Vegatopia Forum

De soep wordt nooit zo heet...

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.445
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
De soep wordt nooit zo heet...
« Gepost op: 10 september 2008, 00:33:09 »
Risotto met tomaatjes uit de oven. Heetheetheet!
En dat brengt me op de volgende vraag: hoe warm (of heet) eet jij je warme maaltijd?

Voor mij is een maaltijd precies goed als je net je bekje niet verbrandt. Vlak voor het opdienen wordt een saus of curry dan ook nog even goed verhit. In een restaurant kies ik graag een ovengerecht, omdat het dampend wordt opgediend.

Daarnaast zijn er ook mensen die hun eten liever lauwwarm hebben. Wellicht verstandiger en veiliger. En je krijgt zeker meer mee van de smaak. Maar die temperatuur heb ik aan het eind van de maaltijd, terwijl de lauwwarmerts dan al een koude prak hebben.

Meningen, ervaringen, voorkeuren! Hizzziki's mogen ook met wetenschappelijke studies komen  ;)
Gemüse ist mein Fleisch

Aiko

Re:De soep wordt nooit zo heet...
« Reactie #1 Gepost op: 10 september 2008, 00:36:04 »
Druppels lopen bij de soep van mijn voorhoofd af. Zo heet dus.
« Laatst bewerkt op: 10 september 2008, 00:36:32 door Aiko »

Offline Brent

  • ****
  • 600
  • Geslacht: Man
Re:De soep wordt nooit zo heet...
« Reactie #2 Gepost op: 10 september 2008, 09:29:41 »
Mijn eten moet ook echt heet zijn. Ik heb dan ook soms de onhebbelijke gewoonte om tijdens het eten op te staan om mijn bord nog eens te gaan opwarmen in de microgolf (magnetron?).  Heel gezellig voor de tafelgenoten.  ;)

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:De soep wordt nooit zo heet...
« Reactie #3 Gepost op: 10 september 2008, 10:35:47 »
gemengd, mag dat ook?
verse soep waar je je mond net niet aan verbrand, en nog moet blazen een beetje, njammie.
maar de volgende dag als ik 's morgens of 's middags nog soep wil, heb ik nooit veel geduld, zelf niet voor een minuutje extra microgolf. dus dan wordt het lauw, en das een heel andere smaak dan.
of koud, dan proef je de bouillon er het beste door.

(dat doe ik met alles, spaghettie, rijst, sausjes... witte saus koud maar dan ook ijskoud als dipsaus voor bloemkool is geweldig. maar pizza warm ik dan weer nooooit op)

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:De soep wordt nooit zo heet...
« Reactie #4 Gepost op: 10 september 2008, 11:34:08 »
Hizzziki's mogen ook met wetenschappelijke studies komen  ;)

Nou, volgens mij was er recent nog een Amerikaanse studie die aanraadde om meer warme soep te eten :P.


Maar volgens mij heb ik mijn eten ook het liefst behoorlijk warm, al was het alleen al zodat je eten niet helemaal koud is bij de laatste hap.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:De soep wordt nooit zo heet...
« Reactie #5 Gepost op: 10 september 2008, 12:04:30 »
Ik wil mijn eten liefst wel warmer dan lauwwarm, maar ook niet kokend heet. Gewoon zo dat ik het in één keer kan opeten, zonder blazen of moeilijk doen, maar wel nog warm is als ik bij de laatste hap ben.

Mijn thee drink ik wel lauwwarm. Het gebeurt me ook regelmatig dat ik thee heb gezet en wacht tot deze lekker op temperatuur is, en dat tegen de tijd dat ik mijn thee kom ophalen, mijn moeder hem al heeft weggegooid, omdat ze dacht dat ik hem vergeten was.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Sam

  • ******
  • 7.104
Re:De soep wordt nooit zo heet...
« Reactie #6 Gepost op: 10 september 2008, 13:29:05 »
Heet heet heet, bekverbrandend heet! Ik vind het een groot nadeel van eten in restaurants dat het eten vaak niet warm genoeg is, ik stuur het ook gerust terug als het niet heet genoeg is. Ovenschotels die van binnen nog lauw zijn bijvoorbeeld, brrr!  Of een warm nagerecht wat net op kamertemperatuur is (warme appeltaart), dat gaat ook retour. Als ik thuis voor de tweede keer opschep zet ik de pan tussendoor weer even terug op de plaat om weer even goed door te warmen. Op een of andere manier vind ik magnetron-heet minder lekker dan oven-heet of pan-heet, geen idee waarom. Thee drink ik trouwens op alle temperaturen: van gloeiend heet tot helemaal koud.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Nevyn

  • *****
  • 1.426
  • Geslacht: Vrouw
Re:De soep wordt nooit zo heet...
« Reactie #7 Gepost op: 10 september 2008, 15:19:26 »
Ik sluit me bij Fem aan. gewoon warm, niet loeiheet en ook niet koud.
Ik heb geen hittebestendige bek en ook geen looien pijp.
M'n thee drink ik ook graag lauw.

Offline Piek

  • *****
  • 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Re:De soep wordt nooit zo heet...
« Reactie #8 Gepost op: 10 september 2008, 17:10:27 »
Ik wil mijn eten (zeker soep) ook graag heet, zodat ik het niet meteen naar binnen hoef te schrokken uit angst voor laatste koude happen. Ik wil het dus graag heet opgediend krijgen (of opdienen) zodat ik er lekker de tijd voor kan nemen.  ;D
Eet gezond & eet taartjes

Offline renske

  • ****
  • 809
  • Geslacht: Vrouw
    • Zoetekauwen
Re:De soep wordt nooit zo heet...
« Reactie #9 Gepost op: 10 september 2008, 21:51:19 »
Ik wil mijn eten goed warm, maar niet heet. Ik heb het idee dat ik minder proef als het loeiheet is. En ik vind het helemaaaal niet leuk om mijn tong te verbranden  :P Toen ik klein was at ik zo langzaam dat ik wel eens tegen een koud bord eten aan zat te hikken. Bleg, dan heb ik toch liever heet. Mijn thee drink ik wel heel graag heet.

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:De soep wordt nooit zo heet...
« Reactie #10 Gepost op: 10 september 2008, 22:03:46 »
Ik eet mijn eten duidelijk heter dan L: ik begin direct na het opscheppen met schransen, hij wacht vaak nog even.
Eten moet bij mij zeker altijd heet geweest zijn, maar, zeker erg pedisse dingen vind ik vaak lekkerder als ze een beetje zijn afgekoeld. Dubbel heet vind ik dus overdreven.
This is between me and the vegetable!

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:De soep wordt nooit zo heet...
« Reactie #11 Gepost op: 11 september 2008, 09:22:08 »
pedisse...  :heehee:

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.317
Re:De soep wordt nooit zo heet...
« Reactie #12 Gepost op: 11 september 2008, 09:27:39 »
verse soep waar je je mond net niet aan verbrand, en nog moet blazen een beetje, njammie.
maar de volgende dag als ik 's morgens of 's middags nog soep wil, heb ik nooit veel geduld, zelf niet voor een minuutje extra microgolf. dus dan wordt het lauw, en das een heel andere smaak dan.
of koud, dan proef je de bouillon er het beste door.

Dat ken ik ja. Ik doe eigenlijk hetzelfde, maar soep warm ik meestal op in een pan. En dan eet er tijdens het roeren al veel uit.

Thee drink ik ook van heet tot koud.

Offline Agnesje

  • ***
  • 278
  • Geslacht: Vrouw
Re:De soep wordt nooit zo heet...
« Reactie #13 Gepost op: 11 september 2008, 12:57:00 »
Ik wel meer van lauwig. Als het zo heel heet of warm is, proef je niet zo goed wat je eet, en ik heb vaak hele lekkere trek, en geen geduld om bij ieder hapje te blazen  :-*
Halflauwe of zelfs koude koffie of thee vind ik lekker. Hete koffie of thee drink ik nooit. Ik zet mijn pot thee 's-avonds ook niet op het theelichtje : )
Frisdrank ( colaatje light) heb ik het liefst niet al te koud, brrr.
Dat moet ook een beetje lauw zijn.
Fruit moet ook op kamertemperatuur zijn ( een vriendin van mij houdt al haar fruit in de koelkast en eet het dan rechtstreeks daar uit, daar griezel ik gewoon van brrrrr haar koelkast staat ook heel erg koud).
Koude restjes van de vorige dag zo oppeuzelen vind ik wel weer lekker, moet de koelkast uiteraard niet te koud staan, wij hebben die temperatuur dan ook op "halfmidden"en niet superkoud.
Kortom, heel koud en heel heet vind ik niet fijn.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:De soep wordt nooit zo heet...
« Reactie #14 Gepost op: 11 september 2008, 13:03:56 »
Frisdrank ( colaatje light) heb ik het liefst niet al te koud, brrr.
Dat moet ook een beetje lauw zijn.
Oeh ja, koude cola is zo vies, dat borrelt gewoon heel hard in je mond en dat doet pijn aan je tanden. En ik krijg er blauwe vingers van.

Wij hebben onze koelkast trouwens wel heel koud staan, soms bevriezen de dingen zelfs, maar ik vind inactieve bacteriën belangrijker dan meteen uit de koelkast kunnen eten.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re:De soep wordt nooit zo heet...
« Reactie #15 Gepost op: 11 september 2008, 13:37:10 »
Halflauwe of zelfs koude koffie of thee vind ik lekker. Hete koffie of thee drink ik nooit. Ik zet mijn pot thee 's-avonds ook niet op het theelichtje : )

Ik zet mijn pot thee ook nooit op een theelichtje, maar meer uit luiheid: de thee krijgt bij mij geen kans af te koelen. Lauwe thee, daar gruw ik van, dus ik drink gewoon door. Met als gevolg dat manlief, die zijn thee graag op 'drinktemperatuur' heeft, soms slechts een kopje krijgt omdat de rest op is.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:De soep wordt nooit zo heet...
« Reactie #16 Gepost op: 12 september 2008, 15:32:03 »
Maar volgens mij heb ik mijn eten ook het liefst behoorlijk warm, al was het alleen al zodat je eten niet helemaal koud is bij de laatste hap.
Gewoon dooreten!

Ik hou wel van veel pepertjes in mijn eten, overigens.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline renske

  • ****
  • 809
  • Geslacht: Vrouw
    • Zoetekauwen
Re:De soep wordt nooit zo heet...
« Reactie #17 Gepost op: 12 september 2008, 19:17:56 »
Frisdrank ( colaatje light) heb ik het liefst niet al te koud, brrr.
Dat moet ook een beetje lauw zijn.
Oeh ja, koude cola is zo vies, dat borrelt gewoon heel hard in je mond en dat doet pijn aan je tanden. En ik krijg er blauwe vingers van.

Wij hebben onze koelkast trouwens wel heel koud staan, soms bevriezen de dingen zelfs, maar ik vind inactieve bacteriën belangrijker dan meteen uit de koelkast kunnen eten.

Wat grappig, ik hou eigenlijk niet van cola, maar als ik het dank drink, dan moet het wel echt ijskoud zijn. Met citroen!