het naar uitgebakken spek. Toch wel een redelijke gelijkenis met het echte product, vooral als je er een eitje over gooit. Mijn niet-vege vader vond het ook ok.
-Neplam. Ook doorzichtige verpakking, allemaal brokken. Alleen lekker als je het in stoverij doet, na lang koken heeft het de structuur van uiteenvallend stoofvlees. Met genoeg andere smaakmakers is dit gerecht een van de favorieten van voorgenoemde vader. Kan ook met nepvarken en nepeend, als het maar van die vacuum brokken zijn.
Voor de rest zijn de dingen vooral heel erg tegengevallen. De vegetarische vis en andere zeevruchten waren altijd bweuk, en de burgers ook. De nepkippenbotten waren niet zo heeeeel slecht, maar zijn gewoon een stokje met daar raar taai ding rond en een korstje.
Wat ik niet snap is, bij ons zijn de vegedingen altijd met zo'n slappe beet, en in de toko moet je erop kouwen alsof je rubber aan het eten bent. Middenmoot, iemand?