Vegatopia Forum

Het dovemansorendieet

mjets

Het dovemansorendieet
« Gepost op: 13 maart 2008, 14:46:56 »
Ik ben zojuist begonnen in "Het Dovemansorendieet, Over zin en onzin van gewichtsverlies" door Maarten 't Hart. Ik ben geen verstokte 't Hart fan maar dit boek is reuze informatief, humoristisch en droog dat ik me afvraag of iemand anders er ook zo om moet lachen. Erg vermakelijk boek over zijn eigenzinnige kijk op voedsel. Hup naar de bieb en lenen die 'hap'  :thumbsup:

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Re:Het dovemansorendieet
« Reactie #1 Gepost op: 31 maart 2008, 09:39:18 »
Heb het ook gelezen. Sommige dingen zijn inderdaad leuk, maar wat blijft het een calvinist. En wat kan hij zeuren. Ook is het raar dat hij allerlei  (terechte) kritiek heeft op onderzoeken en dan vervolgens zijn eigen beweringen staaft met de visverkoopster en haar man.

Dat is dan ook wel weer vermakelijk.
« Laatst bewerkt op: 31 maart 2008, 09:42:45 door LL de Ling »

mjets

« Reactie #2 Gepost op: 31 maart 2008, 10:19:12 »
 :O Ja helemaal mee eens... ik had het toevallig net over zijn verhalen over wat hij vroeger thuis at (hoe bizar weinig en schraal en kaal). Ik heb hem nog niet uitgelezen, zoveel 't Hart in een keer lukt me niet. Maar zo af en toe een verhaal ... erug vermakelijk.

Madeleine

« Reactie #3 Gepost op: 07 april 2008, 10:36:55 »
Ik heb het boek bijna uit en sluit me aan bij jullie. Maarten 't Hart is een beetje een ouwe zeur, maar wel een grappige ouwe zeur!
Ik vind trouwens wel vreemd dat hij algemeen geaccepteerde onderzoeken zo wantrouwt (op zich is dit prima, maar hij lijkt wel een soort puberale aversie te koesteren!) om zich vervolgens te scharen achter weinig onderbouwde, obscure onderzoekjes. Daar sta ik nou wantrouwig tegenover! Aan de andere kant vind ik het wel heel interessant dat hij een andere kijk op voeding laat zien.

Ook krijg ik door dit boek sterk de indruk dat het uiteindelijk niet zoveel uitmaakt wat je in je mond stopt. Ik vind dat wel een mooi idee. Dan hoef ik me voortaan ook niet zoveel zorgen meer te maken als ik een keer niet mijn 200 gram en 2 stuks haal!  ;)