Ik ken eigenlijk vooral mannen die "ambetant zouden worden zonder hun dagelijks stukske vlees".
Hebben jullie dat ook? Of is dat iets dat ik alleen merk? Zou dat iets te maken hebben met dat mannen meer vlees eten? Mannen hebben meer spieren, dus hebben meer eiwitten en stuff nodig, dat is waar. Als er iemand daar iets van statistiek of mening over heeft.
Ik heb er geen statistieken, maar wel een mening over
Ik weet niet of het per se iets mannelijks is om graag wel een stukje vlees te eten. Maar ik ken inderdaad wel echt mannen die zo zijn. Maar dat is deels ook een poze, en als je er verstandig mee in gesprek gaat, zien ze ook wel in dat de meeste mensen in het Westen genoeg of te veel vlees eten.
Bijvoorbeeld mijn vriend, hij dacht vroeger dat het goed was om je bij elke maaltijd te buiten te gaan aan vl33s. Ziet nu wel in dat het overdreven. Sterker nog, momenteel worden ze wat te dik, dus gaan de gesprekken met zijn beste vriend niet meer over pizza shoarma, maar over gezond eten
.
Aan de andere kant, als vrouwen zeggen dat ze gezond willen eten, bedoelen ze vaak calorie-arm.
. Lastig vind ik dat altijd, want ik heb heus wel gezonde recepten met een boel vet
En ja hoor, mannen hebben wel wat meer spieren maar hebben daarom niet per se eiwit uit vlees nodig. De krachttrainers die ik ken, eten ook geen extra vlees, maar kwark of iets met ei. Dus als ze dat als argument gaan gebruiken, ga ik er wel tegenin. Dat is me trouwens wel eens gebeurd, maar ook de andere mannen aan tafel vonden hem maar een rare kwast met rare opvattingen.