Vegatopia Forum

Burgermeester - Amsterdam

Offline Bast

• 4.149
Burgermeester - Amsterdam
« Gepost op: 23 april 2008, 11:25:29 »
Burgemeester :D Ben alleen niet weg van de combi falafel met parmesan.
Sin chile, no tiene chiste!

Re:Burgermeester - Amsterdam
« Reactie #1 Gepost op: 04 oktober 2008, 23:43:06 »
Nie geweest, maar eveneens in VKmag over gelezen. Schijnen behalve dooie koeienburgers ook geitenkaas en linzenburgers te hebben. Als ik in Adam woonde zou ik er een gaan proberen.
« Laatst bewerkt op: 21 maart 2010, 23:11:21 door Sander »
Eating an apple or two is good against the flu.

Offline J@n

• 99% uitgekookt
  • 10.299
« Reactie #2 Gepost op: 06 oktober 2008, 14:52:34 »
Hebben die niet ook een filiaal op de Albert Cuypstraat? Of is dat wat anders?

Offline bambi

• 5.560
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #3 Gepost op: 06 oktober 2008, 17:59:12 »
Hebben die niet ook een filiaal op de Albert Cuypstraat? Of is dat wat anders?
Volgens mij wel, als ik het artikel goed herinner.
 Ze zeiden ook alles ter plekke te maken, weet iemand of ze een beetje lief zijn, dan ga ik er ook eens snacken.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #4 Gepost op: 06 oktober 2008, 19:40:09 »
Klopt zit ook op Albert C. straat.
,,,,فلافل

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #5 Gepost op: 08 oktober 2008, 08:03:31 »
Er staat ook dat ze graag internationaal willen gaan. Maar als ik het zo lees, bestaat zoiets al in de UK. De Gourmet Burger Kitchen. Zat er stampvol op een doordeweekse avond, we moesten zelfs even wachten. Hip publiek.

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #6 Gepost op: 12 oktober 2008, 13:03:16 »
Ben zowel bij Albert Cuyp als op de Elandsgracht geweest en tot nu toe alleen maar positief. 
Al was ik niet weg van de falafelburger met parmezaanse kaas destijds, maar die hebben ze op de Elandsgracht (ben vaker in die buurt dan bij Albert Cuyp) ook niet. Ze hebben trouwens naast de rode linzenburger ook een fetaburger.
Heel prettig ook dat je zelf nog dingen kan laten toevoegen, zoals kaas, gebakken uitjes of salsa (maar je kan ook vragen of iets er niet op kan), en dat je de burgers in groot of klein formaat kan krijgen. Je kan dus alle veggie burgers in een keer proberen ;-)
Ipv patat kun je een gepofte aardappel krijgen.
En nu heb ik trek :-\

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #7 Gepost op: 29 oktober 2008, 16:13:16 »
Ik heb alleen die falafelburger een keer gehad, bij de albert cuypmarkt. Ik vond het echt niks, erg droog en smakeloos. Verder moest ik lang wachten, dat vind ik op zich geen probleem maar het rook in die zaak wel heel erg naar verbrand vlees, en dus mijn kleren daarna ook. Omdat ik erg van burgers houd wil ik ze best een tweede kans gunnen ;D. Iemand enig idee of die linzenburger ook veganistisch is?

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #8 Gepost op: 25 februari 2009, 10:02:26 »
Gisteren in Burgermeester op de Elandsgracht geweest. Geen linzenburger meer :( , maar ik had de falafelburger. Best lekker hoor. Jammer dat ze geen cola light hebben en dat de bestelling voor de maiskolf niet door was gekomen. We hadden geen tijd meer om daar nog op te wachten.

Offline renske

• 809
    • Zoetekauwen
« Reactie #9 Gepost op: 10 maart 2009, 09:26:58 »
Ik at afgelopen donderdag de geitenkaasburger van Burgermeester. Ik was bij een vriendin die daar om de hoek woont, dus wij belden een half uurtje van te voren onze bestelling door en konden toen de burgers ophalen: handig! Ik vond de burger heel erg lekker. Ik vind dat er ook een filiaal in Amsterdam Oost moet komen ;-)

Offline Wombat

• 2.706
« Reactie #10 Gepost op: 15 juni 2009, 09:32:32 »
Ik heb daar laatst ook een geitenkaasburger gegeten, erg lekker.

Offline renske

• 809
    • Zoetekauwen
« Reactie #11 Gepost op: 18 juni 2009, 18:40:32 »
Er komt nog een nieuwe Burgermeester in Amsterdam, op de Plantage Kerklaan, tegenover de ingang van Artis!

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #12 Gepost op: 19 juni 2009, 12:37:21 »
Er komt nog een nieuwe Burgermeester in Amsterdam, op de Plantage Kerklaan, tegenover de ingang van Artis!

Top!
,,,,فلافل

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #13 Gepost op: 15 februari 2010, 14:53:44 »
Burgermeester weer eens. De rode linzenburger was er niet, maar komt wel weer terug zeiden ze. Keuze tussen twee vegetarische burgers momenteel, een pompoenburger met portobello en een fetaburger met paarse wortelsalsa. Ik houd van paars, dus die keuze was snel gemaakt ;)

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #14 Gepost op: 17 maart 2010, 20:03:31 »
Deze maand is de falafelburger maandburger. Dat betekent dat er tijdelijk even 3 vegaburgers op het menu staan  :D
,,,,فلافل

Offline Gabs

• 796
« Reactie #15 Gepost op: 04 mei 2010, 20:58:16 »
ohhh, ik wil er een in maastricht

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #16 Gepost op: 23 juni 2010, 16:36:49 »
Burgermeester, omdat mijn mams er nog nooit was geweest en de naam ons aan een inside joke doet denken. Heb er wel eens lekkerder gegeten. Het was niet geheel warm, de maiskolf was ook niet geheel vers en we hadden express minder creme fraiche gevraagd wat alsnog een enorme kwak opleverde. Maar nog altijd beter dan de Mac!

Offline Bast

• 4.149
Re: Burgermeester
« Reactie #17 Gepost op: 08 oktober 2010, 19:37:40 »
Burgermeester, de spinazieburger kende ik nog niet. Geef mij die linzenburger maar...

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #18 Gepost op: 29 mei 2014, 21:09:07 »
Vanmiddag een falafelburger gegeten bij Burgermeester - Amsterdam Plantage Kerklaan.
Lekker! Was een beetje spicy (had nog overwogen er jalapeno's bij te nemen maar niet gedaan), lekker Turks broodje, goed garnituur. Wel lastig te eten, want het hele bouwsel viel een beetje uitelkaar, de burger zelf niet, maar het geheel. Maar er was op aanvraag bestek. Mijn tafelgenoot had er nog aardappelsalade bij, maar die vond ik niet heel interessant. 8 euro voor een burger, niet goedkoop, maar wel goed en lekker.
De tafelopzet zorgt wel dat de ruimte niet optimaal benut wordt vind ik, volgens mij hadden ze er meer tafels in kunnen krijgen met een andere opzet. Maar wellicht zou de keuken het dan niet aankunnen.
,,,,فلافل

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #19 Gepost op: 14 oktober 2014, 21:38:26 »
Met Annemieke bij burgermeester gegeten op de Plantage Kerklaan. Lekker. De ober vroeg uit zich zelf of we de burgers wilden delen, ja, en toen kregen we de broodjes doormidden, op elk bordje al 2 helften   :D

Eentje was een maandspecial: met pompoen, erg lekker, met hele stukjes pompoen erin. We hadden er jalapeno's op, Annemieke vond die te heet, maar ik vond ze heel lekker.
En de linzen, dit keer met veel korianderzaad. Ook lekker, maar de pompoen was lekkerder.
,,,,فلافل