[ronkende campagnetaal-alert!]
Publieksactie Partij voor de Dieren doorslaand succes binnen 1 week
Albert Heijn stopt met verkoop vlees van onverdoofd geslachte dieren
Amsterdam 30 oktober – De directie van Albert Heijn heeft onder druk van de door de Partij voor de Dieren georganiseerde publieksactie, besloten nog deze week te stoppen met de verkoop van vlees van onverdoofd geslachte dieren. Binnen 1 week ontving Albert Heijn meer dan 30.000 protestmails en brieven van haar klanten. Nadat het supermarktconcern bij de lancering van de actie op 23 oktober nog hautain reageerde, vervolgens TROS RADAR in mails aan haar klanten betichtte van het verstrekken van onjuiste informatie, werd de druk van haar klanten toch te groot. De Partij voor de Dieren is verheugd over de stap van Albert Heijn en ziet daarin een overwinning voor alle dierenbeschermers van Nederland. Waar de zittende politiek bij monde van Femke Halsema van GroenLinks gisteren nog liet weten geen enkel probleem te zien in Halalvlees, koos het publiek voor massale actie. Met resultaat.
[/ronkende campagnetaal-alert!]